Dispariţia avionului Boeing 777, analizată într-un documentar, pe 8 martie, la National Geographic

Dispariţia avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines, unul dintre cele mai mari mistere aviatice din istorie, va fi analizată într-un documentar, intitulat "Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?", care va avea premiera la National Geographic Channel pe 8 martie, de la ora 21.00.

Urmărește
463 afișări
Imaginea articolului Dispariţia avionului Boeing 777, analizată într-un documentar, pe 8 martie, la National Geographic

Dispariţia avionului Boeing 777, analizată într-un documentar, pe 8 martie, la National Geographic (Imagine: Arhiva AFP/ Mediafax Foto)

Documentarul National Geographic Channel va avea premiera la un an de la dispariţia avionului din cursa 370 a Malaysia Airlines, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Pe 8 martie 2014, un avion a dispărut cu toţi cei 239 de pasageri şi membri ai echipajului. Nu au existat mesaje din partea piloţilor, nici semnale care să indice o situaţie de urgenţă şi nu există o epavă a avionului. În documentarul "Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?" experţii în anchete aeronautice examinează atent probele actuale şi documentele oficiale.

Boeing 777 este unul dintre cele mai automatizate avioane din lume. Cursa MH370 trebuia să treacă prin coridorul de aer ce traversează zona de nord-est deasupra golfului Thailandei, înainte de a-şi continua traseul către Beijing. Acest zbor durează aproximativ şase ore. După 20 de minute de la decolare, avionul atinge altitudinea de croazieră de 10.600 de metri. Echipajul, de aici înainte, monitorizează pilotul automat până când sunt gata de aterizare. Controlorii din Kuala Lumpur urmăresc avionul doar atâta vreme cât acesta se află în spaţiul aerian malaiezian. Când avionul traversează golful Thailandei, controlorii din Vietnam preiau monitorizarea. Controlorul din Kuala Lumpur face o ultimă transmisiune la ora 1.19 am. Echipajul trebuie să contacteze controlorii vietnamezi în mai puţin de un minut. Însă, cursa 370 nu a trasmis niciun semnal nici după 19 minute mai târziu. Avionul a dispărut fără urmă.

În documentarul National Geographic Channel, cei mai importanţi experţi analizează o varietate de teorii încercând să explice ce s-ar fi putut întâmpla.

Malcolm Brenner, recunoscut ca unul dintre experţii internaţionali de seamă în determinarea cauzelor dezastrelor aviatice, spune: "Acest accident a captat atenţia lumii cum nu am văzut în 40 de ani de carieră în aviaţie".

O echipă londoneză a realizat o descoperire surprinzătoare examinând datele din satelit care sugerează că avionul a zburat mai multe ore după pierderea contactului cu turnul de control. Analiza atentă a probelor a revelat că zborul 370 a executat trei ture înainte de ultima comunicare prin radio, mai întâi o tură spre stânga, apoi încă două, îndreptând avionul spre vest, apoi spre sud înspre Antarctica. Pentru Malcolm Brenner, aceste ture sugerează că cineva din cockpit a deviat intenţionat avionul de la cursa stabilită. Luând în considerare toate probele, echipa de experţi încearcă să stabilească ce ar fi putut provoca avionul să traverseze Oceanul Indian.

O companie deţinută de National Geographic Ventures şi FOX Entertainment Group, National Geographic Channels International (NGCI) se alătură Societăţii National Geographic în angajamentul acesteia de a explora, conserva şi educa prin intermediul celor şase televiziuni ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People şi Nat Geo Mundo.

La nivel global, National Geographic Channel (inclusiv NGC US, care este un parteneriat al NGV şi Fox Cable Networks Group) este disponibil în peste 440 de milioane de case, în 171 de ţări şi în 45 de limbi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici