Kanal D, OTV şi Antena 3, amendate de CNA pentru depăşirea duratelor de publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, să amendeze Kanal D cu 15.000 de lei, iar OTV şi Antena 3, cu câte 10.000 de lei, pentru depăşirea duratelor legale de publicitate, în perioada 1 - 30 aprilie.

Urmărește
8 afișări

În perioada 1 - 30 aprilie au fost monitorizate duratele inserţiilor de publicitate în intervalul orar 18.00 - 23.00, la posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR 1.

Consiliul a constatat că televiziunea Kanal D a înregistrat depăşiri totale de 10 minute şi 30 de secunde ale duratei legale de publicitate.

Pe de altă parte, OTV a înregistrat depăşiri totale ale duratei de publicitate de 8 minute şi 54 de secunde, în timp ce Antena 3 a înregistrat depăşiri totale de 8 minute şi 18 secunde.

CNA a decis să amendeze Kanal D cu 15.000 de lei, OTV - cu 10.000 de lei şi Antena 3 - 10.000 de lei, pentru încălcarea articolului 35 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".

Totodată, CNA a decis să aplice câte o somaţie publică televiziunilor Realitatea TV, Prima TV şi Naţional TV, pentru depăşiri mai mici ale duratei de publicitate. În mod concret, Realitatea TV a înregistrat depăşiri de 3 minute ale duratei legale de publicitate, Prima TV - de 2 minute şi 44 de secunde, iar Naţional TV - 1 minut şi 13 secunde.

Pe de altă parte, CNA a decis să someze public TVR 1 pentru încălcarea articolului 28, alineatul 2, din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, pot insera spoturi publicitare, inclusiv autopromoţionale sau de teleshopping, numai între programe".

Potrivit CNA, în luna aprilie şi până pe 5 mai, rubrica "Meteo" a cuprins câte o inserţie de publicitate pe ecran partajat, fără nicio menţiune. După primirea unei scrisori de atenţionare de la CNA, în ediţiile "Meteo" difuzate începând cu data de 11 mai s-a inserat publicitate pe ecran partajat cu afişarea majusculei "P", încadrată într-un cerc cu suprafaţa transparentă, şi nu "Publicitate", aşa cum prevăd dispoziţiile legale.

CNA nu a constatat încălcări ale legislaţiei audiovizuale privind spaţiul de publicitate la celelalte posturi de televiziune monitorizate în perioada 1 - 30 aprilie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici