Proiectul „Avangardei revizitate” continuă cu Louis Delluc, unul din autorii săi importanţi şi, într-o oarecare măsură, de neocolit, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Astfel, miercuri şi sâmbătă, de la ora 19.00, la Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române, va fi prezentată a treia sesiune din cadrul programului „Avangarda revizitată. Avangarda europeană (1919-1939) în Arhiva Naţională de Filme a României”, în conceptul şi viziunea curatorială a lui Igor Mocanu.
În programul celei de-a treia sesiuni au fost incluse filmele „Friguri/ Fievre”, „Femeia de nicăieri/ La femme de nulle part” şi „Sânge de poet/ La sang d’un poete”, toate în regia lui Louis Delluc.
În acest fel, cea de-a treia sesiune a programului „Avangarda revizitată” va marca 92 de ani de la lansarea de către Louis Delluc a revistei bilunare Le Journal du Cine-club.
„Alipirea lui Louis Delluc cercurilor avangardei europene pare fortuită numai la prima vedere. Nu şi dacă ne amintim că celebrul regizor francez a fost unul din principalii susţinători şi promotori ai experimentului avangardist şi ai autorilor emergenţi în perioada dintre cele două Războaie Mondiale. Începând cu 1917, dezvoltă o activitate intensă de critic de film, pe atunci termenul încă inexistent, trecând drept inventatorul sau, după caz, creatorul cuvântului «cineast». Deşi suspectat de a-l fi creat după chipul şi asemănarea propriei reviste, «Cinéa», termenul se va încetăţeni foarte curând, într-o concurenţă acerbă cu «cinegrafist» şi alţi monştri lexicali”, explică Igor Mocanu.