Facebook a lansat o campanie împotriva Google, legată de utilizarea datelor confidenţiale

Reprezentanţii Facebook au recunoscut că au lansat o campanie de comunicare împotriva Google, companie pe care voiau să o vadă pusă într-o lumină proastă pe tema respectării confidenţialităţii datelor.

Urmărește
292 afișări
Imaginea articolului Facebook a lansat o campanie împotriva Google, legată de utilizarea datelor confidenţiale

Facebook a lansat o campanie împotriva Google, legată de utilizarea datelor confidenţiale

Reprezentanţii Facebook, cea mai populară reţea de socializare pe plan mondial, au declarat că au semnat un contract cu una dintre cele mai celebre agenţii de relaţii publice din Statele Unite ale Americii, Burson-Marsteller, pentru a atrage atenţia jurnaliştilor asupra practicilor Google, care nu respectă confidenţialitatea datelor clienţilor săi.

"Nicio campanie bazată pe calomnii nu a fost autorizată sau dorită. Noi vrem ca jurnaliştii şi bloggerii să verifice faptul că Google, fără a avea autorizaţia internauţilor, colectează şi utilizează informaţiile acestora din conturile lor de pe Facebook", a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

"Noi am angajat Burson-Marsteller pentru a atrage atenţia asupra acestui subiect, utilizând informaţii publice care pot fi verificate de orice media sau orice analist", a mai spus acelaşi purtător de cuvânt.

"Este un subiect grav şi noi ar fi trebuit să îl prezentăm într-un mod serios şi transparent", a adăugat el cu privire la faptul că Facebook nu şi-a asumat de la început rolul pe care l-a avut în campania împotriva Google.

Pe de altă parte, agenţia Burson-Marsteller a confirmat că a fost angajată de Facebook, dar a precizat că i-a reproşat clientului său faptul că a preferat să rămână ascuns, oferind o aură de clandestinitate campaniei.

"Nu este o procedură obişnuită şi este împotriva reglementărilor noastre", se arată într-un comunicat al Burson-Marsteller.

Fiecare dintre cele două companii a fost în centrul unor polemici legate de utilizarea datelor personale ale internauţilor. În pofida disputelor dintre cele două companii, atât pentru Google, cât şi pentru Facebook accesul la datele personale ale utilizatorilor este indispensabil pentru modelul lor actual de business.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici