Grupul Lagardère vrea să vândă revistele din Franţa, inclusiv Elle, companiei Czech Media Invest

Grupul francez Lagardère a anunţat, miercuri, că este în negocieri exclusive cu Czech Media Invest, liderul pieţei media din Cehia, pentru vânzarea revistelor sale din Franţa, printre care se numără Elle, potrivit Le Figaro.

Urmărește
124 afișări
Imaginea articolului Grupul Lagardère vrea să vândă revistele din Franţa, inclusiv Elle, companiei Czech Media Invest

Revistele vizate sunt "Elle şi versiunile acesteia, inclusiv site-ul Elle din Franţa, Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours şi versiunile sale, France Dimanche, Ici Paris şi Public", a anunţat Lagardère în comunicatul său.

În urmă cu o lună, grupul francez a anunţat un proiect de reorganizare a diviziei media Lagardère Active în cinci poli autonomi: presă (care include, printre altele, Elle, Télé 7 jours, France Dimanche, Ici Paris, Public, Webuzz), ştiri (JDD, Paris Match, Europe 1, Virgin radio şi RFM), televiziune (Gulli, Mezzo etc.), studiourile Lagardère (producţie audiovizuală) şi activităţi digitale (Doctissimo etc.).

Lagardère a menţionat că activele din polul News (ştiri), inclusiv Le Journal du Dimanche, marca Elle şi licenţele internaţionale ale acesteia nu vor fi vândute.

Aceasta este a doua cesiune de active în media anunţată în ultimele două zile de Lagardère. Grupul francez informa, marţi, că vinde posturile sale de radio din Cehia, Polonia, Slovacia şi România, pentru suma de 73 de milioane de euro, aceleiaşi companii, Czech Media Invest.

Sumele obţinute din aceste vânzări vor fi "în mod prioritar alocate investiţiilor şi dezvoltării Lagardère Publishing (editură), Lagardère Travel Retail (comerţ în zona de transport) şi producţiei de conţinuturi", a mai precizat grupul.

Arnaud Lagardère şi-a redus deja, în ultimii ani, prezenţa în media, vânzând circa 12 reviste care nu aduceau profit - printre care Pariscope în ediţie tipărită, Be, Auto Moto, Psychologies Magazine, Première - şi reducând efectivele.

După anunţul reorganizării, în martie, reprezentanţii salariaţilor din compania Lagardère au vorbit despre "destrămarea unui grup prestigios" şi au criticat conducerea, care, "din motive pur financiare, pune în dificultate, trimiţând în şomaj, sute de salariaţi şi familiile lor".

De cealaltă parte, Czech Media Invest, care deţine mai multe cotidiene, reviste şi site-uri, a dat asigurări că achiziţia radiourilor va întări strategia sa de dezvoltare în sector, "prin adăugarea unui nou tip de media bogat în mărci puternice în ţările vizate".

Cele două grupuri media aşteaptă acordul autorităţilor în domeniu pentru ca vânzarea radiourilor să devină efectivă.

Czech Media Invest este deţinut în proporţie de 50% de Daniel Kretinsky, a cărui companie energetică EPH a devenit un jucător major pe piaţa europeană în ultimii ani. Investitorii Patrik Tkac şi Roman Korbacka deţin restul de 50% din Czech Media Invest.

Lagardere, grupul media francez a cărui active includ Paris Match, radio Europe 1, şi Europa FM în România, a anunţat că va vinde o parte din radio-urile din Europa de Est către Czech Media Invest.

Gigantul francez va vinde posturile de radio deţinute în Cehia, Polonia, Slovacia şi România, ca parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a business-urilor non-esenţiale pentru companie, într-o încercare de îmbunătăţire a rezultatelor. 

Lagardere a anunţat că valoarea tranzacţiei se ridică la aproximativ 73 de milioane de euro. 

 

Achiziţia va susţine strategia de creştere a Czech Media Invest pe sectorul media, cu posibilităţi de expansiune pe un nou segment, pe baza unor radiouri cu branduri puternice.

Finalizarea tranzacţiei este încă condiţionată de obţinerea aprobărilor necesare din partea autorităţilor locale din ţările vizate.

Czech Media Invest este co-deţinută şi gestionată de Daniel Kretinsky, cel mai cunoscut om de afaceri din industria media din Cehia. 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici