Lagardere a primit de la Hearst o ofertă de 651 de milioane de euro pentru titlurile internaţionale

Grupul Lagardere a primit din partea trustului american Hearst o ofertă fermă de 651 de milioane de euro numerar, pentru achiziţia diviziei sale de reviste internaţionale, printre care şi versiunile străine ale publicaţiei Elle, informează compania franceză, citată de AFP.

Urmărește
33 afișări

Divizia internaţională de reviste a Lagardere cuprinde 102 titluri din 15 ţări, a precizat compania într-un comunicat de presă, adăugând că va păstra, în anumite ţări, unele active imobiliare utilizate în activitatea publicaţiilor sale internaţionale.

Pregătindu-se pentru vânzarea diviziei de titluri internaţionale, Arnaud Lagardere a semnalat dezintegrarea unui imperiu media - numărul unu mondial pe piaţa de reviste - construit cu răbdare de la începutul anilor 1980, când grupul Matra a preluat controlul asupra rivalului francez Hachette.

Revistele internaţionale ale Lagardere generează venituri de 700 - 800 de milioane de euro anual.

Dacă această tranzacţie va avea loc, se pune problema apariţiei celor 42 de ediţii internaţionale ale revistei Elle. Totuşi, conducerea Lagardere a adăugat că vrea să păstreze controlul editorial asupra revistei.

Revista Elle, fondată în 1945 de Hélène Lazareff şi Marcelle Auclair, este prezentă pe 43 de pieţe din întreaga lume. Cea mai recentă este ediţia din Vietnam, care este, totodată, şi a zecea din Asia.

De asemenea, Elle are 28 de site-uri în întreaga lume, cu 17 milioane de vizitatori unici.

Revista Elle este prezentă şi pe piaţa din România, fiind editată de Edipresse AS România. Edipresse AS România este un parteneriat între Grupul Edipresse şi Axel Springer AG, cu 60%, respectiv 40% din acţiuni. Grupul media Lagardère a intrat pe piaţa românească în anul 1996, prin achiziţionarea Radio Total Timişoara, redenumit, ulterior, Radio 21 Timişoara. Trustul operează în România posturile de radio Europa FM, Radio 21 şi Vibe FM şi este prezent în acţionariatul Europe Developpement International România (EDI România) şi Radio XXI SRL.

Compania Edipresse AS România mai editează în prezent Avantaje, Elle Man, Elle Mariaj, Elle Decoration, Elle Bistro, Viva!, GMT XXL, Viva Auto, Psychologies, Popcorn, Look!, Joy, Computer Bild, Familia mea-Baby, Lucru de mână, Creativ, Povestea mea şi Întâmplări Adevărate.

Hearst este, de asemenea, prezentă pe piaţa din România, printr-un joint venture cu Sanoma. Sanoma Hearst România are un portofoliu de 20 de reviste, branduri de top: Cosmopolitan, Marie Claire, Beau Monde, Harper's BAZAAR, FHM, Esquire, National Geographic, National Geographic Traveler, Story, Sensa, Femeia, Femeia de azi, mami, mămica de azi, bucătaria de azi, sănătatea de azi, Casa şi Grădina, Villa Design, Auto motor şi sport, Miresici; şi un portofoliu de 12 site-uri: mami.ro, parinti.com, miresici.ro, femeia.ro, cosmopolitan.ro, fhm.ro, casa-gradina.ro, natgeo.ro, marieclaire.ro, esquire.ro, story.ro, amsonline.ro. Sanoma Digital, parte a Sanoma Hearst România, a achiziţionat anul acesta site-ul magazinuldecase.ro, platformă imobiliară cu anunţuri de la proprietari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici