Google îl omagiază pe artistul graffiti şi activistul american Keith Haring, printr-un nou logo

Google şi-a modificat, vineri, logoul, pentru a-l omagia pe artistul pop/ graffiti şi activistul american Keith Haring, de la a cărui naştere se împlinesc 54 de ani.

Urmărește
309 afișări
Imaginea articolului Google îl omagiază pe artistul graffiti şi activistul american Keith Haring, printr-un nou logo

Google şi-a schimbat logoul pentru a-l omagia pe artistul graffiti Keith Haring

Noul logo al Google foloseşte culorile oficiale ale motorului de căutare - roşu, albastru, verde şi galben - şi prezintă nişte oameni dansând şi sărbătorind.

Keith Haring (4 mai 1958 - 16 februarie 1990) a fost un artist şi activist social ale cărui lucrări s-au vrut a fi o replică la cultura de stradă newyorkeză a anilor 1980.

Născut în Reading, Pennsylvania, Haring provine dintr-o familie de artişti, tatăl său fiind caricaturist, şi a fost interesat de artă de la o vârstă fragedă. Din 1976 până în 1978, a studiat arta comercială la The Ivy School of Professional Art, din Pittsburgh, dar şi-a pierdut curând interesul pentru acest domeniu şi a început să studieze artele frumoase.

La 19 ani, Haring s-a mutat la New York, unde s-a simţit inspirat de arta graffiti şi a studiat la School of Visual Arts. Haring a atras prima dată atenţia publicului prin desenele sale în cretă realizate la metroul din New York - primele sale lucrări de artă pop recunoscute. Expoziţiile au fost filmate de fotograful Tseng Kwong Chi.

În această epocă, "The Radiant Baby" a devenit simbolul său.

Din 1980, a organizat expoziţii în Club 57, iar în 1981 a desenat primele sale schiţe în cretă pe hârtie neagră, metal şi obiecte găsite în diverse locuri.

Haring a contribuit la dezvoltarea Noului Val newyorkez, având expoziţii atât în SUA, cât şi în Europa, în galerii şi la bienale de artă.

Până în 1982, s-a împrietenit cu artişti precum Futura 2000, Kenny Scharf, Madonna şi Jean-Michel Basquiat. L-a cunoscut pe Andy Warhol, care i-a servit ca subiect pentru mai multe lucrări, precum "Andy Mouse". Prietenia cu Warhol a fost un element decisiv în succesul său ulterior, mai ales după decesul amândurora.

În 1984, Haring a vizitat Australia şi a realizat desene graffiti pe ziduri în Melbourne şi Sydney, ca parte a unui contract cu National Gallery of Victoria şi Australian Centre for Contemporary Art, iar lucrările sale s-au mai regăsit în locuri publice din Rio de Janeiro, Paris, Minneapolis etc.

I-a creat şi Madonnei o jachetă pe care aceasta a purtat-o în emisiunea TV "Solid Gold" şi a pictat trupul lui Grace Jones pentru videoclipul acesteia "I'm not perfect".

Ulterior, a deschis un magazin în SoHo, numit Pop Shop, unde se găseau tot felul de produse cu reproduceri ale lucrărilor lui - tricouri, postere etc.

De asemenea, Haring a creat reclame pentru vodca Absolut şi ceasurile Swatch, iar în 1988 s-a alăturat unui grup de artişti care au promovat vinul Chateau Mouton Rothschild.

În ultimii ani de viaţă, lucrările sale au reflectat teme socio-politice importante precum politica Apartheid, SIDA dependenţa de droguri.

Keith Haring şi-a făcut publică orientarea homosexuală şi promova sexul protejat. Dar, în 1988, Haring a fost diagnosticat cu SIDA. A înfiinţat fundaţia care îi poartă numele în 1989, în beneficiul luptei contra SIDA, dar şi pentru ajutorarea copiilor.

Haring a murit pe 16 februarie 1990, din cauza unor complicaţii provocate de SIDA.

Mai recent, elemente din opera lui Haring au fost incluse în turneul Sticky & Sweet din 2008 al Madonnei, dar şi în interpretarea piesei "One" a trupei U2 din PopMart Tour (1997/1998).

Google îşi modifică frecvent logoul pentru a marca evenimente importante ale istoriei universale sau pentru a celebra mari personalităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici