- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (06.11.2008, 16:33)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Kama Ginkas: Sunt un om necredincios, dar nu fără conştiinţă
Regizorul de origine lituaniană Kama Ginkas a declarat joi, în cadrul unei întâlniri cu studenţii, la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC), că se consideră un om necredincios, dar nu fără conştiinţă, stare care îl determină să monteze texte după Dostoievski.
Urmărește
39 afișări
Kama Ginkas: Sunt un om necredincios, dar nu fără conştiinţă (Imagine: www.fnt.ro)
Energic şi foarte strict, Kama Ginkas a povestit celor câteva zeci de studenţi care au venit să discute cu el la UNATC, despre modul în care lucrează cu actorii, teama sa de Cehov, apropierea de Dostoievski, dar a dat şi diagnostice pentru studenţii timizi şi speriaţi de ideea de a apărea pe scenă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
La începutul discuţiei, Ginkas a rugat studenţii care nu doresc să stea mai mult de o oră, cât era prevăzut să dureze conferinţa, să părăsească sala. "Eu nu pot să stau la o masă când vorbesc", a spus acesta apoi, refuzând aranjamentul iniţial.
Şi-a tras scaunul în mijlocul scenei şi a început să vorbească. "Eu, când vorbesc cu actorii mei, vorbesc aşa ...", a spus acesta, apropiindu-se la o palmă de o participantă la discuţie şi privind-o în ochi.
"Simt un contact cu actorul când îi văd ochii, reuşesc să prind orice mişcări interioare pe care nici el nu le conştientizeză", a spus regizorul despre modul în care lucrează cu actorii săi. Ginkas a mărturisit că, în general, lucrează 2-3 luni la un spectacol.
În prima parte a întâlnirii, regizorul a dorit ca studenţii să îi adreseze întrebări, fiind preocupat şi dacă oamenii au văzut sau nu spectacolele sale, prezentate în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT) - "Călugărul negru", după Cehov, şi "Un poem ridicol", după Dostoievski, care are o ultimă reprezentaţie joi, la Sala Mare de la Teatrul Naţional Bucureşti.
"Nu suport când lumea vine şi îmi mulţumeşte după spectacol. Îmi plac oamenii care se apropie de mine şi nu pot spune nimic. Nu pot spune nimic nu pentru că ar fi proşti, ci pentru că spectacolul nu îi lasă", a spus Ginkas, care mărturiseşte în cartea sa, "Teatrul provocator", lansată în cadrul FNT, că doreşte, în primul rând, să trezească sentimente profunde în spectatorul din faţa sa, să îl ia prizonier în spectacolul său.
"Acest prizonierat poate fi diferit. Omul îşi continuă viaţa şi simte un disconfort. Nu se gândeşte la spectacolul meu, dar disconfortul este acolo din cauza spectacolului", a adăugat Ginkas.
La întrebările publicului referitoare la "Un poem ridicol", realizat după fragmentul "Marele Inchizitor", din romanul "Fraţii Karamazov", Ginkas a declarat, referindu-se la discursul Marelui Inchizitor: "Textul lui Dostoievski atinge ideea că putem fi mai mult decât animale. Dacă suntem doar animale avem nevoie doar de un cioban, un Stalin, un Ceuşescu, ni se acordă un minim de pâine, un minim de acuplări".
"Dacă eşti om, tu alegi ce vrei să faci. (...) Toate greşelile sunt greşelile mele, nu ale guvernului şi nu ale lui Dumnezeu", a mai adăugat regizorul.
Ginkas a spus că, în lumea contemporană, oamenii sunt mai interesaţi de aspectele materiale ale vieţii.
"Dacă ai banii înseamnă că eşti foarte important. Dar oamenii nu trăiesc doar cu pâine (...) Tendinţa generală este să ai succes, confort, teatrul, filmul, televiziunea, ziarele slujesc această cerere. (...) Am înţeles de mult că suntem exact cum suntem trataţi. Dacă suntem trataţi ca o nulitate, chiar suntem o nulitate", a spus Ginkas, care a adăugat că, în Rusia, spectatorul nu aplaudă doar actorii.
Citeşte mai multe despre regizorul de origine lituaniană Kama Ginkas.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe