FDA vrea să identifice în acest fel efectele indezirabile pe care anumite medicamente le au asupra stării de sănătate, precizează site-ul atlantico.fr. FDA, înfiinţată în 1906 de preşedintele american Theodore Roosevelt, are misiunea de a autoriza sau de a interzice comercializarea medicamentelor pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.
Cu ocazia unei conferinţe de presă care a avut loc recent, Chris Kelly, purtător de cuvânt al FDA, a anunţat în mod public crearea unui parteneriat strategic cu compania americană Google, lider mondial în domeniul căutărilor pe internet.
FDA doreşte să colaboreze strâns cu compania californiană, cu scopul de a analiza datele oferite de utilizatorii motorului Google, pentru a înţelege mai bine efectele indezirabile generate de anumite medicamente.
Astfel, cercetătorul Eric Horvitz de la compania Microsoft a demonstrat în 2013 că există o corelaţie între căutările de pe Google ce vizau un medicament pentru reglarea nivelului de colesterol, denumit Pravachol, şi antidrepresivul Paroxetină. Utilizatorii Google care s-au informat pe internet în legătură cu medicamentul anticolesterol au suferit de hiperglicemie (concentraţie ridicată a zahărului din sânge) în următoarele 12 luni după administrarea medicamentului şi au căutat pe Google informaţii despre medicamentul antidepresiv, cu scopul de a limita efectele negative ale Pravachol.
Evgheni Gabrilovich, cercetător la Google şi specialist în extragerea de date ştiinţifice de pe internet, a salutat noul parteneriat cu FDA, spunând că acesta va lupta eficient împotriva unui veritabil fenomen de masă – medicamentele cu efecte indezirabile. Agenţia americană primeşte într-adevăr în fiecare an peste 1 milion de plângeri care se referă la efectele secundare indezirabile ale unor medicamente.