- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (07.11.2008, 14:51)
Hans-Thies Lehmann a susţinut o conferinţă despre 'Teatrul postdramatic"
Teoreticianul Hans-Thies Lehmann a susţinut o conferinţă despre "Teatrul postdramatic", vineri, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (1 - 10 noiembrie), în care a prezentat noile curente în arta spectacolului, centrate mai degrabă pe imagini şi senzaţii, nu pe interpretarea unei poveşti.
![Imaginea articolului Hans-Thies Lehmann a susţinut o conferinţă despre 'Teatrul postdramatic"](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1706/3452324/1/lehmann1.jpg?width=560)
Hans-Thies Lehmann a susţinut o conferinţă despre 'Teatrul postdramatic"
În lucrarea "Teatrul postdramatic" Lehmann subliniază faptul că "drama, ca o structură a narativului, nu poate fi concepută ca normă naturală şi regula teatrului".
Acesta a spus că disponibilitatea oamenilor pentru dramatic este determinată cultural.
Astfel, teatrul european clasic este orientat spre o poveste cu început şi sfârşit, în timp ce teatrul japonez nu ţine neapărat cont de aceste norme.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Liderii europeni se reunesc luni la Paris pentru a discuta situaţia din Ucraina
-
Secretarul de stat al SUA încearcă să liniştească apele: Ucraina şi Europa vor fi incluse la negocierile de pace / Rubio afirmă că zilele următoare vor arăta dacă Putin vorbeşte serios despre încheierea războiului
-
Nicuşor Dan: Bolojan şi Hurezeanu trebuie să obţină un loc la discuţiile convocate de Macron
Lehmann a adăugat că teatrul postdramatic, care nu ţine cont de normele clasice ale interpretării "e o dezvoltare specifică Europei şi nu ar trebui să ne surprindă".
De asemenea, acesta a adăugat că majoritatea conflictelor - elementul principal al teatrului dramatic - sunt din ce în ce mai puţin alegeri ale protagoniştilor.
"Conflictele sunt din ce în ce mai des influenţate de economie şi elemente sociale", a spus acesta.
Lehmann a făcut o referire şi la teatrul românesc postdramatic, specificând că "Trilogia antică" de Andrei Şerban se înscrie în această categorie deoarece mai importante sunt vocile personajelor decât povestea propriu-zisă.
"Într-un sens larg, ideea teatrului dramatic are legătură cu un tip de cultură a Europei care s-a încheiat, mai ales de când ideea dramei este legată de subiectivitatea omului, subiectivitate legată de perioada dintre Renaştere şi secolul XX", a mai spus Lehmann.
Hans-Thies Lehmann este profesor de teatru la Universitatea Goethe din Frankfurt. A scris numeroase volume despre arta teatrală şi spectacolele după texte de Bertolt Brecht.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21333/22686625/1/matthews-hall-harvard-university-2023-wikipedia-org.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/3-main-1739698513.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=3452324&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe