Grupul Axel Springer are propriul plan de taxare pentru accesarea conţinuturilor online

Reprezentanţii grupului Axel Springer, publisherul celul mai popular ziar din Europa, tabloidul Bild, sunt de părere că publisherii ar trebui să fie plătiţi pentru conţinuturile publicate online, informează ediţia electronică a cotidianului New York Times.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Grupul Axel Springer are propriul plan de taxare pentru accesarea conţinuturilor online

Grupul Axel Springer are propriul plan de taxare pentru accesarea conţinuturilor online (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Există o meta-filosofie a gratuităţii. Ar trebui să scăpăm de acestă filosofie", a declarat Christoph Keese, şeful departamentului de relaţii publice şi de strategii online a companiei Axel Springer.

"O lume puternic industrializată nu poate funcţiona pe bază de bârfe. Este nevoie de un jurnalism adevărat şi asta costă bani", a mai spus Keese.

Springer nu este singurul publisher care caută modalităţi de a câştiga bani din conţinuturile din mediul digital, pe fondul deciziei tot mai multor cititori de a renunţa la ediţiile tipărite şi a promisiunii neîndeplinite a publicităţii de a susţine ediţiile online.

Pe de altă parte, Rupert Murdoch, CEO şi Chairman al News Corp., a declarat că va introduce taxe pe toate site-urile ziarelor din portofoliul companiilor din consorţiul său. Reprezentanţii altor publisheri, printre care New York Times Co., care deţine şi titlul International Herald Tribune, au declarat că au în vedere introducerea de taxe pentru accesul la conţinuturile online.

Cu excepţia marilor companii media din Statele Unite, alte grupuri din alte regiuni nu au dat răspunsuri clare privind această problemă.

Potrivit lui Keese, Axel Springer are propriul său plan în ceea ce priveşte accesarea contra cost a conţinuturilor online. Conducerea Axel Springer doreşte ralierea mai multor companii, care să elaboreze un proiect comun în ceea ce priveşte conţinuturile online. Folosind acest sistem, Google sau alte motoare de căutare ar afişa în indexul cu rezultate ale căutărilor link-uri către articole din ziare, videoclipuri sau alte conţinuturi, de la mai mulţi furnizori, însă toate aceste ar avea ceva nou - o etichetă cu preţ.

Kesse este de părere că materialele jurnalistice la care s-a muncit mult trebuie să fie accesate contra cost, oferind ca exemplu fotografiile cu premierul italian Sivio Berlusconi, care statea la plajă alături de mai multe fotomodele, la vila sa din Sardinia. El crede că oamenii ar plăti cu siguranţă cel puţin cinci euro pentru astfel de conţinuturi.

Cu un singur click un utilizator ar putea să plătească şi să vadă fotografiile. Aceştia ar putea, de asemenea, să achiziţioneze un abonament care le-ar oferi acces la o gamă mai largă de date.

Planul Axel springer vizează şi o colaborare cu Google, companie pe care Murdoch a acuzat-o de "furt". Totuşi, Keese a declarat că Axel Springer este mulţumit de colaborarea cu Google, despre care crede că este un expert în digitalizarea conţinuturilor, având mai multă experienţă în mediul online decât orice alt publisher.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici