Echipa Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia Libération şi a primit mai multe donaţii, inclusiv de la Guvernul francez

Jurnaliştii şi caricaturiştii săptămânalului Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia cotidianului Libération, unde vor realiza ediţia de miercurea viitoare a publicaţiei, pentru care au primit donaţii de la Guvernul francez, dar şi de la alte entităţi, precum ziarul The Guardian.

Urmărește
385 afișări
Imaginea articolului Echipa Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia Libération şi a primit mai multe donaţii, inclusiv de la Guvernul francez

Echipa Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia Libération şi a primit mai multe donaţii, inclusiv de la Guvernul francez (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Echipa săptămânalului satiric Charlie Hebdo a acceptat invitaţia cotidianului Libération de a-şi desfăşura activitatea în redacţia acestuia din urmă, au anunţat reprezentanţii ziarului, citaţi de presa franceză.

Această invitaţie a fost adresată de Libération angajaţilor rămaşi în viaţă ai Charlie Hebdo după atentatul terorist produs miercuri, la sediul din Paris al săptămânalului, şi soldat cu 12 morţi.

Astfel, vineri, echipa Charlie Hebdo a mers la redacţia Libération, sub escorta poliţiei, potrivit imaginilor publicate pe contul de Twitter al Libération.

Jurnaliştii şi caricaturiştii Charlie Hebdo şi-au mai desfăşurat activitatea în redacţia Libération şi în 2011, după un incendiu provocat la sediul săptămânalului.

Totodată, echipa Charlie Hebdo a primit mai multe donaţii pentru continuarea activităţii săptămânalului. Printre cei care au decis să sprijine financiar publicaţia se numără şi Guvernul francez, care a donat un milion de euro. De asemenea, Charlie Hebdo a primit 250.000 de euro dintr-un fond al presei susţinut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovaţie digitală susţinut de Google şi 100.000 de lire sterline de la The Guardian Media Group, compania care editează cotidianul britanic The Guardian, după cum relatează publicaţia The Hollywood Reporter.

Publicaţia satirică Charlie Hebdo ar urma să apară miercurea viitoare într-un tiraj excepţional de un milion de exemplare, conform presei franceze. În mod obişnuit, Charlie Hebdo avea un tiraj de aproximativ 50.000 de exemplare.

Un reprezentant al săptămânalului Charlie Hebdo a anunţat încă de joi că o nouă ediţie a publicaţiei satirice franceze va apărea miercurea viitoare, după cum a relatat la momentul respectiv AFP.

"Vom continua, am decis că săptămânalul va fi publicat şi săptămâna viitoare. Suntem cu toţii de acord", a declarat editorialistul Patrick Pelloux, care este şi specialist în medicina de urgenţă. Acesta a precizat că echipa publicaţiei urmează să se întâlnească în viitorul apropiat. "Îl vom face la noi, ne vom descurca", a spus acesta, precizând că redacţia publicaţiei nu este accesibilă, fiind în derulare ancheta privind atacul de miercuri.

"Este foarte greu, cu durerea noastră, cu temerile noastre, dar o vom face oricum, pentru că această prostie nu va câştiga. Charb (directorul publicaţiei, ucis miercuri în atac, n.r.) a spus întotdeauna că săptămânalul trebuie să fie publicat, indiferent de situaţie", a continuat Pelloux, cu o voce stinsă.

Echipa care a rămas la Charlie Hebdo s-a reunit joi, în jurul prânzului, pentru a discuta despre viitorul publicaţiei, a explicat pentru AFP Gerard Biard, redactor-şef al săptămânalului. "Vom lansa ceva săptămâna viitoare, nu ştim încă exact sub ce formă", a declarat Biard.

Pe de altă parte, numeroase oferte de vânzare pentru cel mai recent număr al săptămânalului francez Charlie Hebdo, care nu mai putea fi găsit încă de miercuri la standurile de presă din Franţa, au apărut joi pe internet, la preţuri uneori astronomice, informează AFP.

Tipărit în 60.000 de exemplare şi epuizat aproape imediat după atentatul comis miercuri, cel mai recent număr al publicaţiei a făcut obiectul, joi, a aproape 80 de oferte pe site-ul american de comerţ online eBay, unde era propus spre "cumpărare imediată" cu preţuri de 650 de euro, 1.000 de euro şi, într-un caz, 50.000 de euro.

Charlie Hebdo este un săptămânal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul său profund antireligios şi pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publică în mod regulat.

Charlie Hebdo, un jurnal fără publicitate, apare pe piaţa franceză în fiecare miercuri, la preţul de 3 euro.

În paginile acestui săptămânal sunt publicate caricaturi, relatări, polemici şi glume. Folosind un ton ireverenţios şi nonconformist, Charlie Hebdo are o orientare profund antireligioasă şi de stânga, publicând articole despre extrema dreaptă, catolicism, islam, iudaism, cultură, politică etc.

Publicaţia Charlie Hebdo a fost lansată în 1969 şi a avut o apariţie neîntreruptă până în 1981. Ulterior apariţia a fost suspendată, iar, în decembrie 1982, a mai apărut un număr al acesteia. În 1992, Charlie Hebdo a reînceput să apară cu regularitate, fiind editată de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist şi jurnalist francez. Predecesorii acestuia în funcţia de director al publicaţiei au fost François Cavanna (în perioada 1969 - 1981) şi Philippe Val (din 1992 până în 2009).

12 persoane (11 bărbaţi şi o femeie) au murit, iar alte 11 au fost rănite, miercuri, într-un atac comis de indivizi înarmaţi cu arme automate şi lansatoare de rachete la sediul parizian al revistei satirice Charlie Hebdo. Printre decedaţi se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti - Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici