KissFM, RadioZu, MagicFM şi InfoPro, în creştere în mediul urban

Numărul total de ascultători de radio este în scădere, singurele posturi care au crescut uşor la nivel urban fiind Kiss FM, Radio Zu, Magic FM şi Info Pro, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 11 ianuarie - 2 mai 2010.

Urmărește
184 afișări
Imaginea articolului KissFM, RadioZu, MagicFM şi InfoPro, în creştere în mediul urban

KissFM, RadioZu, MagicFM şi InfoPro, în creştere în mediul urban

Numărul total de ascultători de radio continuă să fie în scădere, însă audienţa unora dintre radiouri a crescut uşor în primăvara acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009.

Astfel, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc se situează Kiss FM, cu 1.397.800 de ascultători (15,2% cotă de piaţă), în creştere uşoară faţă de primăvara anului 2009, când avea 1.293.300 de ascultători (12,6% cotă de piaţă).

Pe locul al doilea în top se situează Radio România Actualităţi, cu 1.180.300 de ascultători (15,3% cotă de piaţă), în uşoară scădere faţă de 1.317.400 ascultători (16,6% cotă de piaţă), în aceeaşi perioadă din 2009.

În acelaşi clasament urmează Radio Zu, cu 1.032.300 de ascultători (10,5% cotă de piaţă), în uşoară creştere faţă de primăvara anului 2009, când avea 907.800 de ascultători (8,6% cotă de piaţă).

Şi numărul de ascultători al Magic FM a crescut în această primăvară, la 270.300 ascultători, faţă de 165.300 ascultători, în aceeaşi perioadă din 2009.

Un alt post care a înregistrat o uşoară creştere în această primăvară este Radio Info Pro, care a ajuns la 201.400 de ascultători, faţă de 187.500 de ascultători în primăvara lui 2009.

Astfel, topul trei al celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Europa FM (992.700 ascultători), Radio România Regional (590.400), Radio 21 (534.900), ProFM (487.100), Magic FM (270.300) şi InfoPro (201.400) şi Radio Antena Satelor (197.300).

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi se situează Radio Zu, cu 249.600 ascultători (15,2% cotă de piaţă), în scădere uşoară faţă de primăvara lui 2009, când avea 261.800 ascultători (14,2% cotă de piaţă).

Radio Zu este urmat de Radio România Actualităţi, care a avut în perioada monitorizată 206.400 ascultători, dar cea mai mare cotă de piaţă, 20,1%.

Topul 3 al staţiilor din Bucureşti este încheiat de Kiss FM, cu 189.800 ascultători (11,2% cotă de piaţă), în creştere uşoară faţă de primăvara lui 2009, când înregistra 186.100 ascultători.
Clasamentul în Bucureşti continuă cu: Radio 21 (140.500 ascultători), Europa FM (103.400), Pro FM (84.500), Magic FM (82.600), Vibe FM (70.500), Romantic FM (65.300) şi Realitatea FM (38.800).

La nivel naţional, pe primul loc se află Kiss FM, cu 2.216.500 ascultători/ zi şi 14,1% cotă de piaţă, fiind urmat de Radio România Actualităţi, cu 2.058.100 ascultători/ zi şi cea mai mare cotă de piaţă - 15,1%. Topul 10 al celor mai ascultate radiouri la nivel naţional este continuat de: Europa FM (1.623.100 ascultători), Radio Zu (1.521.900), Radio România Regional (1.499.100), Radio 21 (724.400), Radio Antena Satelor (675.900), Pro FM (651.500), InfoPro (403.000) şi Magic FM (335.500).

Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în oraşul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 7.696 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de+/- 1.52%. În mediul urban s-au realizat 6.652 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.27), iar în Bucureşti s-au realizat 1.931 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.23%). Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă.

În eşantion au fost incluse 206 localităţi din care: 70 localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 68 localităţi alese aleatoriu pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori şi 68 localităţi pentru mediul rural. Localităţile selectate pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici