Google a intrat pe piaţa platformelor sociale prin lansarea Google Buzz

Google a lansat Google Buzz, construit în jurul serviciului de e-mail Gmail, care le va permite utilizatorilor să partejeze informaţii şi conţinuturi multimedia, intrând astfel în sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook, informează Media Guardian.

Urmărește
51 afișări
Imaginea articolului Google a intrat pe piaţa platformelor sociale prin lansarea Google Buzz

Google a intrat pe piaţa platformelor sociale prin lansarea Google Buzz

În cadrul unui eveniment care a avut loc la sediul central al companiei, la Mountain View, California, cel mai popular motor de căutare din lume a anunţat lansarea unui nou produs, Google Buzz, care cuprinde elemente de social media, similare cu cele ale unor platforme de socializare precum Facebook, MySpace, şi Twitter.

Buzz, un serviciu construit în jurul Gmail, le permite utilizatorilor să partajeze conţinuturi media şi informaţii, dar şi să afle ce se întâmplă în jurul lor, prin intermediul telefonului mobil.

În timp ce astfel de elemente sunt obişnuite pe site-urile de socializare, reprezentanţii companiei au declarat că intrarea în segmentul social media este de importanţă vitală pentru viitorul Google.

Potrivit lui Serghei Brin, experimentele Google pe segmentul reţelelor de socializare au avut mai mult succes decât se speculează, dar serviciul Buzz se vrea mai mult decat o nouă platformă unde utilizatorii pot vorbi între ei şi se pot juca.

"Cred că serviciile de social media au trecut prin mai multe schimbări şi procese de dezvoltare pe parcursul timpului. Întotdeauna vor fi competitori, dar sper că tendinţa va persista şi noi vom avea o contribuţie", a spus Brin.

"Sunt foarte multe oportunităţi, putem transforma asta (serviciul Buzz- n.r.) în foarte multe feluri, în alte părţi ale Google sau ale internetului", a declarat Bradley Horowitz, vicepreşedinte al departamentului de product marketing al Google.

Această iniţiativă ar putea provoca un conflict deschis între Google şi rivalii săi.

Încercările anterioare ale Google de a-şi face resimţită prezenţa pe piaţa reţelelor de socializare au eşuat, iar specialiştii şi analiştii de pe piaţă spun că va fi dificil ca Google să atace poziţia Facebook chiar şi cu noua strategie. "Orice ar face Google cu Gmail trebuie considerată o mişcare defensivă. Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe această platformă socială (Facebook - n.r.)", a declarat Ray Valdes, analist al companiei de cercetare de piaţă Gartner.

Potrivit lui Valdes, toate companiile care controlează servicii de poştă electronică vor fi forţate să introducă astfel de elemente de social media, pentru a încerca să contracareze ameninţarea Facebook, care se îndreaptă spre zona de comunicare directă.

Facebook are un sistem prin care utilizatorii pot comunica direct unul cu celălalt, dar nu este bine pus la punct şi nu e conectat cu alte sisteme de e-mail.

Potrivit unui material publicat pe blogul specializat TechCrunch, Facebook intenţionează să îşi actualizeaze acest serviciu şi să intre în competiţie directă cu Gmail şi alte servicii similare.

Decizia Google de a exploata Gmail, un serviciu utilizat foarte intens, în strategia de intrare pe piaţa reţelelor de scocializare, reflectă eşecul încercărilor anterioare făcute pe cont propriu.

Serviciul Orkut, lansat înainte de Facebook, nu a câştigat prea multă popularitate, deşi a înregistrat un mare succes în Brazilia. De asemenea, achiziţia companiei Jaiku, un rival al Twitter s-a dovedit un alt eşec.

Potrivit companiei de cercetare de piaţă ComScore, Gmail are 150 de milioane de utilizatori unici, dovedindu-se o bună rampă de lansare pentru Google în lumea reţelelor de socializare.

Pe de altă parte, Google Wave, un produs care îmbină servicii de e-mail, mesaje instant şi social media, rămâne în teste.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici