- Home
- Cultură-Media
- CANNES, (24.04.2013, 16:08)
- Oana Ghita
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
INTERVIU - Mungiu: Invitaţia în juriul de la Cannes e şi o recunoaştere pentru cinematografia română
Regizorul Cristian Mungiu a declarat, într-un scurt interviu acordat MEDIAFAX, că invitaţia de a face parte din juriul Festivalului de Film de la Cannes 2013 este, într-o măsură, şi o recunoaştere pentru cinematografia română, dar şi ocazia de a întâlni oameni ca Steven Spielberg şi Nicole Kidman.
Urmărește
519 afișări
INTERVIU: Mungiu: Invitaţia în juriul de la Cannes e şi o recunoaştere pentru cinematografia română (Imagine: AFP / MediafaxFoto)
Cineastul român Cristian Mungiu face parte din juriul competiţiei oficiale a celei de-a 66-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes (15 - 26 mai), prezidat în acest an de regizorul şi producătorul Steven Spielberg, au anunţat, miercuri, organizatorii.
Din juriul competiţiei oficiale, în afară de Spielberg, fac parte patru femei şi patru bărbaţi, printre care se remarcă regizorul taiwanez Ang Lee, actriţa australiană Nicole Kidman şi actorul austriac Christoph Waltz.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Ucraina vrea să deschidă mai bine de 150 de şcoli subterane până în toamna anului 2025
-
Se întoarce obligativitatea purtării măştilor în mai multe spitale din Ţara Galilor
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Prezentăm integral interviul acordat MEDIAFAX de Cristian Mungiu:
Reporter: Ce înseamnă pentru dumneavoastră, ca artist şi personal, faptul că faceţi parte din juriul de la Cannes, alături de artişti precum Ang Lee, Nicole Kidman şi Christoph Waltz?
Cristian Mungiu: Cumva, cred că invitaţia de a face parte din juriu vine deopotrivă şi ca o recunoaştere pentru cinematografia română şi pentru filmele pe care cineaştii români le-au dat în ultimii ani. Personal, e o ocazie de a sta de vorbă pe îndelete despre cinema şi film cu oameni ca Steven Spielberg ori Nicole Kidman, pe care - dacă nu te hotărăşti să lucrezi la Hollywood - e foarte probabil că n-ai să-i întâlneşti niciodată în persoană.
Reporter: Competiţia oficială de pe Croazetă de anul acesta include nume mari, precum Joel şi Ethan Coen, Roman Polanski, Steven Soderbergh şi Paolo Sorrentino. Ce aşteptări aveţi de la selecţie?
Cristian Mungiu: În mod normal, la Cannes se adună cele mai bune filme ale anului respectiv. Avantajul de a le vedea acolo, la premiera lor mondială e că nu ştii mai nimic despre ele - iar asta e cea mai bună cale de a vedea un film. Altfel, e de aşteptat ca toate filmele din competiţie să fie remarcabile într-un fel sau altul, nu doar cele ale regizorilor foarte notorii.
Reporter: În acelaşi timp, este vorba de nume care au "o semnătură" şi un prestigiu. Ca jurat, consideraţi că este greu să treceţi, în asemenea cazuri, de prestigiul autorului şi să judecaţi "la rece" filmul?
Cristian Mungiu: Filmele nu pot fi analizate ştiinţific sau "la rece" - în final, orice judecată, orice ierarhie e subiectivă şi conjuncturală -, tot ce poţi să faci e să fii cât poţi de onest cu tine însuţi, cu filmele pe care le vezi - şi să încerci să promovezi valorile în care crezi - indiferent de autor sau de calcule de orice fel.
Reporter: După ce v-a fost decernat trofeul Palme d'Or, în 2007, a existat o întâlnire ulterioară a dumneavoastră cu membri ai juriului? Dacă da, ce feedback personal aţi avut din partea lor?
Cristian Mungiu: Ne-am întâlnit odată parcă, la Londra, cu Stephen Frears, dar nu l-am întrebat şi nu ne-a dat detalii despre jurizarea din 2007, dincolo de o anume limită - e cumva de la sine înţeles că felul foarte sinuos în care se ajunge la o decizie într-un juriu de felul ăsta rămâne cel mai adesea un fel de taină a juraţilor şi a organizatorilor.
Reporter: Din experienţa dumneavoastră de membru în mai multe jurii internaţionale, care credeţi că ar fi reperele după care să vă ghidaţi, pentru a evita blocajele de comunicare sau conflictele cu restul juraţilor?
Cristian Mungiu: Orice pasionat de cinema ştie că, despre acelaşi film, folosind aceleaşi citate, poţi avea discursuri fundamental diferite - orice film poate fi demolat sau înălţat din vorbe şi, cel mai adesea, într-un juriu se ajunge la dezbateri înflăcărate când fiecare îşi susţine cu pasiune punctul de vedere. De regulă, e o iluzie că ai putea să-i convingi pe ceilalţi de părerea ta - de fapt, folosul e că îţi clarifici valorile în care crezi şi, totodată, le afli pe ale altora - ierarhia finală fiind un compromis negociat al punctelor de vedere - şi gusturilor - diferite.
Regizorul şi scenaristul Cristian Mungiu a câştigat trofeul Palme d'Or de la Cannes în 2007, cu filmul "4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile", o dramă despre avorturile ilegale din perioada comunistă a ţării noastre. Cineastul român a revenit pe Croazetă în 2009, cu antologia de scurtmetraje "Amintiri din Epoca de Aur", care a rulat în secţiunea Un Certain Regard. Anul trecut, filmul "După dealuri", de Cristian Mungiu, a înregistrat o dublă victorie la Cannes: premiul pentru scenariu, obţinut de Mungiu, şi premiul pentru interpretare feminină, acordat ex-aequo actriţelor Cristina Flutur şi Cosmina Stratan.
În competiţia oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2013 au fost incluse 19 filme. Printre acestea se numără "Inside Llewyn Davis", de fraţii Joel şi Ethan Coen, "La Venus a la Fourrure", de Roman Polanski, "Behind the Candelabra", de Steven Soderbergh, şi "La Grande Bellezza", de Paolo Sorrentino.
Lor li se alătură: "Un chateau en Italie", de Valeria Bruni-Tedeschi, "Michael Kohlhaas", de Arnaud Despallieres, "Jimmy P.", Arnaud Desplechin, "Heli", de Amat Escalante, "Le Passe", de Asghar Farhadi, "The Immigrant", de James Gray, "Grisgris", de Mahamat-Saleh Haroun, "Tian Zhu Ding", de Jia Zhangke, "Soshite Chichi Naru", de Kore-Eda Hirokazu, "La Vie d'Adele", de Abdellatif Kechiche, "Wara no Tate", Takashi Miike, "Jeune et Jolie", de François Ozon, "Nebraska", de Alexander Payne, "Borgman", de Alex Van Warmerdam, şi "Only God Forgives", de Nicolas Winding Refn.
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe