Prima pagină » Cultură-Media » Google a folosit inteligența artificială pentru a „reconceptualiza” filmul Vrăjitorul din Oz

Google a folosit inteligența artificială pentru a „reconceptualiza” filmul Vrăjitorul din Oz

Google a folosit inteligența artificială pentru a transforma unul dintre cele mai îndrăgite filme din toate timpurile, Vrăjitorul din Oz, pentru un ecran de 360° cu cea mai mare rezoluție din lume. Versiunea refăcută a peliculei va debuta în luna august la The Sphere, Las Vegas.
Google a folosit inteligența artificială pentru a „reconceptualiza” filmul Vrăjitorul din Oz

Arena de divertisment The Sphere din Las Vegas este cunoscută pentru spectacolele extravagante, care conving turiștii să plătească sute de dolari pentru a sta câteva ore pe unul dintre cele 17.600 de locuri ale sale, potrivit Engadget.

Sphere Entertainment, compania din spatele locației, a lucrat la proiect împreună cu Google, Magnopus și Warner Bros Discovery, care deține drepturile asupra Vrăjitorului din Oz. Google descrie proiectul ca fiind o „operațiune epică de creativitate și tehnologie”.

Veo 2 și Imagen 3 sunt modelele generative de inteligență artificială din familia Gemini folosite pentru acest proiect

„Luăm un film îndrăgit, dar îl recreăm”, a declarat Thomas Kurian, CEO al Google Cloud, pentru The Wall Street Journal. „Singurul alt mod în care ați putea face acest lucru este să vă întoarceți [în timp] și să-l filmați cu camerele pe care le folosește Sphere”, a adăugat el.

Google a folosit pentru acest proiect modele generative de inteligență artificială din familia Gemini, în special Veo 2 și Imagen 3. Compania nu numai că a trebuit să mărească filmul original de 35 mm pentru un ecran de 160.000 de metri pătrați compus din 16.000 de LED-uri, dar a trebuit, de asemenea, să țină cont de tăieturile camerei care au scos personaje din cadru.

Acest lucru s-a realizat în primul rând prin intermediul unui instrument AI de superrezoluție, care generează noi pixeli pentru a se potrivi ecranului cu rezoluție mult mai mare

Pentru a ajuta la perfecționarea modelelor AI, Google nu a limitat antrenamentul acestora la imaginile originale, ci le-a furnizat materiale suplimentare, cum ar fi scenariul de film, ilustrațiile de producție, fotografii, planuri de decor și partituri. Astfel, modelele AI au „învățat” despre detaliile personajelor și ale mediului și despre elemente de producție, cum ar fi distanțele focale ale camerei.

Compania s-a consultat, de asemenea, cu regizori profesioniști pentru acțiunile, expresiile și performanțele personajelor.