- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.12.2007, 14:22)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Emisiunile de ştiri, filmele şi muzica - în topul preferinţelor media ale românilor - studiu
Programele de ştiri, filmele, muzica şi emisiunile de divertisment se află în topul preferinţelor românilor în materie de consum radio/TV, potrivit unui studiu dat publicităţii marţi, din care reiese că cei mai mulţi dintre aceştia (63,7%) preferă să urmărească Pro TV.
Urmărește
1 afișare
Emisiunile de ştiri, filmele şi muzica - în topul preferinţelor media ale românilor - studiu
Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi TV", românii preferă să urmărească la televizor emisiuni de ştiri (60,6%), filme artistice (54,6%) şi emisiuni de muzică şi divertisment (48%), activităţi realizate în cadrul familiei şi cu prietenii, însă nu simultan cu alte acţiuni domestice.
Consumul TV are un pronunţat caracter privat şi familial, fiind localizat în special în spaţii domestice, atât în timpul săptămânii cât şi în weekend. Locul de consum TV nu se schimbă comparativ cu 2004, vizionarea făcându-se, în cea mai mare măsură, acasă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Potrivit studiului, consumul de televiziune este mai ridicat în zilele de weekend (97,4%), faţă de începutul săptămânii (90,5%), 91,6% din telespectatori optând pentru vizionarea emisiunilor TV în intervalul orar 18.00 - 21.00.
Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmărit post de televiziune menţionat spontan de 63,7% din respondenţi, fiind urmat în clasamentul preferinţelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasă (15,9%) şi Prima (15,8%).
În ceea ce priveşte cea mai des promovată valoare şi atitudine prin intermendiul televiziunii, telespectatorii consideră, în proporţie de 59,6%, că aceasta este violenţa, urmată de sexualitate şi vedetism. Aceste aspecte sunt cel mai des întâlnite în jurnalele de ştiri (73,9%), în cadrul filmelor artistice (63,6%) şi reality show-uri (28,6%).
Ştirile despre crime şi sinucideri, violenţa în familie, limbajul agresiv, incitaţia sexuală evidentă sau diversele moduri de încurajare a consumului de droguri sunt considerate de 81% din respondenţi drept cele mai dăunătoare forme de violenţă pentru minori.
La întrebarea "În ce măsură credeţi că oamenii pot fi influenţaţi în deciziile şi comportamentele lor de zi cu zi", 72,4% dintre cei intervievaţi consideră că românii sunt cel mai influenţaţi de emisiunile TV care cuprind scene de violenţă.
Totodată, românii urmăresc jurnalele de ştiri pentru a se informa în legătură cu situaţia politică din România (75,8%), problemele sociale cu care se confruntă România (75,7%) şi situaţia economică din România (73,9%).
În ceea ce priveşte consumul de radio, românii alocă mai puţin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit studiului, a scăzut numărul mediu de ore de ascultare atât în weekend ( 2,47% în 2007, faţă de 2,54% în 2004), cât şi în timpul săptămânii (3% în 2007, faţă de 3,08% pentru 2004).
Studiul "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi TV" a fost realizat de INSOMAR pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi face parte din proiectul "Consolidarea şi dezvoltarea expertizei profesionale în sectorul audiovizual din România - Întărirea capacităţii administrative a autorităţii de reglementare în domeniul audiovizual", finanţat prin programul PHARE.
Eşantionul a fost alcătuit din populaţia României cu vârsta de peste 15 ani, interviurile desfăşurându-se în perioada 6 - 28 septembrie 2007. Eroarea maximă admisă pentru rezultatele obţinute la nivelul întregului eşantion, este de +/-1.96%.
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe