Grupul Ringier a înregistrat un profit net de 12 milioane de euro, în 2009, în scădere faţă de 2008

Grupul media elveţian Ringier a înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de 907 milioane de euro, în scădere cu 15,6% faţă de 2008, şi un profit net de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, când compania afişa un profit net de 43,4 milioane de euro.

Urmărește
26 afișări
Imaginea articolului Grupul Ringier a înregistrat un profit net de 12 milioane de euro, în 2009, în scădere faţă de 2008

Grupul Ringier a înregistrat un profit net de 12 milioane de euro, în 2009, în scădere faţă de 2008

Anul trecut, cifra de afaceri şi profitul grupului Ringier au avut de suferit de pe urma crizei economice şi a prăbuşirii pieţei de publicitate. Astfel, în 2009, cifra de afaceri a grupului Ringier a atins valoarea de 907 milioane de euro, în scădere cmparativ cu anul 2008, când afişa o cifră de afaceri de 1,07 miliarde de euro.

Totodată profitul EBITDA al companiei a fost de 49,4 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul 2008, când acesta a fost de 84,8 milioane de euro. Profitul net după impozitare a fost de 12 milioane de euro, în scădere comparativ cu anul precedent, când Ringier afişa un profit net de 43,4 milioane de euro.

Potrivit comunicatului, în România, piaţa de publicitate în segmentul ziarelor s-a prăbuşit, cu un procent de până la 70%, acest fapt având un puternic impact şi asupra Ringier România. În ciuda relansării ziarului Libertatea şi a revistei dedicate femeilor Libertatea pentru femei, efectele crizei nu au putut fi stopate. Ringier România a adoptat un program "stringent" de reducere a costurilor, ceea ce a dus şi la decizia închiderii cotidianului gratuit Compact.

Totuşi, popularitatea internetului a cunoscut în 2009 o creştere mare în România. Astfel, libertatea.ro şi-a crescut numărul de vizitatori cu 82%, ajungând la circa 1,26 milioane de clienţi unici pe lună. Şi celelalte website-uri ale companiei Ringier au înregistrat creşteri substanţiale. În plus, lansarea noii tipografii Ringier Print în mai 2009 a fost cel mai important eveniment al anului pentru Ringier România.

Potrivit comunicatului companiei, reducerile masive de costuri au permis companiei să rămână în zona profitului, în timp ce abordarea la timp şi consecvent a pieţelor cu creştere în segmentul digital au permis grupului Ringier să simtă primele semnale pozitive în ultimul trimiestru din 2009. Ringier a reuşit să-şi menţină sau chiar să-şi îmbunătăţească poziţia. Numărul vizitatorilor atraşi de portalurile online ale grupului precum şi volumul vânzărilor au crescut.

Scăderea vânzărilor cu 9,5% pe piaţa din Elveţia a fost însoţită de o prăbuşire a vânzărilor pe unele pieţe din Europa de Est. Monedele naţionale slăbite de criză în unele ţări est-europene au crescut impactul negativ asupra rezultatului financiar. În special în Republică Cehă şi Slovacia, acest factor "a deviat uşor" rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din aceste ţări.

Cu o valoare de 78,3 milioane de euro, veniturile raportate de domeniul digital au fost matematic mai mici decât în anul precedent (91 milioane de euro), totuşi veniturile produselor luate separat au fost mai mari decât cu un an în urmă în majoritatea cazurilor. Spre exemplu, cu un număr de 17,5 milioane de vizite în luna decembrie, Blick.ch a devenit cel mai vizitat site de ştiri din Elveţia şi a încheiat anul cu profit. Reducerea în ceea ce priveşte veniturile din digital a fost determinată în principal de o nouă metodă de calcul financiar. Ca proporţie din totalul de vânzări, veniturile din domeniul digital reprezintă un cuantum 8,7%.

Cashflow-ul în 2009 s-a situat la valoarea de 65,4 milioane de euro, faţă de cele 36,9 milioane de euro din anul precedent. Investiţiile au totalizat 67,5 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investiţii a fost construirea newsroom-ului integrat al grupului elveţian Blick.

Ringier Elveţia şi Germania au generat în 2009 vânzări în valoare de 575,9 milioane de euro. Editura a contribuit la acest total cu 383,1 milioane de euro, în timp ce tipografiile Ringier (Swissprinters) au generat o cifră de afaceri de 192,9 milioane de euro.

Anul 2009 a adus scăderi puternice ale pieţei de publicitate, ceea ce a dus la o reducere a veniturilor din publicitate cu 41,8 milioane de euro faţă de anul precedent.

În vara anului 2009, Ringier Elveţia a definit o nouă strategie. În primul rând, editura vizează poziţia numărul unu în piaţă pe segmentul tradiţional. În al doilea rând, Ringier doreşte să devină furnizorul privat numărul unu în domeniul divertismentului. Astfel, această arie de afaceri a fost extinsă. Totodată, Ringier doreşte să preia leadership-ul şi în domeniul online şi investeşte în platforme dedicate tranzacţiilor, cum ar fi activităţile e-commerce şi mică publicitate. Cu ocazia împlinirii a cincizeci de ani, în octombrie 2009, Blick a fost relansat cu o nouă strategie, care pune accentul pe tradiţia acestuia ca tabloid puternic, beneficiind de o secţiune separată de sport şi de un format broadsheet.

Împreună cu SonntagsBlick, Blick am Abend şi Blick.ch, ziarul Blick va fi produs în noul newsroom integrat, cea mai mare redacţie din Elveţia, cu peste 200 de angajaţi. Obiectivul este acela de a publica informaţii şi conţinuturi de divertisment la momentul potrivit, pe canalul potrivit. Blick am Abend (Blick de seară) a reuşit să îşi crească audienţa cu 12% (această cifră nu include ediţiile din teritoriu, respectiv estul şi centrul ţării). Şi revistele au atras numeroşi cititori. Schweizer Illustrierte, GlA¼cksPost, L'illustrA©, L'Hebdo şi TV8, în mod particular, au câştigat un număr mare de noi cititori. Succesul strategiei de a crea platforme de comunicare este cel mai bine ilustrat de Grupul Blick, ale cărui extensii online şi offline ajung la peste 2,5 milioane de oameni săptămânal în Elveţia.

Implementarea pe parcursul unei perioade considerabile de timp a unei strategii de diversificare a făcut ca pierderile suferite în piaţă de publicitate să poată fi compensate măcar parţial. Spre exemplu, încasările din mică publicitate s-au dovedit mai rezistente la impactul crizei economice. Grupul şi-a câştigat o poziţie stabilă ca centru elveţian de expertiză în tehnologia online, pieţe online, directoare online, precum şi în marketingul online şi offline. geschenkidee.ch a realizat la rândul său o creştere substanţială a vânzărilor, contribuind astfel la rezultatul financiar al Ringier Elveţia şi Germania. Acelaşi lucru este valabil şi pentru Betty Bossi, platforma dedicată experienţei gătitului, care reuşeşte să îşi acopere publicul ţintă prin print, online şi ofertă de aparatură de bucătărie.

Şi piaţa tipografică din Elveţia s-a confruntat cu declinul vânzărilor. Astfel, şi grupul Swissprinters, în care Ringier deţine pachetul majoritar, cu 58,8%, a fost afectat. În aceste condiţii, procesele şi organizaţia au fost optimizate în mod constant în vederea creşterii productivităţii şi pentru a putea face faţă competiţiei. Acesta este contextul în care compania Ringier a luat în anul 2009 decizia de a renunţa la tehnologia rotogravurii în favoarea tehnologiei offset.

În 2009, în ciuda contextului economic dificil, Ringier Republica Cehă a reuşit să-şi menţină poziţia fruntaşă pe piaţa de publishing, chiar dacă veniturile din publicitate s-au diminuat, iar tirajele majorităţii publicaţiilor au scăzut uşor. Cu o medie de copii vândute de 412.238, Blesk rămâne cel mai citit ziar din Republica Cehă. Succesul din print al ziarului se reflectă şi în online - în 2009 blesk.cz a avut o medie de 814.567 de clienţi unici, adică cu 27% mai mulţi decât în 2008. Prin lansarea portalului dedicat femeilor bleskprozeny.cz, Ringier Republica Cehă a înregistrat în 2009 încă un succes.

În 2009, Ringier Slovacia, la fel că majoritatea afacerilor media, a trebuit să facă faţă scăderii veniturilor din publicitate. Totuşi, Ringier a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider al pieţei. Acest lucru a fost posibil, nu în ultimul rând, datorită portofoliului echilibrat. Tirajele au scăzut uşor şi în această ţara, în timp ce numărul vizitatorilor site-urilor deţinute de Ringier Slovacia, a rămas constant. Cas.sk a avut o creştere record de 56%, ajungând la 556.000 de clienţi unici pe lună. Portalul dedicat femeilor lesk.sk şi portalul dedicat bărbaţilor adam.sk au fost relansate cu un nou design şi au înregistrat creşteri.

Ungaria a resimţit criză economică mai puternic decât alte ţări. Cu toate acestea, Ringier a cumpărat pachetul de acţiuni deţinut de grupul media Bauer în compania joint-venture Euromedia, devenind astfel unic acţionar. De asemenea, Ringier a operat restructurări în portofoliul de reviste şi a reuşit astfel să revină la nivelul de profitabilitate din anul anterior. În piaţa tabloidelor, cu 1,1 milioane cititori zilnic, ziarul Blikk este lider pe segmentul său. Cu 573.389 clienţi unici pe lună, portalul online Blikk.hu se situează în topul site-urilor de ştiri din Ungaria. Prin lansarea site-urilor neon.hu şi pink.hu, Ringier a creat site-uri pentru tineri, respectiv pentru femei şi a reuşit astfel să-şi consolideze prezenţa în domeniul online.

În Serbia, portofoliul Ringier care conţinea tabloidele BLIC şi ALO!, cotidianul gratuit 24sata, BLIC Zena, Puls şi ediţia de duminică a ziarului BLIC, a fost lărgit în 2009 prin achiziţia revistei NIN, al doilea cel mai vechi produs de presă din Serbia, deţinut de Stat. Cu o medie a vânzărilor zilnice de 152.199 copii, BLIC rămâne cel mai citit cotidian din ţară. Şi în Serbia segmentul online a cunoscut creşteri. Numărul clienţilor unici ai alo.rs s-a triplat. Blic.rs şi-a extins prezenţa în online prin lansare portalului dedicat femeilor zena.blic.rs şi a devenit cel mai vizitat site de ştiri din Serbia.

Efectele colapsului pieţei de publicitate în print au fost resimţite şi în China, acolo unde Ringier nu a mai putut continua editarea revistei pentru femei Xinmin Bella şi a revistei in-flight Oriental Sky. Pe de altă parte, ediţia în engleză din Shanghai şi Beijing a City Weekend (revistă dedicată petrecerii timpului liber) a cunoscut o creştere a cotei de piaţă de-a lungul anului. De asemenea, platforma digitală cityweekend.com.cn a raportat creşteri constante şi a fost extinsă prin platforma cityfu.com. Mai departe, anul 2009 a fost plin şi pentru Ringier Trade Media, care a lansat trei reviste de specialitate în Orientul Mijlociu, publicate în Dubai. Cu toate că afacerea cu clienţii din Hong Kong şi Taiwan s-a contractat, piaţa din China încă susţine perspectiva creşterii cu rate de două cifre.

În Vietnam, revista gastronomică Bep Gia Dinh a fost lansată după modelul Betty Bossi şi Bettya's Kitchen. Media Swiss Group, subsidiară a Ringier, a lansat de asemenea un portal dedicat afacerilor imobiliare, suplimentat de o revistă regională şi s-a extins prin diverse site-uri specializate.

Grupul elveţian Ringier a intrat pe piaţa românească în 1992. După vânzarea anunţată, în februarie 2010, a publicaţiei Evenimentul zilei (cotidian reference) şi a săptămânalului de business Capital şi după închiderea revistei Diva, Ringier mai are în portofoliu titlurile Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici