- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.10.2009, 17:42)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Kiss FM şi Radio 21 - cele mai mari încasări din publicitate radio în 2008
Kiss FM şi Radio 21 au avut, în 2008, cele mai mari încasări din publicitate radio, de 32,7 milioane de euro, respectiv 23,6 milioane de euro, în condiţiile în care bugetele publicitare nete pentru radio au crescut cu 16% faţă de 2007, potrivit studiului Media Fact Book, lansat luni de Initiative.
Urmărește
344 afișări
Kiss FM şi Radio 21 - cele mai mari încasări din publicitate radio în 2008 (Imagine: Mediafax Foto)
Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2008, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 16% faţă de 2007 (ceea ce înseamnă 6% din totalul pieţei de publicitate media), ajungând la 35 milioane de euro, în timp ce investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 21%, la 110 milioane de euro.
La fel ca în 2007, Kiss FM a continuat să fie şi anul trecut radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (30%), urmat de Radio 21 (22%) şi Europa FM (20%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
Topul radiourilor care au atras cele mai mari bugete de publicitate în 2008 este format din: Kiss FM (32,7 milioane de euro), Radio 21 (23,6 milioane de euro), Europa FM (21,6 milioane de euro), Pro FM (11,04 milioane de euro), Guerrilla (6,3 milioane de euro), Radio România Actualităţi (5,2 milioane de euro), Magic FM (4,4 milioane de euro), Info Pro (3,5 milioane de euro), Radio ZU (546.000 euro) şi Gold FM (250.000 euro).
Cei care au investit cel mai mult în publicitate radio anul trecut au fost companiile auto, retailerii, operatorii de telefonie mobilă şi companiile din domeniul serviciilor bancare şi asigurărilor.
În 2008, principalele reţele de radio au încercat să-şi consolideze poziţia, să-şi dezvolte reţelele şi să atragă audienţa, precizează Media Fact Book.
Astfel, societăţile SBS Broadcasting Media şi Radio XXI continuă să fie cei mai importanţi jucători de pe piaţa radio din România. Totodată, în septembrie 2008, trustul media Intact a lansat Radio ZU, care a schimbat topul audienţelor, devenind cel mai ascultat post de radio în Bucureşti, în 2009. Pe de altă parte, trustul Realitatea-Caţavencu, care deţine Radio Guerrilla şi Realitatea FM, a lansat în octombrie 2008 Gold FM, renunţând la Radio Total.
Totodată, Media Fact Book estimează, pentru 2009, o scădere a bugetelor de publicitate radio cu 30%.
Astfel, în perioada ianuarie - iunie 2009, veniturile brute din publicitatea radio au scăzut cu 17%, de la 53,6 milioane de euro la 44,4 milioane de euro. În prima jumătate a anului 2009, staţiile de radio cu cel mai mare volum al încasărilor din publicitate au fost Kiss FM (31%), Radio 21 (18%) şi Europa FM (17%), în timp ce Radio ZU a atras 8% din bugetele de publicitate radio.
De asemenea, potrivit Media Fact Book, trendul descrescător în privinţa încasărilor din publicitate se resimte la nivelul tuturor posturilor de radio: Kiss FM (-17%), Radio 21 (-34%), Europa FM (-30%), Radio România Actualităţi (-43%), Pro FM (-18%), Guerrilla (-19%), Info Pro (-24%).
Studiul Media Fact Book 2009, lansat luni într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 350 de milioane de euro până la sfârşitul anului.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe