IAA, despre decizia Consiliului Concurenţei de a amenda 11 companii din industria media: Susţinem implementarea unor ghiduri de bune practici

IAA România spune că a luat act de investigaţia Consiliului Concurenţei, care a decis amendarea a 11 companii din industria media, precizând că susţine implementarea accelerată a unor ghiduri de bune practici, precum Codul Etic şi Ghidul de Licitaţii, în colaborare cu toate instituţiile abilitate.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului IAA, despre decizia Consiliului Concurenţei de a amenda 11 companii din industria media: Susţinem implementarea unor ghiduri de bune practici

IAA, despre decizia Consiliului Concurenţei: Susţinem implementarea unor ghiduri de bune practici (Imagine: Mediafax Foto)

Într-un comunicat remis marţi agenţiei MEDIAFAX, International Advertising Association (IAA) România spune că a luat act de investigaţia Consiliului Concurenţei şi nu îşi propune să pună în discuţie concluziile acesteia.

"IAA România susţine implementarea accelerată a unor ghiduri de bune practici, precum Codul Etic şi Ghidul de Licitaţii, în colaborare cu toate instituţiile abilitate şi va acţiona în continuare pentru crearea unui mediu de afaceri profesional şi echitabil, în beneficiul unui climat de business corect", spune IAA România.

Totodată, IAA Romania "îşi exprimă public poziţia de susţinere a demersurilor realizate de agenţiile de media membre UAPR cu privire la realizarea şi implementarea unor practici corecte de business între actorii acestei pieţe".

Potrivit comunicatului, International Advertising Association este "un parteneriat strategic unic, care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing - de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali".

Consiliul Concurenţei a anunţat, pe 2 octombrie, că a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi totalizând 3,2 milioane de euro pentru că au participat la o înţelegere având ca obiect eliminarea agenţiilor concurente de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media.

Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).

"Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, Consiliul Concurenţei colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociaţia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici