GOOGLE îl sărbătoreşte pe psihiatrul şi psihanalistul Hermann Rorschach

GOOGLE şi-a modificat, vineri, logoul pentru a-l sărbători pe Hermann Rorschach, la împlinirea a 129 de ani de la naşterea psihiatrului şi psihanalistului elveţian, celebru pentru inventarea testului Rorschach.

Urmărește
1500 afișări
Imaginea articolului GOOGLE îl sărbătoreşte pe psihiatrul şi psihanalistul Hermann Rorschach

GOOGLE îl sărbătoreşte pe psihiatrul şi psihanalistul Hermann Rorschach

Noul logo al Google este unul interactiv, utilizatorii fiind invitaţi să spună ce văd într-un test Rorschach şi să posteze răspunsurile lor pe platformele de socializare Google Plus, Facebook şi Twitter.

Logoul dedicat lui Hermann Rorschach este realizat sub forma unui desen alb-negru, suprinzându-l în partea din stânga a imaginii pe cunoscutul psihiatru şi psihanalist, aşezat pe un scaun şi având în faţa sa un carneţel de notiţe şi un creion.

În centrul noului logo se află o coală simplă de hârtie pe care se pot observa urmele lăsate de cerneală, după ce respectiva foaie a fost îndoită şi readusă la forma iniţială. În cazul logoului interactiv al Google, urmele lăsate de cerneală şi implicit formele rezultate pot fi schimbate la apăsarea unor săgeţi postate în dreapta şi în stânga imaginii.

Testul Rorschach, cunoscut şi sub denumirea de "psihodiagnostic", reprezintă o interpretare liberă a unei imagini asimetrice, fiind folosit pentru alcătuirea profilului personalităţii pacientului. Testul a fost descris de psihiatrul şi psihanalistul Hermann Rorschach în 1921 şi se află la baza psihologiei proiective.

În mod concret, persoana supusă la acest test trebuie să interpreteze ce vede în urmele lăsate de o pată de cerneală pe o foaie de hârtie, după ce respectiva foaie a fost îndoită şi readusă la forma iniţială.

Potrivit independent.co.uk, Hermann Rorschach s-a născut pe 8 noiembrie 1884, la Zurich. Pe când era copil i se spunea "Klecks" (pată de cerneală, n.r.), datorită pasiunii sale pentru arta de a transforma urmele lăsate de petele de cerneală pe hârtie în imagini recognoscibile. Pasiunea lui din copilărie a fost cea care l-a ajutat mai târziu în dezvoltarea profesiei sale.

În timpul liceului, Rorschach i-a scris o scrisoare eminentului biolog german Ernst Haeckel cerându-i să îl ajute să decidă ce carieră să aleagă între artă şi ştiinţă. Haeckel i-a sugerat ştiinţa şi Rorschach a început să studieze ştiinţele medicale la Universitatea din Zurich.

După absolvire, a studiat cu psihiatrul Eugen Bleuler, cunoscut mai ales pentru contribuţiile sale semnificative la înţelegerea şi explicarea bolilor mentale, respectiv la identificarea şi denumirea schizofreniei. Cu Eugen Bleuler a studiat şi colaborat şi Carl Jung.

Hermann Rorschach a fost interesat de interesul stârnit în jurul mişcării psihanalitice - care era condusă de personalităţi precum Sigmund Freud -, care îi amintea de încântarea pe care o resimţeau colegii săi de clasă când găseau foile cu imagini rezultate din pete de cerneală.

Acest lucru l-a făcut pe Rorschach să se întrebe de ce unii oameni văd lucruri diferite în aceleaşi "opere de artă" rezultate din pete de cerneală. Astfel, el a început să arate aceste imagini copiilor şi să analizeze diferitele lor răspunsuri.

După mai mulţi ani de aplicare a acestor teste, pe vremea în care lucra ca director adjunct la spitalul psihiatric din Herisau, Hermann Rorschach a scris "Psychodiagnostik", o carte în care a descris modul în care aceste teste pot fi folosite efectiv în psihanalizarea pacienţilor.

Rorschach a decedat pe 1 aprilie 1922, la vârsta de 37 de ani - la mai puţin un an după ce a scris această lucrare inovatoare -, ca urmare a unei peritonite apendiculare.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici