- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (06.11.2008, 16:33)
Kama Ginkas: Sunt un om necredincios, dar nu fără conştiinţă
Regizorul de origine lituaniană Kama Ginkas a declarat joi, în cadrul unei întâlniri cu studenţii, la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC), că se consideră un om necredincios, dar nu fără conştiinţă, stare care îl determină să monteze texte după Dostoievski.
Urmărește
41 afișări
Kama Ginkas: Sunt un om necredincios, dar nu fără conştiinţă (Imagine: www.fnt.ro)
Energic şi foarte strict, Kama Ginkas a povestit celor câteva zeci de studenţi care au venit să discute cu el la UNATC, despre modul în care lucrează cu actorii, teama sa de Cehov, apropierea de Dostoievski, dar a dat şi diagnostice pentru studenţii timizi şi speriaţi de ideea de a apărea pe scenă.
La începutul discuţiei, Ginkas a rugat studenţii care nu doresc să stea mai mult de o oră, cât era prevăzut să dureze conferinţa, să părăsească sala. "Eu nu pot să stau la o masă când vorbesc", a spus acesta apoi, refuzând aranjamentul iniţial.
Şi-a tras scaunul în mijlocul scenei şi a început să vorbească. "Eu, când vorbesc cu actorii mei, vorbesc aşa ...", a spus acesta, apropiindu-se la o palmă de o participantă la discuţie şi privind-o în ochi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Cornel Oţelea, singurul handbalist român care a câştigat de trei ori titlul mondial, a murit
-
Elon Musk reacţionează la comentariile privind gestul său de la învestirea lui Trump: „Atacul este atât de obosit”
-
Războiul din Ucraina, ziua 1064. Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
"Simt un contact cu actorul când îi văd ochii, reuşesc să prind orice mişcări interioare pe care nici el nu le conştientizeză", a spus regizorul despre modul în care lucrează cu actorii săi. Ginkas a mărturisit că, în general, lucrează 2-3 luni la un spectacol.
În prima parte a întâlnirii, regizorul a dorit ca studenţii să îi adreseze întrebări, fiind preocupat şi dacă oamenii au văzut sau nu spectacolele sale, prezentate în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT) - "Călugărul negru", după Cehov, şi "Un poem ridicol", după Dostoievski, care are o ultimă reprezentaţie joi, la Sala Mare de la Teatrul Naţional Bucureşti.
"Nu suport când lumea vine şi îmi mulţumeşte după spectacol. Îmi plac oamenii care se apropie de mine şi nu pot spune nimic. Nu pot spune nimic nu pentru că ar fi proşti, ci pentru că spectacolul nu îi lasă", a spus Ginkas, care mărturiseşte în cartea sa, "Teatrul provocator", lansată în cadrul FNT, că doreşte, în primul rând, să trezească sentimente profunde în spectatorul din faţa sa, să îl ia prizonier în spectacolul său.
"Acest prizonierat poate fi diferit. Omul îşi continuă viaţa şi simte un disconfort. Nu se gândeşte la spectacolul meu, dar disconfortul este acolo din cauza spectacolului", a adăugat Ginkas.
La întrebările publicului referitoare la "Un poem ridicol", realizat după fragmentul "Marele Inchizitor", din romanul "Fraţii Karamazov", Ginkas a declarat, referindu-se la discursul Marelui Inchizitor: "Textul lui Dostoievski atinge ideea că putem fi mai mult decât animale. Dacă suntem doar animale avem nevoie doar de un cioban, un Stalin, un Ceuşescu, ni se acordă un minim de pâine, un minim de acuplări".
"Dacă eşti om, tu alegi ce vrei să faci. (...) Toate greşelile sunt greşelile mele, nu ale guvernului şi nu ale lui Dumnezeu", a mai adăugat regizorul.
Ginkas a spus că, în lumea contemporană, oamenii sunt mai interesaţi de aspectele materiale ale vieţii.
"Dacă ai banii înseamnă că eşti foarte important. Dar oamenii nu trăiesc doar cu pâine (...) Tendinţa generală este să ai succes, confort, teatrul, filmul, televiziunea, ziarele slujesc această cerere. (...) Am înţeles de mult că suntem exact cum suntem trataţi. Dacă suntem trataţi ca o nulitate, chiar suntem o nulitate", a spus Ginkas, care a adăugat că, în Rusia, spectatorul nu aplaudă doar actorii.
Citeşte mai multe despre regizorul de origine lituaniană Kama Ginkas.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Pensionarii din România care au muncit între acești ani ar putea primi 400 de lei în plus, începând cu 1 februarie 2025
CANCAN.RO
Ce s-a ales de Octavian BELLU. Ce job „normal” și-a luat și unde s-a angajat, după retragerea din gimnastică
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe