Donald Trump, preşedinte. Erori şi ratări în mass media."Oare noi, mass media, l-am creat pe Trump?"

Donald Trump şi-a anunţat deja victoria în uralele republicanilor. Analiştii spun însă că rezultatul este o prelungire a erorilor din mass media. Sau a percepţiei denaturate a americanilor care au decis. Aceştia l-au luat pe Trump în serios. Mass media din SUA s-a încrezut în luciditatea alegătorului.

Urmărește
1060 afișări
Imaginea articolului Donald Trump, preşedinte. Erori şi ratări în mass media."Oare noi, mass media, l-am creat pe Trump?"

Donald Trump, preşedinte.Erori şi ratări în mass media."Oare noi, mass media, l-am creat pe Trump?" (Hepta/ Mediafax Foto)

Jurnaliştii de la Washington Post o scriu fără menajamente, mass media a ratat povestea cu Trump. În cele din urmă, un număr foarte mare de alegători americani se pare că au vrut ceva diferit. Şi, cu toate că votanţii erau alegătorii reali, cei mai mulţi jurnalişti pur şi simplu i-au scos din ecuaţia scrutinului. Dar alegerile democraţiei perfecte din America nu sunt matematică. Alegerile înseamnă mulţimi de oameni.

Mass media nu credea că mulţimile uriaşe şi entuziaste de la mitingurile lui Donald Trump s-ar traduce într-adevăr într-un potop de voturi. Nu au putut crede că America va îmbrăţişa ideile unui om care a batjocorit oamenii cu dizabilităţi, despre care mai multe femei au spus că le-a agresat sexual, şi care a făcut declaraţii ce frizau misoginismul, rasismul şi antisemitismul. Prin urmare, în conformitate cu un fel de intuiţie jurnalistică, media a crezut că o victorie a lui Donald este improbabilă.

Au avut prea multă încredere în previziuni şi nu şi-au dat seama care este realitatea? Jurnaliştii din SUA sunt cetăţeni ai oraşelor, şi, în cea mai mare parte, liberali educaţi. Au intervievat mineri şi şomeri în timpul campaniei. Au întrebat muncitori. Nu i-au luat însă suficient de mult în serios. Iar Trump, care i-a numit pe jurnalişti corupţi, a câştigat în ciuda tuturor pronosticurilor din media. Specialiştii au stat liniştiţi, chiar dacă toată lumea ştie că rezultatele sondajelor nu sunt voturi.

Cea mai ciudată intuiţie post-factum este, poate, faptul că mass-media l-a ajutat pe Trump să aibă şansa lui. Au jurnaliştii vreun aport pentru victoria Trump? Bineînţeles că nu, oamenii din mass media nu deţin acest tip de putere. Dar l-au ajutat enorm, expunându-l de timpuriu, fără filtru, cu declaraţiile sale furibunde şi extremiste în lunile dinaintea primului sezon republican. Cu un accent ridicol pus pe fiecare relatare cu privire la e-mail-urile lui Hillary Clinton

Mass-media l-a înţeles pe Donald Trump literal. Niciodată nu l-au luat în serios. Jurnaliştii au vrut să ştie exact cum va deporta Trump mulţi imigranţi fără acte sau cum anume Trump va scăpa lumea de ISIS. Întotdeauna jurnaliştii au dorit detalii.

Dar mulţimea de alegători a fost la polul opus: L-au luat în serios, nu literalmente pe Trump. Aparent, Trump a exploatat furia pe care americanii o simt cu privire la probleme cum ar fi comerţul şi imigraţia. Şi, cu toate că mulţi jurnalişti şi multe agenţii de ştiri au conceput relatări despre frustrarea şi necesitatea retragerii dreptului de vot pentru aceşti americani, nu i-au luat în serios nici pe ei, pe oamenii de rând, nici pe Trump.

Şi-au dorit să creadă că trăiesc într-o ţară în care decenţa şi politeţea încă au semnificaţie. Un impulsiv, un om crud şi ireverenţios nu ar fi putut câştiga, în opinia jurnaliştilor americani idealişti, scrie Washington Post. Eroarea mass media este că i-a crezut pe americani mai lucizi, cu capul încă pe umeri.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici