Toate cele trei producţii care intră vineri în cinematografele româneşti vin pe urmele unor poveşti spuse deja. Una reia aventura supereroului cu dimensiuni variabile, alta reia, cu adolescenţi din sudul Italiei, o poveste de dragoste clasică, iar a treia a transpus pe marele ecran povestea reală a unui grup care a jucat leapşa vreo trei decenii.
La trei ani după ce prima peliculă din serie a adunat de trei ori mai mulţi bani decât a costat, personajul Marvel interpretat pe ecran de Paul Rudd revine în „Omul Furnică şi Viespea/ Ant-Man and the Wasp”. Regizorul Peyton Reed pare să-şi fi schimbat cu succes specializarea de la comediile cu Jennifer Aniston şi Jim Carrey la aventuri cu supereroi (ca şi actorul din rolul principal, de altfel). Filmul, în care dimensiunea eroilor e relativă (ca şi problemele), nu a fost niciodată producţia obişnuită pentru fanii genului. Dar a căpătat formă din umorul supereroului care nu se prea descurcă, dar nici să se abţină nu are cum. Viespea din titlu, Hope van Dyne, interpretată din nou de Evangeline Lilly, îşi va relua rolul pentru un nou film din seria Avengers. Cu dimensiuni noi, vin probleme noi – ar putea adapta eroul ba minuscul, ba gigant un slogan de benzi desenate din universul colegilor săi de companie.
Drama săptămânii e italiană, mai exact „O poveste siciliană/ Sicilian Ghost Story”, adusă pe marele ecran de regizorii Fabio Grassadonia şi Antonio Piazza, care au mai plonjat romantic în lumea răzbunării şi a suspansului mafiot cu ani în urmă în „Salvo”. Acum modelul e Romeo şi Julietta, cu elevi de liceu de 13 ani. Poveste de dragoste de felul acela, cum s-ar spune, cu acţiune europeană.
Comedia este „TAG: Dă-o mai departe/ Tag”. Grupul de bărbaţi e interpretat de Ed Helms, Jake Johnson, Hannibal Buress, Jon Hamm şi Jeremy Renner, grupul de femei e jucat de Annabelle Wallis, Isla Fisher, Rashida Jones şi Leslie Bibb. Ei au un joc de mici, ele încearcă să găsească partea bună a variantei extreme pe care o aplică partenerii lor pentru leapşa. Regizorul Jeff Tomsic e debutant în lungmetraj, dar asta nu l-a împiedicat ca, în cinci zile de la premiera americană, să se bucure că filmul său de 28 de milioane de dolari a adunat o sumă dublă în sălile de cinema.