Genevieve Goetzinger: RFI e un radio puternic pentru că a ştiut să se adapteze la noile tehnologii

Genevieve Goetzinger, director general delegat al Radio France Internationale (RFI), a declarat că RFI este un radio puternic deoarece a ştiut să se adapteze la noile tehnologii, precizând că aceasta va fi principala direcţie de dezvoltare a radioului.

Urmărește
46 afișări

Prezentă la Bucureşti cu ocazia împlinii a 20 de ani de la lansarea postului RFI România, Goetzinger s-a declarat foarte fericită să ia parte la evenimentele aniversare ale postului de radio. "Sunt foarte, foarte fericită să fiu aici. Noul sediu al radioului este formidabil, într-un cartier frumos, care pune în evidenţă vizibilitatea mărcii. Când se lansa Radio Delta (numele sub care a funcţional la început RFI România, n.r.) nu aveam cum să ne imaginăm că vom ajunge aici", a declarat ea.

Totodată Goetzinger a elogiat echipa RFI România, pe care a caracterizat-o drept "tânără şi plină de energie".

În ceea ce priveşte RFI România, Goetzinger a spus că "este un radio important cu o audienţă săptămânală şi o marcă importantă cu o notorietate de 28%".

RFI România a marcat împlinirea a 20 de ani de la lansare, întărindu-şi profilul unui radio de ştiri internaţionale cu noi emisiuni care acoperă actualitatea naţională, europeană şi internaţională şi care sunt accesibile pe platforme multimedia. RFI România a devenit anul acesta una dintre primele redacţii de radio autohtone ale cărei emisiuni pot fi urmărite 24 de ore din 24, peste tot în ţară şi în lume, în direct sau înregistrate, pe telefoane de ultimă generaţie, iPhone şi iPad şi şi-a lansat noul site multimedia, rfi.ro, precum şi un nou website pentru telefoanele mobile - m.rfi.ro.

Cu privire la aceste noutăţi, Goetzinger a precizat că "RFI este un radio puternic deoarece a ştiut să se adapteze la noile tehnologii. Site-ul este mai aerisit, mai agreabil, mai prietenos".

Vorbind despre elementele care au stat la baza succesului RFI, directorul general delegat al Radio France Internationale a declarat: "În primul rând, este un radio care creează informaţii, care caută să facă dezvăluiri importante. De asemenea, suntem un radio de primă linie. Ne-am aflat în prima linie când s-a discutat şi în România şi în Franţa despre Spaţiul Schengen sau despre manuscrisele lui Cioran. Nouă, la RFI, ne place să vorbim despre perspectiva franceză asupra actualităţii internaţionale".

Printre ingredientele succesului RFI, Goetzinger a mai enumerat bilingvismul - faptul că RFI România transmite 13 ore în limba română şi 11 ore în limba franceză -, precum şi reţeaua de corespondenţi.

Pe de altă parte, directorul general delegat al RFI a mai vorbit despre noua provocare pe care radioul o are în faţă - fuziunea cu France 24, în cadrul Audiovizualului Extern Francez. "Obiectivul (acestei fuziuni, n.r.) este să ducem mai departe valorile franceze care sunt şi europene şi universale", a precizat ea.

Întrebată despre restructurările din cadrul RFI şi desfiinţarea unor filiale, Goetzinger a precizat că s-a decis păstrarea RFI România, "deoarece este un post care există cu adevărat din punctul de vedere al audienţelor şi al notorietăţii, ceea ce nu se întâmplă şi cu alte filiale. RFI are şanse să se dezvolte într-o ţară care este legată de Franţa printr-o relaţie istorică de prietenie".

"Criza a obligat instituţia să facă alegeri strategice, deşi nu este întotdeauna uşor. Alain de Pouzilhac (preşedinte director general al RFI, n.r.) are o viziune managerială care necesită echilibru financiar. Am ales să ne dezvoltăm în ţările unde Franţa are o viziune: continentul african, lumea arabă, prin relansarea postului Monte Carlo Doualiya, şi alte câteva ţări printre care şi România, ţări democratice, în care am putut transmite un mesaj anume", a mai spus ea.

În ceea ce priveşte direcţia de dezvoltare pe care o va lua RFI, Goetzinger a specificat că se va axa în principal pe noile tehnologii.

Întrebată dacă le-ar recomanda tinerilor jurnalişti să lucreze pentru mediile publice, Goetzinger a spus că mediile publice sunt independente şi mai puţin dependente din punct de vedere financiar de surse variabile de venit, dar a specificat că meseria de jurnalist este minunată oriunde ar fi practicată.

La rândul său, Cornel Ion, director al RFI România, a vorbit despre transformarea RFI. "În urmă cu 20 de ani, RFI era un radio-şcoală, un fel de laborator, azi a devenit o marcă pe piaţa media românească sinonimă cu informaţia clară şi echilibrată", a spus acesta.

Echipa care alcătuieşte RFI România, din care fac parte, printre alţii, Ştefan Popescu, realizator de reportaje, Anca Năstase, realizatoarea emisiunii "40 de minute", şi Ina Dumitrache, director adjunct RFI România, a fost prezentată de Luca Niculescu, redactor-şef al RFI România.

RFI România a fost lansat pe 21 ianuarie 1991, sub numele de Radio Delta. Filială a postului public francez RFI, RFI România difuzează zilnic 13 ore de programe în limba română şi 11 ore în limba franceză. Pe parcursul celor 20 de ani, postul s-a dezvoltat, emiţând în FM în cinci oraşe din România şi Republica Moldova: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Craiova şi Chişinău. Programele sale sunt preluate de peste 50 de posturi din întreaga ţară, printre care două reţele importante - Radio Galaxy şi Radio Transilvania.

Formatul RFI România este generalist, cu segmente importante consacrate actualităţii. RFI România se poziţionează ca un post serios, obiectiv, profesionist şi independent. Reţeaua sa de corespondenţi în cele mai importante capitale ale lumii este unică în România, asigurând accesul la surse de informaţie credibile.

În ultimii ani, munca jurnaliştilor de la RFI România s-a bucurat de numeroase recompense. Astfel, Luca Niculescu, redactor-şef, a câştigat premiul pentru Jurnalistul European al anului, decernat de Institutul European din România, în 2010. Totodată, Andreea Orosz a primit premiul Reporter European, decernat de Reprezentanţa Comisiei Europene în România, în timp ce Cosmin Ruscior a primit premiul Greenawards, în 2009, pentru emisiunea "Planeta verde".

La 20 de ani de la debutul său în România, RFI se angajează să continue promovarea unui jurnalism serios, independent şi profesionist.

(Serviciul Foto al MEDIAFAX vă pune la dispoziţie imagini)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici