Drepturile copilului, promovate şi protejate de Radioul Public şi ANPDC

Radioul Public şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului au încheiat, miercuri, un parteneriat în vederea promovării şi protejării drepturilor copilului, lansând şi campania "ANPDC şi Radio România dau cuvânt copiilor", care va implica şi emisiuni pe teme de educaţie parentală.

Urmărește
529 afișări
Imaginea articolului Drepturile copilului, promovate şi protejate de Radioul Public şi ANPDC

Drepturile copilului, promovate şi protejate de un parteneriat între Radioul Public şi ANPDC (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Prima campanie iniţiată de cele două instituţii în urma semnării acordului este "ANPDC şi Radio România dau cuvânt copiilor". Campania îşi propune să implice cât mai mult copiii în luarea deciziilor care îi privesc şi să-i încurajeze să-şi exprime liber opinia.

Campania se va derula pe mai multe coordonate. Astfel, Radio3Net "Florian Pittiş", prin Kids Radio, va colabora cu ANPDC, Direcţiile judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului şi cu ONG-urile.

În fiecare zi, la Kids Radio, copii din categorii sociale diferite (Consiliul Elevilor, copii din centre de plasament, copii din categorii defavorizate sau expuse discriminării, copii supradotaţi, copii de diferite etnii care locuiesc pe teritoriul României etc.) vor face emisiuni şi se vor consulta cu alţi copii, prin intermediul chat-ului, şi vor supune dezbaterii publice orice problemă ce ţine de protecţia şi dezvoltarea lor.

Specialiştii ANPDC şi UNICEF vor prelua feedback-ul acestor programe şi vor ţine cont de "vocea copiilor" în demersurile şi iniţiativele legislative ulterioare.

De asemenea, va fi organizată "Radiovacanţa Copiilor", la Năvodari. Echipe mixte - formate din copii, reprezentanţi ai ANPDC, ai Radio România şi ai ONG-urilor - vor organiza o "vară a copiilor", cu program radio pe plajă, concursuri şi concerte.

Copiii cu posibilităţi materiale reduse vor beneficia de tabere gratuite. Evenimentele "Radiovacanţa Copiilor" şi emisiunile din cadrul campaniei vor putea fi urmărite live pe kidsradio.ro şi radio3net.ro.

Totodată, postul public de radio va susţine ANPDC prin mediatizarea activităţilor autorităţii pe toate canalele sale de comunicare.

"Considerăm că un astfel de parteneriat este unul strategic. Radio România a arătat întotdeauna deschidere spre astfel de parteneriate (...) spre beneficiul şi educaţia populaţiei. Atunci când vorbim despre copii este important să fim alături de instituţiile abilitate. Semnarea acestui parteneriat este cu atât mai importantă cu cât include şi cel mai drag şi cel mai nou proiect al nostru, este vorba de un proiect demarat cu 8 luni de zile în urmă - Kids Radio, un radio dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 14 ani, care emite exclusiv pe internet", a spus Maria Ţoghină, preşedintele-director general al SRR.

Astfel, potrivit Mariei Ţoghină, Radio România se va implica în sprijinirea copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, printr-o serie de emisiuni, dezbateri, anchete şi reportaje, ce vor fi difuzate la Radio România Internaţional, dar şi la celelate posturi ale SRR. De asemenea, Radioul Public se va implica prin posturile sale şi în activităţi care au ca obiectiv protecţia copilului şi mediatizarea unor cazuri de bună practică.

În matinalul de la Radio România Actualităţi, principalul post de radio din portofoliul SRR, din toamnă, va fi inaugurată o rubrică de un minut şi jumătate, denumită "Şcoala părinţilor". "Îi invit pe copii să ne ajute să fim părinţi", a spus Maria Ţoghină.

Parteneriatul dintre SRR şi ANPDC este pe durată nedeterminată şi nu pune o problemă deosebită în privinţa fondurilor, potrivit Mariei Ţoghină.

"Noi ne dorim ca această colaborare să fie pe perioadă nedeterminată, pentru că întotdeauna sunt generaţii noi de copii care au nevoie de susţinerea noastră. Dincolo de investiţia profesională şi de resurse sufleteşti nu se pune problema fondurilor, pentru că astfel de emisiuni intră în misiunea noastră", a spus şefa SRR.

Pe de altă parte, Ileana Savu, secretar de stat la ANPDC, a spus că a constatat din studiile care s-au făcut că, în general, "copiii îşi cunosc drepturile, dar adulţii le cunosc mai puţin".

"Copiii se ocupă cu internetul şi noi, adulţii, ne uităm la televizor sau ascultăm radioul. Avem mijloace de comunicare diferite. Am hotărât să facem proiecte comune şi campanii care să conştientizeze adulţii în ceea ce priveşte rolul copiilor în societate, mai ales într-o societate de criză", a spus Ileana Savu.

Ea a precizat că există mai multe cauze care pot afecta copiii, printre acestea numărându-se faptul că părinţii pleacă la muncă în străinătate şi-şi lasă copiii singuri, părinţii rămân şomeri şi sunt marcaţi de această situaţie grea, dar şi existenţa unor situaţii în care copiii sunt supuşi abuzului sau exploatării.

La semnarea parteneriatului au participat şi Luminiţa Anghel, subsecretar de stat ANPDC, şi două fetiţe din cadrul Grupului de Iniţiativă. "Noi suntem interesaţi de alţi copii care nu au avut norocul nostru", a spus una dintre fetiţe.

Această campanie este susţinută de UNICEF şi este realizată în urma recomandărilor Comitetului ONU pentru Drepturile Copilului.

Un prim bilanţ al parteneriatului dintre Radioul Public şi ANPDC se va face la sfârşitul anului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici