Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în 11 ţări, precum Suedia, Ungaria şi Ghana

Formatul TV "Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară", produs de compania Media Factory şi difuzat în România de Prima TV, a fost achiziţionat de compania Viasat Broadcasting pentru a fi difuzat în 11 ţări, printre care Suedia, Danemarca, Norvegia, Ungaria, Republica Cehă şi Ghana.

Urmărește
1039 afișări
Imaginea articolului Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în 11 ţări, precum Suedia, Ungaria şi Ghana

Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în 11 ţări, precum Suedia, Ungaria şi Ghana (Imagine: Shutterstock)

În mod concret, Viasat Broadcasting a achiziţionat drepturile de realizare şi difuzare a formatului "Miss Country Girl" în 11 teritorii: Suedia, Danemarca, Norvegia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Republica Cehă şi Ghana, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Viasat Broadcasting face parte din grupul internaţional Modern Times Group MTG AB şi este principalul operator de televiziune din Scandinavia şi ţările baltice, dar are şi operaţiuni directe de televiziune în Bulgaria, Cehia, Ungaria, Slovenia, Rusia, Ucraina şi Ghana (în Africa). În portofoliul Viasat Broadcasting se regăsesc televiziuni precum TV3, TV6, TV8, TV1000, Nova TV, Viasat 3 şi Viasat 4. Televiziunile Viasat sunt distribuite în 30 de ţări, în 125 de milioane de case.

Formatul TV românesc "Miss Country Girl" este distribuit la nivel internaţional de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA şi preşedintele companiei Small World IF. "Miss Country Girl" a fost lansat la nivel internaţional în luna ianuarie, la Miami, la NATPE - unul dintre cele mai importante târguri de televiziune din lume -, fiind prezentat ulterior şi la cel mai important târg european de vânzare şi achiziţionare de produse de televiziune - MIPTV de la Cannes (4 - 7 aprilie).

"Suntem foarte aproape de a anunţa o tranzacţie pentru producerea acestui format ("Miss Country Girl", n.r.) şi în SUA", a declarat Tim Crescenti pentru publicaţia C21. De asemenea, Tim Crescenti a precizat că formatul românesc "Miss Country Girl" a fost deja achiziţionat pentru a fi produs în Franţa.

De altfel, pe 8 aprilie, după târgul de televiziune MIPTV de la Cannes, Marius Toader, director de creaţie al Media Factory, a declarat pentru MEDIAFAX că formatul TV "Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară" a fost vândut pentru a fi realizat şi în Franţa, Ucraina şi Rusia.

Atunci, Marius Toader a precizat că "Miss Country Girl" a fost deja achiziţionat de Endemol France.

În plus, "Miss Country Girl" este în producţie pentru a fi difuzat în Ucraina, de televiziunea 1+1. "Ei au decis să ia şi opţiunea pentru Rusia, unde vor să îl producă", a mai spus atunci Marius Toader. El a precizat că şi mai multe companii din SUA sunt în negocieri pentru preluarea formatului.

Formatul "Miss fata de la ţară", al casei de producţie Media Factory, a avut premiera în România în septembrie 2010, pe postul Prima TV, având-o ca gazdă pe Andreea Raicu. În prezent, Prima TV a început difuzarea celui de-al treilea sezon al emisiunii "Miss fata de la ţară", programul fiind prezentat tot de Andreea Raicu.

"Miss Country Girl" nu este primul format al casei de producţie Media Factory remarcat la nivel internaţional. Astfel, un format TV inspirat din mitul lui Dracula şi intitulat "Dracula tour challenge" a fost selecţionat în finala MIPFormats Talent Pitch, o secţiune "premium" dedicată formatelor de televiziune, care s-a desfăşurat tot în cadrul târgului de televiziune MIPTV de la Cannes.

"Formatul a fost creat de noi şi dezvoltat apoi împreună cu compania americană Small World IFT, care şi-a trecut deja numele de la înscriere ca distribuitor al formatului", a declarat pentru MEDIAFAX Marius Toader în 10 martie, după ce "Dracula tour challenge" a fost selectat în finala MIPFormats Talent Pitch, alături de alte cinci formate din Spania, Germania şi Franţa.

Potrivit lui Marius Toader, formatul de televiziune "Dracula tour challenge" este un reality show - competiţie, care are la bază dorinţa străinilor interesaţi să descopere adevăratul mit al lui Dracula şi al Transilvaniei. El a precizat că "Dracula tour challenge" este un format creat special pentru străinătate, el urmând să fie distribuit la nivel internaţional de compania Small World IFT, condusă de Tim Crescenti.

Recunoaşterea internaţională a celor două formate TV româneşti "Miss Country Girl" şi "Dracula tour challenge" a fost posibilă şi datorită sprijinului major al lui Tim Crescenti.

Înainte de a lansa compania Small World IF, Tim Crescenti a fost vicepreşedinte al operaţiunilor internaţionale de producţie ale Fox World. De asemenea, a fost vicepreşedinte al diviziei de formate internaţionale a Sony Pictures Television International. În 2005, Crescenti a lansat Small World IF.

Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producţie independente din România. Media Factory a produs până în prezent peste 20 de formate de televiziune, printre care "Vine Teo!", "România mea", "Reporter Incognito", "Animat Planet Show" şi "Aruncaţi din tren".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici