Google vrea sa intre pe piaţa jocurilor sociale

Potenţialul pieţei a tentat şi producători de jocuri, ca Electronic Arts, dar şi companii care au încercat să se impună în domeniul reţelelor sociale, cel mai recent caz fiind cel al Google.

Urmărește
34 afișări
Imaginea articolului Google vrea sa intre pe piaţa jocurilor sociale

Google vrea sa intre pe piaţa jocurilor sociale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit majorităţii analiştilor de pe piaţă, compania care deţine cel mai mare motor de căutare din lume vrea să folosească jocurile sociale pe net ca să atragă utilizatori pentru propriile proiecte, urmând astfel exemplul Facebook, care cu ajutorul faimoaselor Farmville şi Mafia Wars, dezvoltate de firma Zynga, a adunat milioane de noi membri.

Deocamdată, paşii pe care Google i-a făcut anul acesta converg spre un asemenea plan. Compania a cumpărat cu 50 de milioane de dolari Aardvark, un serviciu care permite utilizatorilor să caute în reţelele sociale informaţii despre prieteni. În aprilie l-a angajat pe Mark DeLoura, un veteran în industria jocurilor care a lucrat pentru Sony, Nintendo şi Ubisoft.

Într-un post recent pe blog, DeLoura a spus că Google lucrează pentru a introduce jocurile în mai multe din produsele sale, incluzându-le şi pe cele pe care compania vrea să le lanseze anul acesta - serviciul care îmbină TV-ul şi internetul, Google TV, respectiv magazinul online Chrome Web Store, de unde utilizatorii vor putea descărca aplicaţii pentru calculator.

"Mă ocup să ţin în top toate produsele pe care Google le-a făcut de-a lungul timpului şi au legătură cu jocurile - iGoogle, Android, Chrome, ChromeOS şi Google TV", a scris DeLoura pe blog.

Analiştii au observat deja că noile achiziţii făcute de Google sugerează o strategie de a adăuga noi caracteristici sociale la produsele sale de bază - e-mail, căutarea pe web şi software-ul pentru smartphone-uri Android. "Unul dintre cele mai importante lucruri care îi lipseau lui Google erau jocurile", conchide Al Hilwa, analist al companiei de cercetare IDC.

Citeşte mai multe despre strategia Google pe www.businessmagazin.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici