- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (07.01.2017, 06:00)
- Departamentul Cultură Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Invidia faţă de prietenii online îi deprimă pe utilizatorii de social media - studiu Kaspersky Lab
Reţelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii şi de a împărtăşi cu ei momente importante din viaţă.Rezultatele celui mai recent studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media declanşează emoţii-sentimente negative, de fapt.
Urmărește
420 afișări
Invidia faţă de prietenii online îi deprimă pe utilizatorii de social media - studiu Kaspersky Lab (Imagine: Hepta/ Arhiva Foto Mediafax)
Goana după aprecieri joacă un rol central, 42% spunând că sunt invidioşi când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii resimt invidie atunci când văd vieţile aparent mai fericite ale prietenilor lor, pe reţelele de socializare.
În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoţii negative, după ce petrec timp pe reţelele de socializare.
Utilizatorii intră pe aceste reţele din motive pozitive şi pentru a se distra. Cei mai mulţi (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni şi colegi şi pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-şi crea profilul digital şi a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) şi spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanţe (43%).
Dacă nu este deloc surprinzător că 72% dintre utilizatori sunt deranjaţi de publicitatea care a devenit agresivă şi le întrerupe comunicările online, există, totuşi, motive suplimentare de frustrare. În ciuda dorinţei de a avea sentimente pozitive în urma interacţiunilor pe reţelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor - despre vacanţe, hobby-uri şi petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alţii se bucură de viaţă mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenţi s-au simţit nefericiţi când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitaţi, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanţă ale prietenilor au avut o influenţă negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanţi au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzaţia că trecutul era mai bun decât viaţa lor din prezent.
O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievaţi spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunţa la conturile de pe reţelele de socializare. Singurul lucru care îi face pe oameni să rămână este frica de a nu-şi pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum şi contactul cu prietenii. Păstrarea legăturii cu prietenii poate fi, într-adevăr, o problemă dificil de rezolvat, dar Kaspersky Lab lucrează pentru a găsi o soluţie care să îi ajute pe utilizatori să îşi păstreze amintirile digitale.
“Legătura noastră cu reţelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viaţa noastră – ceea ce ne facem să ne simţim bine”, spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab.
“Dar realitatea este că toată lumea face acelaşi lucru, aşa că, atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardaţi de imagini cu prietenii noştri care se distrează. Şi ni se pare că aceştia se bucură de viaţă mai mult decât noi. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare şi de ce atât de mulţi se gândesc să renunţe la conturile de pe reţelele de socializare. Problema este că utilizatorii se simt prinşi în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici şi nu vor să piardă accesul la ele.”
Pentru a-i ajuta pe oameni să decidă fără constrângeri decă vor să-şi păstreze conturile pe reţelele de socializare sau nu, fără să-şi piardă amintirile digitale, Kaspersky Lab dezvoltă o nouă aplicaţie – FFForget le va permite utilizatorilor să îşi facă backup la toate amintirile lor de pe reţelele de socializare pe care le folosesc şi să le păstreze într-un container sigur, criptat. Astfel, vor avea libertatea să renunţe la orice reţea atunci când doresc, fără să piardă ceea ce le aparţine – viaţa lor digitală.
Aplicaţia FFForget este programată pentru 2017. Utilizatorii interesaţi se pot înregistra pe ffforget.kaspersky.com. - pentru a primi update-uri şi informaţii, pentru a da feedback şi a fi printre primii care vor avea acces la ea.
Citeşte şi: COOLTURA de WEEKEND. Festin cu plăcinte de Sfântul Ion, filme, rock românesc, lăutari şi ”La La Land”
Despre Kaspersky Lab
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Cunoştinţele în domeniul ameninţărilor cibernetice şi experienţa în securitate IT deţinute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluţii de securitate şi servicii pentru a proteja companii, infrastructură critică, autorităţi guvernamentale şi utilizatori individuali din toată lumea, Portofoliul complex de securitate include protecţie endpoint de top şi un număr de soluţii specializate de securitate şi de servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky Lab, precum şi 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.
Citeşte şi: Eugen Istodor, editorialist MEDIAFAX: Tabloidul The Sun pierderi zeci de milioane de lire. Fake-ul naşte discipoli mai eficienţi
Citește pe alephnews.ro: Fermele ecologice sunt rezistente în fața inundațiilor și declinului biodiversității
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:14
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
-
astăzi, 18:53