Peste 100.000 de persoane au vizitat Târgul Gaudeamus

Peste 100.000 de persoane au vizitat cea de-a XV-a ediţie a Târgului Internaţional Gaudeamus - Carte de învăţătură, desfăşurat în perioada 19 - 23 noiembrie, la Romexpo şi la care au fost prezenţi 400 de expozanţi, pe o suprafaţă de 14.000 de metri pătraţi, potrivit organizatorilor.
Peste 100.000 de persoane au vizitat Târgul Gaudeamus
24 nov. 2008, 12:18, Cultură-Media

Proiectul care va beneficia de finanţare din fondurile create prin vânzarea biletelor la ediţia 2008 va fi anunţat în cadrul Galei Premiilor Gaudeamus, care va avea loc luni, de la ora 17.00, în foaierul Sălii de Concerte "Mihail Jora" a Radio România.

Cu acest prilej, vor fi decernate premiul pentru Cea mai râvnită carte a târgului şi Trofeele Gaudeamus pentru cinci expozanţi, aleşi prin Votul Publicului, care a fost exprimat pe întreg parcursul târgului.

Alături de acestea se numără Premiul de excelenţă, în valoare de 3.500 de lei, acordat de organizatori – Radio România – uneia dintre editurile prezente la târg şi destinat finanţării parţiale a unui proiect editorial, Trofeul Gaudeamus şi Cea mai râvnită carte a târgului acordate în urma voturilor presei, adică al jurnaliştilor care au fost acreditaţi la eveniment, Premiul Educaţia, acordat de către organizatori uneia dintre instituţiile de învăţământ prezente la Târg, şi Miss Lectură, premiu acordat de organizatori celei mai frumoase vizitatoare.

Acestora li se adaugă Trofeul Presei "Mircea Sântimbreanu", pe secţiunile publicaţii, radio, TV, agenţii de presă şi online – inaugurată la această ediţie, decernat jurnaliştilor acreditaţi care au reflectat derularea târgului.

Pentru primele trei secţiuni, trofeele se acordă pe baza Votului Publicului, prin însumarea menţiunilor care au indicat instituţii mass-media drept surse de informaţii despre eveniment. Trofeul Presei pentru secţiunile agenţii de presă şi online se acordă pe baza monitorizării realizate de Agenţia de Presă RADOR a Societăţii Române de Radiodifuziune.

La gală va fi, totodată, completat bilanţul final al ediţiei 2008 a Târgului Gaudeamus, prin rezultatele înregistrate de studiul de trafic realizat în rândul vizitatorilor de către Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare al Universităţii din Bucureşti.

Pentru cea de-a opta oară consecutiv, de la Târgul Gaudeamus au fost transmise în direct pe internet, la adresa www.gaudeamus.ro, imagini, intervenţii de la conferinţe şi dezbateri, anumite evenimente şi informaţii de ultimă oră.

Revista târgului a fost realizată într-un tiraj de 10.000 de exemplare, distribuite gratuit atât în incinta târgului, cât şi în zone cu trafic pietonal intens din Bucureşti.

La aceasta ediţie a Târgului Gaudeamus, personalităţi precum ambasadorul Franţei în România, Henri Paul, preşedintele Uniunii Scriitorilor şi ambasadorul României la UNESCO, Nicolae Manolescu, poetul Mircea Dinescu, Sandra Pralong, Martine Reicherts, director general al oficiului pentru Publicaţii Oficiale al Comunităţilor Europene şi Maria Ţoghină, preşedintele-director general al Radio România au purtat titlul de Preşedinte de Onoare.

Dintre cei peste 400 de expozanţi prezenţi la această ediţie a târgului, 40% au fost edituri româneşti, 36% – edituri străine cu stand propriu, în stand naţional sau reprezentate la târg de agenţii de difuzare româneşti, 5,25% au reprezentat instituţii de învăţământ româneşti, 2,25% – instituţii de învăţământ străine, 4,25% – agenţii de difuzare de carte românească şi străină, 2,75% – firme multimedia şi instituţii cu acest profil, 2,25% – asociaţii profesionale, 2% – ONG-uri, 3,5% – instituţii mass-media.

Programul de manifestări al târgului a cuprins peste 400 de evenimente, organizate în mai multe locaţii special amenajate în incinta pavilionului şi în cadrul standurilor expozanţilor.

Mai mult de jumătate – 57,5% – au fost lansări sau prezentări de volume ale unor autori români, completate de lansări de titluri aparţinând unor autori străini traduşi în limba română, în proporţie de 21,25%, şi de evenimente profesionale (dezbateri, seminarii, mese rotunde), care au reprezentat 12,5% din totalul evenimentelor.

Printre cele mai vândute cărţi la această ediţie a Târgului Gaudeamus se numără "Istoria critică a literaturii române", de Nicolae Manolescu (Editura Paralela 45) – 3.000 de exemplare, "Scrisori către fiul meu", de Gabriel Liiceanu (Editura Humanitas) – 1.400 de exemplare, "Istoria secretă a lumii", de Jonathan Black (Editura Nemira) – 1.100 de exemplare, "Memorii", de Valeriu Anania (Editura Polirom) – 1.100 de exemplare, "Brising", de Cristopher Paolini (Editura Rao) – peste 900 de exemplare şi "Mari Civilizaţii" (Editura All) – peste 600 de exemplare.

O parte din sumele rezultate din vânzarea biletelor de intrare, cu un preţ de 3,5 lei, sunt destinate finanţării parţiale a proiectului "Un Nobel pentru literatura română", iniţiat de Radio România cu prilejul ediţiei din 2006 a Târgului Gaudeamus.

Aceste fonduri sunt utilizate pentru finanţarea unor debuturi literare, traducerea lucrărilor unor scriitori români în limbi de circulaţie internaţională şi promovarea literaturii române peste hotare. Obiectivul campaniei, pe termen mediu şi lung, este obţinerea unui Premiu Nobel de către un scriitor român.

Fondurile obţinute prin vânzarea biletelor la ediţia precedentă a Târgului Internaţional Gaudeamus, circa 8.000 de lei, vor fi utilizate pentru finanţarea parţială a apariţiei volumului "Cel mai bun roman al tuturor timpurilor", de Daniel Bănulescu, care va fi publicat de Editura Cartea Românească şi care este în curs de traducere în limba germană.

Citeşte mai multe despre Târgul Gaudeamus.