European Broadcasting Union recomandă TVR o nouă abordare în era digitală

European Broadcasting Union recomandă TVR o nouă abordare în era digitală, Televiziunea Română anunţând că regândeşte modul în care îşi îndeplineşte rolul de serviciu public în contextul evoluţiei tehnologiilor care schimbă felul în care oamenii consumă informaţia şi divertismentul.

Urmărește
16 afișări

"Pentru a rămâne un reper în jurnalismul şi producţia de televiziune din România, TVR a demarat - începând din acest an - un program de parteneriate strategice cu diverse organizaţii media şi universităţi de prestigiu din România şi străinătate. În urma acestui program - care include sesiuni de training, schimb de experienţă şi stagii de practică - experienţa şi know-how-ul profesioniştilor din TVR vor fi mai bine valorificate pe termen lung, beneficiarul final fiind consumatorul de media", se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de Televiziunea Română.

Astfel, TVR urmează recomandările European Broadcasting Union (EBU), cea mai mare asociaţie a televiziunilor şi radiourilor publice din Europa, în vederea adaptării jurnalismului public la era digitală: televiziunile publice ar trebui să pună mai mult accent pe programele şi serviciile de calitate pe care le oferă şi să construiască o strategie de comunicare participativă, în care telespectatorii să devină generatori de informaţii.

În acest context, Nathalie Labourdette, head of the EBU International Training Unit, a fost prezentă la TVR, miercuri, pentru a discuta cu jurnaliştii de ştiri despre misiunea televiziunilor publice în era digitală. "Oficialul EBU a arătat paşii prin care o televiziune publică poate crea un spaţiu de comunicare în care oamenii să aibă încredere, prin plus-valoarea pe care o aduce pe piaţă. Această plus-valoare o aduc nu numai programele, ci şi serviciile de calitate oferite. Training-ul este o componentă importantă a activităţii EBU, care facilitează accesul profesioniştilor media la o mai bună cunoaştere a schimbărilor tehnologice şi comerciale, astfel încât aceştia să îşi valorifice mai bine talentul creativ, prin instrumentele şi soluţiile oferite", se arată în comunicatul TVR.

Din 1999 de când există, EBU International Training Unit a pregătit peste 3.600 de oameni din media, din 27 de ţări.

"Acest program de parteneriate pe care îl punem acum pe picioare vine ca un răspuns firesc la întrebarea «Ce plus-valoare aducem noi, ca televiziune publică, consumatorilor români de media?»", a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR. "Ne propunem să devenim un centru releu pentru mass-media româneşti. Acesta este aportul TVR, ca parte a misiunii publice asumate, la dezvoltarea societăţii informaţionale din România", spune Lăzescu.

Una dintre priorităţile lui Lăzescu, la instalarea sa în funcţie, în iulie 2010, a fost crearea unei structuri în care jurnaliştii experimentaţi să poată împărtăşi celor nou-veniţi în media din experienţa lor. Celelalte obiective ale lui Lăzescu sunt: reducerea risipei, definirea unei identităţi clare a canalelor şi atragerea de fonduri europene pentru digitalizarea arhivei TVR şi pentru crearea unei platforme interne de formare profesională.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici