- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.10.2009, 17:42)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Kiss FM şi Radio 21 - cele mai mari încasări din publicitate radio în 2008
Kiss FM şi Radio 21 au avut, în 2008, cele mai mari încasări din publicitate radio, de 32,7 milioane de euro, respectiv 23,6 milioane de euro, în condiţiile în care bugetele publicitare nete pentru radio au crescut cu 16% faţă de 2007, potrivit studiului Media Fact Book, lansat luni de Initiative.
Urmărește
340 afișări
Kiss FM şi Radio 21 - cele mai mari încasări din publicitate radio în 2008 (Imagine: Mediafax Foto)
Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2008, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 16% faţă de 2007 (ceea ce înseamnă 6% din totalul pieţei de publicitate media), ajungând la 35 milioane de euro, în timp ce investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 21%, la 110 milioane de euro.
La fel ca în 2007, Kiss FM a continuat să fie şi anul trecut radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (30%), urmat de Radio 21 (22%) şi Europa FM (20%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
Topul radiourilor care au atras cele mai mari bugete de publicitate în 2008 este format din: Kiss FM (32,7 milioane de euro), Radio 21 (23,6 milioane de euro), Europa FM (21,6 milioane de euro), Pro FM (11,04 milioane de euro), Guerrilla (6,3 milioane de euro), Radio România Actualităţi (5,2 milioane de euro), Magic FM (4,4 milioane de euro), Info Pro (3,5 milioane de euro), Radio ZU (546.000 euro) şi Gold FM (250.000 euro).
Cei care au investit cel mai mult în publicitate radio anul trecut au fost companiile auto, retailerii, operatorii de telefonie mobilă şi companiile din domeniul serviciilor bancare şi asigurărilor.
În 2008, principalele reţele de radio au încercat să-şi consolideze poziţia, să-şi dezvolte reţelele şi să atragă audienţa, precizează Media Fact Book.
Astfel, societăţile SBS Broadcasting Media şi Radio XXI continuă să fie cei mai importanţi jucători de pe piaţa radio din România. Totodată, în septembrie 2008, trustul media Intact a lansat Radio ZU, care a schimbat topul audienţelor, devenind cel mai ascultat post de radio în Bucureşti, în 2009. Pe de altă parte, trustul Realitatea-Caţavencu, care deţine Radio Guerrilla şi Realitatea FM, a lansat în octombrie 2008 Gold FM, renunţând la Radio Total.
Totodată, Media Fact Book estimează, pentru 2009, o scădere a bugetelor de publicitate radio cu 30%.
Astfel, în perioada ianuarie - iunie 2009, veniturile brute din publicitatea radio au scăzut cu 17%, de la 53,6 milioane de euro la 44,4 milioane de euro. În prima jumătate a anului 2009, staţiile de radio cu cel mai mare volum al încasărilor din publicitate au fost Kiss FM (31%), Radio 21 (18%) şi Europa FM (17%), în timp ce Radio ZU a atras 8% din bugetele de publicitate radio.
De asemenea, potrivit Media Fact Book, trendul descrescător în privinţa încasărilor din publicitate se resimte la nivelul tuturor posturilor de radio: Kiss FM (-17%), Radio 21 (-34%), Europa FM (-30%), Radio România Actualităţi (-43%), Pro FM (-18%), Guerrilla (-19%), Info Pro (-24%).
Studiul Media Fact Book 2009, lansat luni într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 350 de milioane de euro până la sfârşitul anului.
Citește pe alephnews.ro: Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:29
Circulaţie îngreunată în noaptea de vineri spre sâmbătă în zona Romexpo
-
astăzi, 14:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului