Ediţia europeană a revistei Newsweek ar putea fi închisă

Ediţia europeană a săptămânalului Newsweek, unul dintre cele mai prestigioase branduri din presa scrisă la nivel mondial, ar putea fi închisă la doar 18 luni după lansarea sa, potrivit politico.eu.

Urmărește
72 afișări
Imaginea articolului Ediţia europeană a revistei Newsweek ar putea fi închisă

Ediţia europeană a revistei Newsweek ar putea fi închisă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

IBT Media, care deţine publicaţia Newsweek, a abandonat planurile privind dezvoltarea ediţiei europene a publicaţiei, această măsură având la bază eficientizarea costurilor, a relatat politico.eu, citând trei surse apropiate companiei.

Ediţia europeană a Newsweek a funcţionat ca o entitate independentă, fiind editată de o echipă de jurnalişti cu sediul în Londra, coordonată de redactorul-şef Richard Addis, care însă şi-a dat demisia din această funcţie.

Cei opt jurnalişti care lucrau la versiunea tipărită a ediţiei europene a Newsweek ar putea să îşi piardă locurile de muncă. În schimb, un număr similar de angajaţi care lucrează pentru site-ul european al Newsweek ar urma să îşi continue activitatea, conform surselor citate.

După demisia lui Richard Addis, ediţia europeană a Newsweek va fi editată direct de la sediul central al publicaţiei, aflat în New York, şi coordonată de redactorul-şef al ediţiei americane, Jim Impoco.

Decizia de a restructura ediţia europeană a Newsweek vine la doar trei luni după ce IBT Media a anunţat că are planuri pentru dezvoltarea acestei publicaţii, care ar fi urmat să aibă un nou design şi noi colaboratori.

De cealaltă parte, citaţi de theguardian.com, reprezentanţii companiei IBT Media au susţinut că ediţia Newsweek dedicată regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) va fi supusă doar unor schimbări şi nu se va închide.

Aceştia au confirmat însă că, după demisia lui Richard Addis, publicaţia europeană a Newsweek este editată, în SUA, de Jim Impoco.

"Am simţit că acesta a fost un moment important pentru a crea o platformă editorială unificată, astfel încât să avem tot conţinutul Newsweek sub coordonarea lui Jim", a declarat Johnathan Davis, directorul de conţinut al IBT Media.

Un nou şef editorial al echipei din Londra a Newsweek va fi numit în următoarea perioadă, iar site-ul european al publicaţiei va continua să funcţioneze, au mai spus reprezentanţii IBT Media.

IBT Media, care deţine site-ul International Business Times (ibtimes.com), a cumpărat publicaţia Newsweek de la IAC/InterActiveCorp, în 2013. Ediţia europeană a revistei a fost lansată în martie 2014, însă această versiune nu a reuşit să atragă suficiente venituri din publicitate. Veniturile din abonamente, în ciuda tirajului care ar fi de 70.000 de copii în Europa, au fost de asemenea dezamăgitoare, potrivit unei surse citat de theguardian.com.

Fondat în 1933, de un fost jurnalist al publicaţiei Time, Thomas J.C. Martyn, şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane.

Newsweek şi-a încetat apariţia pe print pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicaţie exclusiv digitală. În martie 2014, Newsweek şi-a reluat apariţia pe hârtie.

Oficialii IBT Media au anunţat în august 2013 că vor prelua marca Newsweek şi operaţiunile în online ale acestei publicaţii de la compania IAC, care deţinea la momentul respectiv revista. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.

În 2010, The Washington Post, proprietarul de la momentul respectiv al Newsweek, a vândut publicaţia magnatului media Sidney Harman, care controlează grupul de internet american IAC, pentru 1 dolar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici