INTERVIU - Jacques Audiard: Dragostea este tema din viaţă care mă interesează cel mai mult - FOTO

Regizorul francez Jacques Audiard a vorbit într-un interviu acordat MEDIAFAX despre filmul său premiat cu Palme d'Or la Festivalul de la Cannes 2015, "Dheepan", care va rula de vineri în cinematografele din România, spunând că tema sa preferată din viaţă este dragostea.

Urmărește
1378 afișări
Imaginea articolului INTERVIU - Jacques Audiard: Dragostea este tema din viaţă care mă interesează cel mai mult - FOTO

INTERVIU - Jacques Audiard: Dragostea este tema din viaţă care mă interesează cel mai mult (Imagine: Andreea Alexandru / Mediafax Foto)

Acesta este un film prin care a vrut să dea chip şi conştient imigranţilor, a declarat Audiard despre "Dheepan" în interviul acordat agenţiei MEDIAFAX, peliculă în care cei doi interpreţi principali nu vorbesc limba franceză, ci tamil.

Pentru rolul principal, regizorul l-a ales pe Jesuthasan Antonythasan, un scriitor din Sri Lanka a cărui istorie este similară cu cea a personajului ce dă titlul filmului. Kalieaswari Srinivasan, actriţă de teatru indiană, o interpretează pe Yalini, iar fiica falsă a celor doi - Illayaal - este jucată de o tânără franţuzoaică, Claudine Vinasithamby.

"Îmi doream ca personajele să nu fi avut nicio legătură cu limba franceză. Am vrut să existe şi această barieră", a declarat Audiard la premiera românească a filmului său, din cadrul festivalului Les Films de Cannes à Bucarest.

Despre "Dheepan", care a avut un buget de producţie de aproximativ 7 milioane de euro, cineastul francez spune că este o poveste de dragoste.

A fost filmată timp de opt săptămâni, în mare parte în Franţa, iar cadrele de început şi final, în India. "Se pare că nimeni nu s-a mirat de cât de mult soare era în presupusa Anglie, la final. Probabil că în 50 de ani aşa va fi", a afirmat regizorul.

În interviul acordat MEDIAFAX, cineastul explică faptul că dragostea este tema principală a vieţii care îl preocupă şi pe care îşi doreşte să o transpună în filmele sale, dar şi ceea ce este esenţial pentru un regizor când începe lucrul la un proiect cinematografic.

În plus, acesta a vorbit despre scopul principal pe care l-a avut când a început lucrul la "Dheepan" - acela de a descoperi personaje, dar şi despre două pelicule din cinematografia mondială pe care le-ar recomanda şi despre plăcerea sa vinovată în materie de film.

Prezentăm interviul acordat de regizorul Jacques Audiard agenţiei MEDIAFAX:

Reporter: Ce este esenţial pentru un regizor când începe lucrul la un film?

Jacques Audiard: Pentru mine, esenţial este să-mi fixez atenţia pe un subiect un an sau doi. Este, practic, un lucru care vine în mod repetitiv, este întrebarea pe care mi-o pun la început.

Rep.: Care este principala temă din viaţa de zi cu zi care vă interesează cel mai mult, astfel încât să o transpuneţi în film?

J. A.: Astăzi, dacă mă gândesc la "Dheepan", pot spune că este un proiect pe care am fost de mai multe ori pe punctul de a-l stopa. Momentul în care am fost sigur şi am ştiut că este un film pe care îl voi face într-adevăr a fost atunci când în scenariu a apărut acea falsă familie. O familie care nu se iubea, nici nu era nevoie să se iubească, dar, cu timpul, membrii ei au început să se îndrăgească şi, în felul acesta, au mers către ceva real. Practic, dragostea dintre ei este cea care m-a făcut să îmi dau seama că voi face acest film şi nu neapărat aceste perspective războinice sau privind migraţia. Mi-am spus: "Iată o familie care are totul de câştigat, până şi dragostea". Pentru mine, acest film este o poveste de dragoste.

Rep.: Deci, dragostea este subiectul din viaţă care vă interesează cel mai mult.

J. A.: Da, exact, asta doream să spun.

Rep.: Care a fost ţelul, obiectivul dumneavoastră prin realizarea acestui film?

J. A.: Pot vorbi despre scopul iniţial. Odată cu dezvoltarea proiectului, cu trecerea timpului, există o tendinţă ca lucrurile să se topească, să se amestece, dar povestea a început să se contureze când ne-am dat seama că există personaje care nu au faţă, nu au nume, aproape că nu au nici gânduri, şi a fost interesant să luăm acest personaj şi să-i dăm un nume, o poveste. Este ca atunci când developăm o fotografie în camera obscură şi vedem apărând, încetul cu încetul, personajele şi detaliile.

Rep.: Care este scena dumneavoastră preferată din întregul film?

J. A.: Scena mea preferată este amintirea pe care o am de la filmări. Îmi amintesc cu plăcere scena în care ea îi spune lui Deephan că nu are umor. De asemenea, îmi place mult când fetiţa îi spune lui Yalini "dacă nu poţi fi mama mea, măcar fii sora mea". Este uimitor faptul că le-am dat scena asta cu 30 de minute înainte să o joace şi au reuşit să o facă foarte bine în numai două duble.

Rep.: Revenind la dragoste, care este filmul de dragoste pe care l-aţi recomanda spre a fi vizionat?

J. A.: Există filme care m-au emoţionat, la care sunt foarte sensibil. Vă voi spune două: unul este legat de adolescenţă şi unul de perioada de tinereţe. Primul este "Ma nuit chez Maud" (1969), de Eric Rohmer. M-a uimit în aşa măsură, încât, timp de o săptămână, m-am dus să-l văd în fiecare seară şi asta pentru că vedeam pentru prima dată ce înseamnă bărbaţi seducători şi femei seducătoare. Mi-am spus că, de atunci înainte, voi încerca şi eu să semăn cu actorul principal, Jean-Louis Trintignant. Al doilea film este o pasiune vinovată a mea. "Out of Africa" (1985), de Sydney Pollack, este filmul de dragoste care mi-a plăcut cel mai mult la vârsta adultă şi pe care-l revăd cu plăcere. L-am văzut de vreo cinci-şase ori şi consider că Meryl Streep are o performanţă de negrăit în acest film. Meryl Streep este o capodoperă.

Maestru în celebrarea marginalilor şi autor al unor filme intense, Audiard, în vârstă de 63 de ani, şi-a început cariera ca asistent de regie al lui Roman Polanski, la "Chiriaşul/ Le locataire" (1976), şi a regizat primul lungmetraj 18 ani mai târziu, în 1994.

"Regarde les hommes tomber", un road movie cu Mathieu Kassovitz şi Jean-Louis Trintignant, i-a adus o selecţie la Festivalul de la Cannes, în secţiunea Semaine de la Critique, şi premiul César pentru cel mai bun debut.

Cei doi actori au fost protagonişti şi în următorul său film, "Un héros très discret" (1996), distins cu premiul pentru cel mai bun scenariu la Cannes. Din anii '70, a scris peste 20 de scenarii pentru filme şi seriale TV, unele împreună cu tatăl său, scriitorul Michel Audiard.

A regizat videoclipuri, printre acestea aflându-se "Comme elle vient" al formaţiei Noir Désir, şi avut câteva apariţii ca actor.

"Citind pe buze/ Sur mes lèvres" (2001) confirmă talentul său de scenarist, obţinând premiul César pentru scenariu, "Şi inima mi se opri în loc/ De battre mon cœur s'est arrêté" (2005), cronica unei relaţii distructive tată-fiu, a fost un succes de critică şi de public şi a câştigat opt premii César, inclusiv pentru cel mai bun film, dar şi BAFTA pentru cel mai bun lungmetraj străin.

Notorietatea internaţională a venit odată cu thrillerul "Un profet/ Un prophète" (2009), câştigător al marelui premiu al juriului la Cannes, nominalizat la Oscar şi Globurile de Aur şi premiat cu BAFTA şi nouă trofee César, în care actorul Tahar Rahim joacă rolul unui tânăr forţat să se adapteze regulilor vieţii în închisoare. A urmat povestea de dragoste emoţionantă din "Rugină şi oase/ De rouille et d'os" (2012), cu Marion Cotillard, la rândul ei multipremiată.

Următorul său proiect este şi primul în limba engleză - "The Sisters Brothers", un western adaptat după o carte de Patrick deWitt, cu John C. Reilly în rolul principal.

Jacques Audiard este al doilea laureat Palme d'Or care vine la Les Films de Cannes à Bucarest în anul în care câştigă cea mai importantă distincţie din lume oferită de un festival de film, după Abdellatif Kechiche, care a vizitat Bucureştiul în anul 2013, după ce a primit trofeul pentru "Adèle: Capitolele 1 şi 2/ La vie d'Adele".

Cea de-a şasea ediţie a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest se desfăşoară între 23 şi 29 octombrie, la CinemaPro, Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici