"Doi pe un balansoar", concurs de scurtmetraje pe tema discriminării romilor

Regizorul Cătălin Mitulescu, editorul de montaj Cătălin Cristuţiu, directorul de imagine Andrei Butică şi producătorul Claudiu Mitcu sunt membrii juriului concursului de scurtmetraje pe tema discriminării romilor, "Doi pe un balansoar", informează un comunicat de presă.

Urmărește
13 afișări
Imaginea articolului "Doi pe un balansoar", concurs de scurtmetraje pe tema discriminării romilor

"Doi pe un balansoar", concurs de scurtmetraje pe tema discriminării romilor

Acest concurs face parte din campania "Discriminarea romilor se învaţă acasă. Cunoaşte-i înainte să-i judeci", iniţiată de Secretariatul General al Guvernului şi Agenţia Naţională pentru Romi, alături de agenţia de publicitate TBWA/Merlin. Ideea concursului a apărut din dorinţa autorilor campaniei de a pune într-un context artistic tema complexă a discriminării etniei rome şi, în special, prejudecăţile şi stereotipurile la adresa romilor, existente în societate.

"Sperăm că acest concurs va stimula tinerii să reflecteze asupra prejudecăţilor la adresa romilor, să analizeze prin propriii ochi realitatea şi să încerce să îşi exprime opinia prin intermediul filmului de scurtmetraj", a declarat Victor Giosan, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Concursul "Doi pe un balansoar" se desfăşoară până la 20 ianuarie 2008. Conform regulamentului de concurs, cei interesaţi sunt invitaţi să filmeze un scurtmetraj de maximum 10 minute şi să îl încarce apoi pe site-ul www.sper.org.ro. Filmul câştigător va fi premiat cu o peliculă în valoare de 3.100 de euro. Scurtmetrajele înscrise în concurs vor putea fi vizionate de catre public pe website, înainte de jurizare. Preferinţele personale vor putea fi exprimate prin steluţe, iar filmele vor putea fi şi comentate.

"Ne adresăm în principal studenţilor de la facultăţile de film, premiul fiind oarecum destinat lor. Dacă ei fac un efort şi fac un film pe tema asta, noi putem să îi ajutăm, prin premiul pus la bătaie, în cariera viitoare. Perioada pusă la dispoziţie este suficientă, ei au timp să-şi adune resursele şi să facă un filmuleţ. Ideea este importantă, nu modalitatea de realizare", a declarat, pentru MEDIAFAX, Alina Floroi, Account Manager TBWA/Merlin.

Campania a început la 10 octombrie şi se desfăşoară până la sfârşitul anului. O serie de personalităţi publice, precum Andrei Gheorghe, Mircea Toma, Robert Turcescu, Maia Morgenstern, Cătălin Mitulescu, Hanno Hofer, Cristian Pîrvulescu, Renate Weber, Liviu Antonesei sau Dragoş Bucurenci s-au alăturat campaniei şi susţin schimbarea percepţiei colective despre romi. Proiectul reînnoieşte, cu această ocazie, invitaţia de a semna petiţia SPER împotriva discriminării romilor: http://www.petitiononline.com/SPER/petition.html.

"Discriminarea romilor se învaţă acasă. Cunoaşte-i înainte să-i judeci" este o campanie socială lansată în cadrul platformei de comunicare S.P.E.R. (Stop Prejudecăţilor despre Etnia Romă), o iniţiativă de conştientizare şi educare a cetăţenilor cu privire la propriile stereotipuri şi prejudecăţi faţă de romi. Campania este implementată de Secretariatul General al Guvernului (SGG) şi de Agenţia Naţională pentru Romi prin programul PHARE RO 2004/016-772.01.01.01 "Consolidarea capacităţii instituţionale şi dezvoltarea de parteneriate pentru îmbunătăţirea percepţiei şi condiţiilor romilor".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici