- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (12.06.2015, 16:02)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ICEEfest: Advertiserii, încurajaţi să lucreze mai mult cu creatorii de conţinut pe YouTube
Unii dintre cei mai populari români care au canale pe platforma YouTube (vloggeri) i-au încurajat, vineri, la evenimentul ICEEfest 2015, de la Bucureşti, pe advertiseri să aibă mai mult curaj şi să investească mai mult în colaborarea cu creatorii de conţinut de pe această platformă.
Urmărește
307 afișări
ICEEfest: Advertiserii, încurajaţi să lucreze mai mult cu creatorii de conţinut pe YouTube (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Doina Costache, Regional Client Partner Manager, Google APAC, a vorbit în cadrul ICEEfest 2015 despre "Best currency in ad creatives", respectiv despre modul în care poate deveni un clip video viral, despre cum poate beneficia un brand cât mai mult de pe urma unui astfel de clip viral, dar şi despre greşelile cel mai des întâlnite în timpul unor astfel de campanii.
În acest sens, Doina Costache a dat exemplul unora dintre cei mai populari români care au canale pe platforma YouTube (vloggeri), prezentându-i pe Mihai Zmenta, Anne Marie Chelaru, Laura Muşuroaea şi Noaptea Târziu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
Aceştia au vorbit despre ce poate face un vlogger pentru un advertiser, pentru o colaborare cât mai bună în promovarea unui brand.
"Cheia succesului este pasiunea pe care o depunem. Totul vine din pasiune şi ne place ceea ce facem, ne place să avem idei şi ne place când altora le plac ideile noastre", a spus Laura Muşuroaea.
"Secretul este să munceşti şi să faci ce îţi place", au spus şi băieţii de la Noaptea Târziu.
Întrebat ce poate face un vlogger pentru un advertiser, Mihai Zmenta a spus că el are norocul că s-a numărat printre primii care s-au ocupat cu crearea acestui tip de conţinut pentru YouTube. "Nu mă gândeam că o să ajung aici şi doar începând de anul trecut advertiserii au avut curajul să colaboreze şi cu noi (vloggeri, n.r.). Cred că reţeta succesului este cea în care (advertiserii, n.r.) îi lasă pe vloggeri să fie naturali şi nu le impun foarte multe reguli. Noi avem succes pentru că suntem naturali. Noi facem în mare parte o chestie acasă, ne filmăm şi oamenii ne privesc. Oamenii care au un brand trebuie să ne lase să fim cum vrem. Dacă ne impun să fim altfel, publicul simte şi taie din şansele ca clipul să fie viral. Naturaleţea e succesul", a spus Zmenta.
La rândul lor, cei de la Noaptea Târziu au spus că încearcă să facă lucrurile total diferit din punct de vedere al publicităţii inserate în clipurile lor de pe YouTube. "Noi suntem sătui de reclamele de TV. Nu ne uităm la TV. Suntem sătui să vedem aceeaşi reclamă clasică. Am încercat să facem cu totul altfel, am integrat o reclamă de 40 de secunde atât de bine, încât oamenii nu şi-au dat seama că e o reclamă", au spus cei de la Noaptea Târziu.
Anne Marie Chelaru a spus că are o problemă cu publicitarii care cred că vloggerii sunt "nişte copilaşi care se filmează câteva minute sau o oră două în faţa camerei şi alţi copilaşi se uită şi ei". "Cei care suntem aici vrem să facem o meserie din chestia asta (...) Şi noi, pentru faptul că stăm zilnic şi trebuie să creăm ceva, ne-am dori să ne putem plăti facturile (...)", a spus Anne Marie Chelaru, precizând că încă mai sunt advertiseri care vin la un vlogger şi îi solicită o colaborare, în schimbul a doar 50 de euro, neţinând cont de faptul că vloggerii au investit foarte mulţi ani pentru a atrage comunitatea de fani pe care o au în prezent.
"Ca respect pentru ceea ce facem, ar trebui să se recunoască munca depusă de noi în timp", a mai spus Anne Marie Chelaru.
În acest sens, Doina Costache a spus că vloggerii trebuie trataţi cu profesionalism, pentru că fac ceea ce fac cu pasiune. Ea a mai spus că în străinătate există vloggeri din ce în ce mai cunoscuţi, depăşind uneori chiar şi staruri de la Hollywood.
Totodată, Costache a recomandat realizarea unui ghid de bune practici în colaborarea advertiserilor cu vloggerii.
La rândul său, Mihai Zmenta a recomandat colegilor lui vloggeri "să ridice preţurile" în colaborarea cu advertiserii. De asemenea, el le-a recomandat publicitarilor ca, atunci când doresc să colaboreze cu un vlogger pentru promovarea unui brand, să nu intervină prea mult în partea de creaţie a vloggerului.
"În primul rând, să nu intervină pe partea de script. Eu nu fac un script, îmi e destul de greu să fac un script. Trebuie să ne lase să fim naturali. Ca să fie o colaborare cât mai bună, trebuie să ne lase să facem ce ştim noi, pentru că publicul se uită la noi pentru că îi place ceea ce facem", a spus Zmenta, precizând, totodată, că nu va face o reclamă în care să spună de numeroase ori numele brandului pe care îl promovează.
YouTube, site-ul de partajare de fişiere video deţinut de Google, are peste 7 milioane de vizitatori unici din România în fiecare lună, potrivit companiei Gemius.
Versiunea românească a YouTube s-a lansat în aprilie 2013. Primul canal românesc care a depăşit bariera de un milion de abonaţi este Cat Music. Al doilea - şi singurul care a mai făcut-o până acum - este InnaRomania. Totodată, cel mai popular creator de conţinut non-music din România este Mikey Hash, al cărui canal are peste 750.000 de abonaţi.
ICEEfest - Interactive Central and Eastern Europe Festival - a început joi şi se va încheia vineri. Evenimentul este organizat de ThinkDigital, în parteneriat cu Orange.
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe