Concurenţă acerbă la Opera din Iaşi, cunoscută pentru multiculturalism. Sute de balerini se luptă pentru cele 15 posturi disponibile

Publicat: 22 06. 2021, 11:49
Actualizat: 22 06. 2021, 12:10

Bătaie pe postul de balerin la Opera Naţională Română Iaşi. S-au prezentat nu mai puţin de 243 de artişti din 20 de ţări precum România, Rusia, SUA, Japonia, China, Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, Portugalia, Olanda, Belgia, Finlanda, Bulgaria, Canada, Australia, Argentina, Brazilia, Belarus şi Georgia. Astăzi, la audiţii au venit aproximativ 85, deşi sunt doar 15 posturi disponibile. 

„Ne putem permite să fim o atracţie pentru celelalte state, fie ele europene, fie din Orientul îndepărtat, dacă e să mă refer la cazurile balerinelor japoneze care performează pe scena Operei Naţionale Iaşi. Iaşiul, pe de altă parte, este un oraş care devine din ce în ce mai ofertant. Este un oraş cu diversitate, cu o largă arie artistică şi academică. A fost peste aşteptările mele, cel puţin, să văd 243 de concurenţi înscrişi în primă fază, din 20 de state”, spune Daniel Şandru, manager interimar Opera Naţională Iaşi.

Competiţia a fost extrem de strânsă, iar la audiţii s-au înscris şi doi balerini care performează deja pe scena ieşeană din anul 2018. Deşi salariul pe care îl primesc este minimul pe economie, ei vin aici pentru provocare.

„Am vrut să vin în Europa, să-mi dezvolt cariera de dansator. Am avut audiţii în diferite ţări, în Franţa, Germania, Italia şi din fericire am ajuns să rămân aici, în Iaşi. Am făcut foarte mulţi prieteni aici, în Iaşi, şi mă simt foarte aproape de comunitatea locală”, povesteşte Juan Cruz Luque, balerin.

„Am aflat despre România de pe internet şi îmi place în Iaşi. Îmi place mâncarea românească, spre exemplu shaworma, papanaşii şi mămăliga”, spune şi Saki Yoshino, balerină.

Venirea balerinilor străini la noi în ţară pentru a profesa nu este recentă. Este faimos cazul lui Johan Kobborg, iubitul celebrei balerine Alina Cojocaru care a demisionat după ce i se retrăsese titulatura de “director artistic al baletului”. Se pare că diferenţele de cultură pun uneori piedici ascensiunii profesionale.