Google va lansa un nou serviciu muzical în parteneriat cu Lala şi iLike

Publicat: 29 10. 2009, 12:12
Actualizat: 06 11. 2012, 16:14

Google le va oferi celor care caută muzică pe internet posibilitatea să asculte un fragment sau o melodie întreagă, prin intermediul platformelor Lala şi iLike, într-o fereastră de tip pop-up. Ulterior, utilizatorii vor primi mai multe link-uri către platforme de unde pot achiziţiona melodia respectivă.

Pentru lansarea acestui nou serviciu, Google a mai semnat parteneriate şi cu alte platforme muzicale, printre care Pandora, iMeem şi Rhapsody, pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească şi alte melodii asemănătoare cu cele pe care le căutau iniţial.

Noul serviciu a fost lansat oficial miercuri şi iniţial va fi disponibil doar în SUA. Potrivit unor analişti de pe piaţa media americană, această iniţiativă ar putea consolida poziţia Google pe piaţa muzicală.

„În fiecare zi sunt milioane de căutări despre muzică. Vrem să ştim mai mult depre preferinţele voastre muzicale, să le găsim noile albume sau cântecele reprezentative”, se arată pe blogul oficial al companiei.

Prin intermediul noului serviciu, Google îi ajută pe internauţi să găsească o melodie după titlu, numele albumului sau chiar prin introducerea unor versuri în motorul de căutare.

Reprezentanţii Google au declarat, de asemenea, că nu vor colabora direct cu casele de discuri, dar că noul serviciu online are susţinerea industriei muzicale.

„Toată lumea ne-a încurajat. Modelul nostru de business se bazează pe îmbunătăţirea motorului de căutare cu ajutorul partenerilor noşti, care ei înşişi au un model de business foarte interesant”, a declarat J. Pittman, director al departamentului de product management al Google.