Femeile din România preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia

Femeile din România preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia, potrivit unui studiu pus la dispoziţia MEDIAFAX de Discovery Networks, care l-a realizat pentru a identifica preferinţele de vizionare ale femeilor din şase ţări, înainte de lansarea televiziunii TLC în România.

Urmărește
72 afișări
Imaginea articolului Femeile din România preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia

Femeile din România preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia (Imagine:Arhiva Mediafax Foto)

În contextul lansării internaţionale, inclusiv în România, a TLC, unul dintre cele mai bine cotate posturi TV pentru femei din Statele Unite, Discovery Networks International a realizat, în perioada august-septembrie 2010, un studiu cu scopul de a identifica preferinţele de vizionare ale femeilor şi de a adapta grila de programe a TLC la profilul publicului din fiecare ţară în care postul urma să fie lansat.

Studiul s-a bazat pe un set de focus grupuri şi chestionare, la care au participat 400 de femei din şase ţări: Suedia, Olanda, Italia, Rusia, Polonia şi România.

Astfel, statutul de femeie este perceput diferit în funcţie de contextul cultural în care aceasta trăieşte, potrivit rezultatelor studiului. În funcţie de cum se percep pe sine, de interese, stil de viaţă şi context socio-cultural, femeile aleg să urmărească anumite posturi şi programe TV.

Potrivit studiului, femeile din România sunt interesate să descopere experienţe şi lucruri noi atunci când vine vorba de programele TV, pentru a găsi informaţii utile şi noi surse de inspiraţie în vederea îmbunătăţirii stilului lor de viaţă. Rutina zilnică, programul de lucru foarte încărcat le determină pe de o parte să fie foarte bine organizate, pentru a reuşi să facă faţă provocărilor. Pe de altă parte, le motivează să îşi dorească să vadă şi altceva, să înveţe lucruri noi şi să-şi lărgească orizonturile. Din acest punct de vedere, programele care oferă informaţii utile şi soluţii pentru problemele cotidiene sunt foarte apreciate în rândul publicului feminin din România. În acelaşi timp, româncele şi-au manifestat cu precădere interesul pentru programele TV care abordează teme precum: familie, carieră, relaţii interpersonale, gastronomie, modă, design interior, sănătate şi călătorii.

În ceea ce priveşte modalitatea de vizionare, în România, spre deosebire de alte ţări, mai mult de jumătate dintre femeile intervievate au declarat că, de obicei, preferă să se uite la televizor împreună cu prietenii ori familia. Astfel, vizionarea diferitelor programe TV reprezintă şi o bună modalitate de petrecere a timpului liber cu ceilalţi membri ai familei şi de identificare a unor modele de comportament sau experienţe de viaţă utile pentru dezvoltarea personală, se precizează în studiu.

Pe de altă parte, în Polonia, potrivit rezultatelor studiului, femeile sunt interesate tot de informaţii utile, dar sunt mai curioase şi se află într-o permanentă competiţie cu alte femei din dorinţa de a se afirma. Ele urmăresc tot ceea ce apare nou la televizor, tot ceea ce le poate ajuta să se perfecţioneze şi raportează tot ceea ce văd la propria lor persoană, astfel încât să înveţe şi să se autodepăşească. Rezultatele studiului au indicat faptul că modelul ideal pentru femeile din Polonia este reprezentat de femeia americană: frumoasă, independentă, încrezătoare, cu o carieră de succes, care poate să facă tot ceea ce îşi doreşte şi este permanent interesată să găsească cele mai bune soluţii, indiferent de tipul de problemă cu care se confruntă.

În ceea ce priveşte modalitatea de vizionare, spre deosebire de femeile din România, aproximativ 75% dintre respondentele din Polonia au spus că preferă să se uite singure la televizor, rezervându-şi un moment doar pentru ele. Atunci când vor să împărtăşească cu altcineva ceea ce văd, preferă să se uite cu familia.

În schimb, femeile din Rusia manifestă o dorinţă mare de a învăţa cât mai multe lucruri noi şi de a primi sfaturi despre cele mai variate aspecte ale vieţii lor. Acestea preferă să menţină un echilibru între momentele de singurătate în faţa televizorului şi momentele în care pot împărtăşi experienţa TV cu familia. În Rusia, la fel ca în România, principala motivaţie pentru urmărirea programelor TV este învăţarea unor lucruri noi, din dorinţa de a primi informaţii utile şi păreri avizate. Cele mai apreciate programe TV sunt cele care abordează teme precum: relaţii, gastronomie, modă, animale, natură, călătorii.

În Olanda, folosirea televizorului în mod individual este mai răspândită. Femeile olandeze preferă să se uite singure la televizor, tocmai pentru a evita să fie judecate în vreun fel de partenerii lor, pe baza preferinţelor în materie de programe. În privinţa motivaţiilor de vizionare, învăţarea de lucruri noi nu este la fel de importantă pentru femeile olandeze (ca în cazul celor din România, Rusia, Polonia), acestea fiind mai atrase de programe de divertisment, care să le ducă într-o lume cu totul aparte, cu poveşti extraordinare şi subiecte atractive. Cele mai interesante subiecte urmărite la televizor sunt cele legate de medicină/ sănătate, investigaţii şi suspans.

În schimb, femeile suedeze, deşi visătoare, sunt foarte bine ancorate în realitate, potrivit studiului. Acestea nu sunt procupate de drepturile sau independenţa femeilor, deoarece aceste aspecte sunt bine stabilite în societatea în care trăiesc. În Suedia, ca şi în România, femeile preferă să urmărească programele TV împreună cu familia, pentru a petrece mai mult timp în compania acestora. Gastronomie, relaţii de cuplu sau modă sunt printre cele mai atractive subiecte de programe TV pentru femeile din Suedia.

Televiziunea de divertisment pentru femei TLC emite, începând de joi de la ora 06.00, şi în România, postul fiind disponibil în acest moment în pachetele de bază ale companiilor UPC şi AKTA, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX joi de Discovery Networks.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici