Filmele "Poziţia copilului" şi "O lună în Thailanda", nominalizate la Trophées Francophones du Cinéma

Lungmetrajele "Poziţia copilului", de Călin Peter Netzer, şi "O lună în Thailanda", de Paul Negoescu, au fost nominalizate la ediţia din 2014 a Trophées Francophones du Cinéma, informează organizatorii.

Urmărește
116 afișări
Imaginea articolului Filmele "Poziţia copilului" şi "O lună în Thailanda", nominalizate la Trophées Francophones du Cinéma

Filmele "Poziţia copilului" şi "O lună în Thailanda", nominalizate la Trophées Francophones du Cinéma

Astfel, 34 de lungmetraje şi 11 scurtmetraje din 20 de ţări au intrat în competiţia pentru ediţia de anul acesta a Trophées Francophones du Cinéma (Trofeele Francofoniei în Cinema).

Această selecţie de filme, intitulată Colecţia Cinema şi Francofonie 2014, care reprezintă o panoramă unică a producţiei cinematografice a anului 2013 din ţările francofone, se regăseşte într-un box-set cu DVD-uri ce va fi înmânat fiecărui membru al Academiei Francofone a Cinema-ului, acest for fiind constituit din artişti francofoni din întreaga lume.

Cu ocazia unei prime runde de vot online şi cu buletine secrete, aceste personalităţi vor desemna nominalizările pentru cele zece categorii ale trofeelor: lungmetraj, documentar, scenariu, regizor, actriţă, actor, actriţă în rol secundar, actor în rol secundar, contribuţie tehnică şi scurtmetraj. Nominalizările vor fi prezentate pe 22 septembrie, într-o emisiune specială ce va fi difuzată pe toate reţelele TV5 Monde.

Toate filmele care au primit cel puţin o nominalizare vor fi proiectate la Dakar, între 5 şi 15 octombrie.

Prin cea de-a doua rundă de vot, membrii Academiei Francofone a Cinema-ului vor alege, pe 20 octombrie, câştigătorii celor zece categorii.

Astfel, lungmetrajele selectate în competiţia Trophées Francophones du Cinéma 2014 sunt: "Agon", de Robert Budina, din Albania, "L'aemee du salut", de Abdellah Taïa, din Maroc, documentarul "Ba Noi - Grand maman", de Khoa Lê, din Vietnam, documentarul "Cello Tales", de Anne Schiltz, din Luxemburg, "Le Demanlelement", de Sébastien Pilote, din Canada, "Ernest et Celestine", de Stéphane Aubier, Vincent Patar şi Benjamin Renner, din Belgia, documentarul "L'escale", de Kaveh Bakhtiari, din Suedia, "Des Étoiles", de Dyana Gaye, din Senegal, "Fievres", de Hicham Ayouch, din Maroc, "Gabrielle", de Louise Archambault, din Canada, "Les garcons et guillaume, a table", de Guillaume Gallienne, din Franţa, "Les grandes ondes (a l'ouest)", de Lionel Baier, din Suedia, documentarul "Hercule contre Hermes", de Mohamed Ulad, din Maroc, documentarul "L'image manquante", de Rithy Panh, din Cambodia, "Kinshasa, sacre days", de Douglas Ntimasiemi şi Raffi Aghekian, din Republica Democratică Congo, "Left foot right foot", de Germinal Roaux, din Suedia, "Louis Cyr", de Daniel Roby, din Canada, "Poziţia copilului", de Călin Peter Netzer, din România, "Meteora", de Spiros Stathoulopoulos, din Grecia, documentarul "Mille soleils", de Mati Diop, din Senegal, documentarul "Naked opera", de Angela Christlieb, din Luxemburg, "Nesma", de Homeïda Behi, din Tunisia, "Never die young", de Pol Cruchten, din Luxemburg, documentarul "La nuit qu'on suppose", de Benjamin d'Aoust, din Belgia, documentarul "L'oued, l'oued", de Zahzah Abdenour, din Algeria, "Le passe", de Asghar Farhadi, din Franţa, "La preuve", de Amor Hakkar, din Algeria, "Le repenti", de Merzak Allouache, din Algeria, "Le rite, la folle et moi", de Gentille M. Assih, din Togo, documentarul "Sderot, seconde classe", de Osvalde Lewat, din Camerun, "Septembre", de Penny Panayotopoulou, din Grecia, documentarul "Sur le chemin de l'ecole", de Pascal Plisson, din Franţa, "Tango libre", de Frédéric Fonteyne, din Belgia, "O lunî în Thailanda", de Paul Negoescu, din România, documentarul "A world not ours", de Mahdi Fleifel, din Liban.

De asemenea, la secţiunea de scurtmetraje au fost selectate: "22:22", de Julien Becker, din Luxemburg, "Avant que de tout perdre", de Xavier Legrand, din Franţa, "Les Cerises du Bateau", de Sarah Hatem, din Liban, "L'ile", de Amin Sidi, din Algeria, "Mbote", de Tshoper Kabambi, din Republica Democrată Congo, "Quelqu'un d'extraordinaire", de Monia Chokri, din Canada, "La Radio", de Armand-Brice Tchikamen şi Fidèle Koffi, din Coasta de Fildeş, "Vigia", de Marcel Barelli, din Suedia, "Washington", de Konstantina Kotzamani, din Grecia, "Welkom", de Pablo Munoz Gomez, din Belgia, "Lezebu de Dadilahy", de Luck Razanajaona, din Madagascar.

"Poziţia copilului", cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele "Maria" (2003) şi "Medalia de onoare" (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora. Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Cel de-al treilea lungmetraj realizat de Călin Peter Netzer a fost proiectat în premieră în Spania la Festivalul Internaţional de Film de la San Sebastian, în 2013, unde a fost primit cu entuziasm de critică şi de public.

Lungmetrajul produs de Parada Film a fost recompensat cu Ursul de Aur la Festivalul de Film de la Berlin 2013, dar şi cu opt premii Gopo anul acesta.

După o serie de scurtmetraje - "Examen", "Derby", "Orizont", printre altele - foarte bine primite atât de critici, cât şi de public, care l-au impus drept unul dintre numele cele mai importante ale noii generaţii de regizori români, Paul Negoescu le-a propus spectatorilor, în filmul "O lună în Thailanda", o incitantă radiografie cinematografică a celor mai ascunse dorinţe ale tinerilor din clasa de mijloc, prinşi între aspiraţia către o existenţă aşezată, confortabilă, dar convenţională, şi impulsul de a se opune predictibilităţii şi, în fond, banalităţii unei asemenea perspective.

Cunoscut şi sub titlul alternativ "365 de Revelioane", filmul spune povestea lui Radu (Andrei Mateiu), un tânăr în jurul vârstei de 30 de ani, care se hotărăşte să pună capăt relaţiei sale cu Adina (Ioana Anastasia Anton) pentru a porni în căutarea fostei iubite (Sînziana Nicola), toate întâmplările petrecându-se într-o singură noapte, încărcată simbolic, cea de 31 decembrie.

Paul Negoescu este cadru universitar la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică "I. L. Caragiale" (UNATC) din Bucureşti, la catedra de regie de film. Este, de asemenea, director artistic al Festivalului de Film Timishort, membru al Academiei de Film Europene şi a fost, de-a lungul ultimilor ani, membru în juriul mai multor festivaluri internaţionale (Roma, Cluj, Brest etc.), precum şi în juriul concursului de scenarii Nisi Masa 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici