Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în SUA

Formatul TV românesc "Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară", creat de Media Factory şi difuzat în România de Prima TV, a fost achiziţionat de compania Warner Horizon Television, deţinută de consorţiul media Time Warner, pentru a fi produs şi difuzat în SUA, informează tbivision.com.

Urmărește
873 afișări
Imaginea articolului Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în SUA

Formatul TV românesc "Miss fata de la ţară", exportat în SUA

Formatul TV românesc "Miss Country Girl" este distribuit la nivel internaţional de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA şi preşedintele companiei Small World IF.

Astfel, Small World IF a încheiat tranzacţia cu Warner Horizon Television, prin care compania deţinută de Time Warner a achiziţionat drepturile de realizare şi difuzare a formatului "Miss Country Girl" în SUA, se arată pe site-ul publicaţiei Television Business International.

"Suntem încântaţi de colaborarea cu Media Factory şi Prima TV pentru distribuirea formatului «Miss Country Girl» în lume", spune Tim Crescenti. El precizează că formatul "Miss Country Girl" a fost foarte bine primit la nivel internaţional, din Franţa până în Ucraina, Suedia şi SUA, fiind primul format românesc care se bucură de o asemenea distribuţie internaţională. "Ironia este că, pe vremea când reprezentam compania Sony, în perioada 1997-2003, am importat foarte multe formate de televiziune în România, inclusiv la Prima TV, astfel încât a trebuit să fiu în Bucureşti de câte trei ori într-un singur an. Asta mă face să fiu foarte mândru să reprezint (la nivel internaţional - n.r.) România, Media Factory şi Prima TV", a mai spus Tim Crescenti.

Totodată, Monica Senchiu, general manager Media Factory, a declarat pentru MEDIAFAX că distribuţia formatului "Miss fata de la ţară" în SUA reprezintă "un pas uriaş" pentru Media Factory, dar şi pentru piaţa TV românească în general, care, până acum mai mult a importat formate. "Sperăm că succesul «Miss Fata de la ţară» să deschidă un drum şi să inspire şi alţi producători locali şi alte televiziuni să investească în creaţia şi dezvoltarea de formate TV", a mai spus Monica Senchiu.

"Un mare merit îl are Prima TV, care a crezut din primul moment în acest format. De altfel, Prima TV ne-a sprijinit mereu să dezvoltăm formate originale şi ne-a încurajat să ieşim cu ele la festivaluri, evenimente ori târguri internaţionale. Ne bucură că putem să vedem că acum curajul lor de a investi în creaţia românească este răsplătit şi recunoscut internaţional", a declarat pentru MEDIAFAX Marius Toader, director de creaţie Media Factory.

Warner Horizon Television (WHTV) este una dintre cele mai importante companii internaţionale de producţie de divertisment (seriale şi reality show-uri de prime time) pentru reţelele de televiziune. Înfiinţată în 2006, WHTV este cea de-a doua companie de producţie lansată pentru a permite Warner Bros. Television Group extinderea ofertei sale de programe şi explorarea de noi opţiuni creative. În prezent, WHTV produce serii precum "The Voice", pentru NBC, "Bachelor", "The Bachelorette", "Bachelor Pad" şi o nouă serie "Take the Money and Run" pentru ABC, "H8R" pentru reţeaua de televiziune CW şi "Randy Jackson Presents America's Best Dance Crew" pentru MTV. Compania Time Warner a fost fondată în ianuarie 1990, fiind în prezent una dintre cele mai importante companii media din lume.

Exportarea acestui format românesc în SUA vine la doar o lună după ce "Miss Country Girl" a fost achiziţionat de compania Viasat Broadcasting pentru a fi difuzat în 11 teritorii: Suedia, Danemarca, Norvegia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Republica Cehă şi Ghana.

De asemenea, formatul românesc "Miss Country Girl" a fost deja achiziţionat pentru a fi produs în Franţa, în Ucraina şi Rusia.

În Ucraina, televiziunea 1+1 a filmat integral primul sezon al emisiunii "Miss Country Girl", iar în prezent se pregăteşte lansarea show-ului, potrivit unui anunţ postat pe site-ul www.1plus1.ua.

Formatul "Miss fata de la ţară", al casei de producţie Media Factory, a avut premiera în România în septembrie 2010, pe Prima TV, având-o ca gazdă pe Andreea Raicu. În prezent, în România, "Miss fata de la ţară" se află la al treilea sezon şi, în 28 noiembrie, va avea loc finala în direct, de la 20.30, în care se va desemna câştigătoarea marelui titlu şi a premiului de 10.000 de euro. În vară, Prima TV a difuzat şi un sezon cu versiunea "masculină" a formatului, "Mi-s băiatul de la ţară".

Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producţie independente din România. Media Factory a produs până în prezent peste 20 de formate de televiziune, printre care "Vine Teo!", "România mea", "Reporter Incognito", "Animat Planet Show" şi "Aruncaţi din tren". "Miss Country Girl" nu este primul format al casei de producţie Media Factory remarcat la nivel internaţional. Un format TV inspirat din mitul lui Dracula şi intitulat "Dracula tour challenge" a fost selecţionat în finala MIPFormats Talent Pitch, o secţiune "premium" dedicată formatelor de televiziune, care s-a desfăşurat în cadrul târgului de televiziune MIPTV, în luna aprilie la Cannes.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici