Google îl omagiază pe matematicianul Pierre de Fermat, "părinte" al calculului diferenţial

Google şi-a modificat, miercuri, logoul pentru a-l omagia pe Pierre de Fermat, considerat "părinte" al calculului diferenţial şi al teoriei numerelor, de la a cărui naştere se împlinesc 410 ani.

Urmărește
871 afișări
Imaginea articolului Google îl omagiază pe matematicianul Pierre de Fermat, "părinte" al calculului diferenţial

Google îl omagiază pe matematicianul Pierre de Fermat, "părinte" al calculului diferenţial

Noul logo al Google reprezintă o tablă pe care este scrisă cu cretă teorema enunţată de Fermat. "Am descoperit o demonstraţie cu adevărat minunată, pentru această teoremă, însă acest doodle (desen n.r.) este prea mic să o cuprindă", se arată în descrierea noului logo.

Marea teorema a lui Fermat a fost enunţată de acesta în anul 1637, iar demonstraţia completă a fost realizată abia peste 357 de matematicianul englez Andrew Wiles. Teorema enunţă o metodă de găsire a punctelor de maxim şi minim ale unei funcţii derivabile. Valoarea derivatei în aceste puncte este 0. Astfel, problema determinării punctelor de maxim şi minim ale unei funcţii se reduce la rezolvarea unei ecuaţii.

Pierre de Fermat s-a născut pe 17 august 1601 la Montauban, Franţa, şi a fost un avocat, funcţionar public şi matematician francez, cunoscut pentru contribuţiile sale vaste în diferite domenii ale matematicii, precursor al calculului diferenţial, geometriei analitice şi calculului probabilităţilor.

Lui Fermat îi este atribuit într-o măsură mai mică calculul modern, în special, pentru contribuţia sa referitoare la tangente şi punctele staţionare. Fermat este considerat de unii autori "părinte" al calculului diferenţial şi al teoriei numerelor. A avut contribuţii şi în geometria analitică şi probabilitate.

Matematicianul s-a stins din viaţă pe 12 ianuarie 1665, la Castres, Franţa.

Google îşi modifică frecvent logoul pentru a marca evenimente importante ale istoriei universale sau pentru a celebra mari personalităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici