„Hamlet”, după 20 de ani în Curtea de onoare a Palatului Papilor din Avignon (Galerie Foto)
Ceilalţi trei regizori care au montat "Hamlet" în Curtea de onoare au fost Georges Wilson (1965), Benno Besson (1977) şi Patrice Chéreau (1988).
Reprezentaţia cu "Hamlet" la Avignon este, pentru Ostermeier, o întoarcere în glorie în locul unde a prezentat, în 2004, ca artist asociat, un "Woyzeck" după Büchner, cu un personaj principal care a fost transformat în anti-erou suburban.
Patru ani mai târziu, Ostermeier şi dramaturgul său Marius von Mayenburg semnează o adaptare a piesei lui Shakespeare în care Hamlet nu este prezentat ca un erou romantic, ci ca un
Ostermeier a ales ca toate personajele din piesă să fie jucate doar de şase actori.
Astfel, Hamlet trebuie să facă faţă unor personaje care îşi schimbă permanent identitatea, ceea ce adaugă şi mai multă confuzie în mintea personajului.
Regizorul şi scenograful său, Jan Pappelbaum, au avut ideea de a adăuga în decor o cortină franjurată, element scenografic folositor la redarea scenelor de complot şi spionaj.
Există, de asemenea, proiecţii video, în special chipuri filmate de Hamlet, care, redate de această suprafaţă discontinuă şi instabilă, transmit o imagine destul de clară a universului mental instabil al prinţului Danemarcei şi evocă spectrul ideal al tatălui său asasinat.
Acţiune
Folosind în spectacol actori care nu se sfiesc să folosească limbajul trupului, fără tabu-uri, Ostermeier îndrăzneşte orice. Actorul Lars Eidinger – Hamlet -, lovit de sindromul Tourette, face un rol care pune publicul pe gânduri.
"Restul e tăcere", concluzionează el; nu şi în impozantele gradene (2.000 de locuri) ale Curţii de onoare, în care publicul îl aclamă pe Ostermeier, una dintre cele mai interesante prezenţe ale teatrului european contemporan.
Spectacolul montat de Ostermeier la Avignon va fi difuzat sâmbătă seară, la 22.45 (ora Franţei, n.r.), pe programul de televiziune franco-german Arte.
După Avignon, spectacolul va mai fi prezentat la Berlin, Barcelona şi Zagreb.