GfK furnizează primul serviciu automatizat de monitorizare a investiţiilor în publicitatea radio

GfK România livrează, începând cu luna iulie, rapoartele de monitorizare a investiţiilor în publicitatea difuzată de staţiile radio pentru Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), informează un comunicat.

Urmărește
17 afișări

Pentru prima dată la nivel sindicalizat membrii BRAT beneficiază de un serviciu realizat pe baza unui soft de recunoaştere automată a spoturilor. Raportul transmis de GfK va ajunge la clienţii finali începând de săptămâna viitoare şi va cuprinde spoturile de publicitate, concursurile, intervenţiile DJ-ilor şi toate formele de publicitate difuzată pe şapte staţii radio.

În contextul unei pieţe dinamice, BRAT a decis trecerea de la metoda ascultării efective la cea de recunoaştere automată a investiţiilor în publicitatea radio, softul propus de GfK oferind o rată de recunoaştere garantată de 95%.

Serviciul de monitorizare a investiţiilor în publicitatea difuzată de staţiile radio (MIP Radio) va fi oferit de GfK România prin divizia Media, pentru o perioada de doi ani. Pentru început, serviciul constă în monitorizarea a şapte staţii radio naţionale, obiectivul fiind ca până la finalul anului 2011 să fie monitorizate 10 staţii radio din România. Săptămânal, beneficiarii primesc date relevante în realizarea oricărui tip de analiză a investiţiilor în publicitate: informaţii cu privire la produsul sau serviciul comunicat, marca acestuia, tipul mesajului, formatul de publicitate, un fişier audio cu spotul difuzat şi suma aferentă difuzării acestuia, utilizând tarifele de listă ale staţiilor radio.

"În ultimii ani, industria de publicitate a fost preocupată în mod special de perfecţionarea şi eficientizarea serviciilor de monitorizare şi măsurare pe care le are la dispoziţie pentru evaluarea performanţelor produselor media sau a campaniilor de comunicare. Răspunzând acestor nevoi, BRAT a lansat proiectul de monitorizare a investiţiilor în publicitate la începutul anului 2011, presa scrisă fiind primul beneficiar al studiului, în ianuarie 2011. Începând cu data de 1 iulie, BRAT a inclus în cadrul proiectului de monitorizare şi staţiile radio. Acestea vor beneficia de primele rezultate de monitorizare în data de 20 iulie, pentru perioada 1 - 17 iulie. BRAT realizează monitorizarea staţiilor radio în parteneriat cu GfK România care utilizează un soft de recunoaştere automată pentru identificarea difuzărilor spoturilor publicitare şi o echipă dedicată care stabileşte parametrii spoturilor publicitare, în conformitate cu regulile stabilite de membri BRAT. Prin alegerea GfK România, BRAT este încrezător că industria va beneficia de soluţii tehnice optime şi cele mai noi metolodogii disponibile la nivel internaţional în domeniul monitorizării investiţiilor în publicitate. Experienţa echipei GfK România în domeniul monitorizării de publicitate şi profesionalismul acesteia creează condiţiile necesare pentru realizarea serviciului la un nivel ridicat de corectitudine şi profesionalism", a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.

Pentru livrarea acestui serviciu, GfK România asigură componenta tehnică şi echipa de specialişti cu ajutorul căreia campaniile publicitare difuzate pe staţiile radio sunt corect monitorizate.

"Capitalizând expertiza locală şi internaţională a GfK pe piaţa media, am căutat soluţia optimă, atât din punct de vedere tehnic, cât şi în ceea ce priveşte investiţia în acest produs. Cu siguranţă, parteneriatul cu BRAT va completa experienţa echipei GfK România în oferirea de produse inovative pe piaţa media autohtonă", a declarat Andi Dumitrescu, Director General GfK România.

Soluţia tehnică utilizată este un produs software dezvoltat special pentru oferirea de soluţii şi servicii de monitorizare media. Echipa propusă de GfK România pentru implementarea acestui proiect este formată din specialişti cu experienţă de minimum trei ani în utilizarea acestui soft. Coordonatorii echipei sunt obişnuiţi cu livrarea unui serviciu zilnic, de o calitate standardizată, astfel încât între toate cele trei componente - tehnic, operaţional şi de coordonare - se asigură o sinergie ce aduce valoare adăugată produsului de monitorizare.

Exploatarea rezultatelor se face prin intermediul unei aplicaţii online dezvoltate de BRAT special pentru proiectul de monitorizare, atât pentru presa scrisă, cât şi pentru radio, şi care oferă posibilitatea realizării cu uşurinţă a oricărui tip de analiză a acestor date.

În urma licitaţiei organizate de BRAT în luna martie a acestui an, GfK România a devenit partenerul Asociaţiei pentru furnizarea serviciilor de înregistrare şi monitorizare a spoturilor radio, a concursurilor, a intervenţiilor DJ-ilor şi a oricăror forme de publicitate difuzate de staţiile radio. Criteriile de evaluare a ofertelor au fost reprezentate de modalitatea de lucru, metodologia propusă şi costurile serviciului.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de peste nouă milioane euro în 2008. Activităţile GfK România sunt structurate în patru segmente: Custom Research - cercetare Ad Hoc, Consumer Panel - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.

Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 13 ani de existenţă, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor sau traficul site-urilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici