Festivalul Blog the Theatre, la Bulandra, între 13 şi 16 noiembrie

Teatre din Austria şi Italia vor participa, între 13 şi 16 noiembrie, la Festivalul Blog the Theatre, organizat de Teatrul Bulandra din Capitală, informează instituţia de spectacole.

Urmărește
76 afișări
Imaginea articolului Festivalul Blog the Theatre, la Bulandra, între 13 şi 16 noiembrie

Festivalul Blog the Theatre, la Bulandra, între 13 şi 16 noiembrie (Imagine: Mediafax Foto)

Festivalul se desfăşoară în cadrul programului Bulandra Underground.

În urma iniţiativei Teatrului Bulandra şi a board-ului Uniunii Teatrelor din Europa (UTE), cele mai apreciate producţii europene născute din texte de blog vor fi prezentate publicului bucureştean în timpul evenimentului Blog the Theatre.

În anul 2007, Teatrul Bulandra se implica într-un proiect iniţiat de teatrul austriac Schauspielhaus din Graz: Blog the Theatre.

Proiectul îşi propunea să cerceteze felul în care simte şi gândeşte generaţia internetului din ţările partenere şi să investigheze locurile comune, diferenţele, pretenţiile, întrebările care există în diversele comunităţi din noua sferă europeană, transformând texte de blog în piese de teatru.

Alături de iniţiatori şi de Teatrul Bulandra, alte trei mari teatre europene au răspuns provocării de a transforma texte de blog în piese de teatru: Orkeny Istvan Theatre din Ungaria, Teatro Garibaldi di Palermo (Italia) şi Narodowy Stary Teatr din Cracovia (Polonia).

În fiecare dintre cele cinci ţări participante, proiectul s-a desfăşurat în mai multe etape: etapa de identificare a celor mai interesante bloguri din punct de vedere al conţinutului, etapa în care aceste bloguri au fost supuse votului public, urmată de un spectacol de lecturi publice; ulterior au fost identificaţi dramaturgii care urmau să adapteze textele blogurilor selectate şi regizorii care urmau să pună în scenă textele născute pe bloguri, ulterior toate cele cinci teatre implicate în proiect participând cu câte trei producţii de 30 minute fiecare la Festivalul Blog the Theatre de la Graz (21 - 23 mai 2008).

În urma festivalului de la Graz, producţia câştigătoare avea să fie preluată de iniţiatorul proiectului - Schauspielhaus din Graz -, apoi transformată dintr-o schiţă de 30 de minute într-o piesă de teatru "adevărată" şi inclusă în repertoriul său.

Producţiile prezentate de Teatrul Bulandra la Graz au fost: "Re:Re:Re: Hamlet" de Maria Manolescu (regia Radu Apostol), "Buy me with a coffee" de Peca Ştefan (regia Ana Mărgineanu) şi "Scent of a woman" de Marius Pescaru şi Daniel Popa (regia Daniel Popa), piesă care a ocupat locul al treilea la concursul festivalului Blog the Theatre de la Graz.

În timpul festivalului Blog the Theatre de la Bucureşti vor fi prezentate piesele câştigătoare la festivalul de la Graz.

Astfel, Shauspielhaus din Graz va prezenta spectacolul "We, the Kids of the Net". Câştigător al locului I la Festivalul Blog the Theatre din 2008), spectacolul a fost adus la Graz de Narodowy Stary Teatr din Cracovia - Polonia. Aşa cum prevedea proiectul, piesa câştigătoare urma să fie preluată, montată şi inclusă în repertoriul său de teatrul din Graz, ceea ce s-a şi întâmplat.

Anul acesta, Teatrul Bulandra şi Uniunea Teatrelor din Europa aduc la Bucureşti piesa polonezilor montată de austrieci: "We, the Kids of the Net". Spectacolul va avea două reprezentaţii, pe 15 şi 16 noiembrie.

După ce a câştigat locul al II-lea Festivalul Blog the Theatre de la Graz, Teatro Garibaldi di Palermo vine la Bucureşti cu două producţii: "GiOtto" şi "ULTRAS" (14 şi 15 noiembrie).

Totodată, Teatrul Bulandra din Bucureşti prezintă spectacolul "Parfum de femeie/ Scent of a Woman" de Daniel Popa şi Marius Pescaru. Spectacolul este regizat de Daniel Popa, după textul "Tampoane parfumate" de Marius Florin Pescaru (blog Abjectu').

Producţie a Teatrului Bulandra, "Parfum de femeie" a obţinut locul al III-lea la Festivalul Blog the Theatre de la Graz. Din distribuţia spectacolului fac parte Marius Capotă, Manuela Ciucur, Adrian Ciobanu. Spectacolul, având la bază un text extrem de controversat, este plasat în lumea advertising-ului şi ridică întrebări ca: "Este totul de vânzare?", "Există lucruri despre care putem vorbi şi lucruri despre care nu?". Spectacolul va avea reprezentaţii pe 13 şi 14 noiembrie.

Prin Bulandra Underground, teatrul doreşte să promoveze evenimente neconvenţionale, alternative repertoriului său clasic. Programul vine în sprijinul creatorilor tineri şi independenţi care, altfel, găsesc foarte greu posibilitatea de a se exprima. Bulandra Underground este, în acelaşi timp, un proiect prin care se doreşte ca publicul să devină conştient şi de alte forme de a face şi de a înţelege teatrul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici