- Home
- Cultură-Media
- CANNES, (03.04.2009, 13:33)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mai puţine programe de ficţiune americane, la televiziunile europene
Programele de ficţiune americane continuă să domine pe posturile de televiziune europene, dar înregistrează o scădere în favoarea celor naţionale, potrivit unui studiu al Observatorului european al audiovizualului, prezentat la târgul de televiziune MIPTV, transmite trimisul MEDIAFAX la Cannes.
Urmărește
24 afișări
Mai puţine programe de ficţiune americane, la televiziunile europene (Imagine: Marius Vasilică/Mediafax Foto)
Studiul, prezentat de publicaţia Satellifax, vizează mai multe programe de ficţiune - seriale TV, filme pentru televiziune, lungmetraje, scurtmetraje şi filme de animaţie - difuzate de 124 de televiziuni, din 13 ţări europene, în 2007: Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Norvegia, Ţările de Jos, Regatul Unit, Suedia şi Elveţia. Aceste canale au difuzat un total de 505.967 de ore de programe de ficţiune.
Potrivit studiului, procentul de programe de ficţiune europene a fost de 39,1% în 2007, faţă de 37,6% în 2006 şi 36,1% în 2005. Ansamblul programelor de ficţiune europene se repartizează între ficţiune naţională (14,7%), ficţiune europeană non-naţională (10,4%), coproducţii inter-europene (4,3%) şi coproducţii europene între ţări terţe.
ULTIMELE ȘTIRI
-
SUA permite contractorilor militari să opereze în Ucraina: O schimbare majoră în sprijinul acordat Kievului
-
S-a aflat cine a fost mai întâi dintre ou şi găină
-
FBI dezvăluie că a dejucat un complot iranian pus la cale să-l ucidă pe Trump
-
Războiul din Ucraina, ziua 989. Discuţie în 3, Trump-Zelenski-Musk / Putin spune că propunerile lui Trump privind Ucraina merită atenţie / SUA vor trimite Kievului 6 miliarde de dolari în ajutor militar până la finalul mandatului lui Biden
Importanţa programelor non-europene la televiziunile din Europa a cunoscut o scădere, de la 63,9% în 2005, la 62,4% în 2006, ajungând, în 2007, la 60,9%.
O altă tendinţă reflectată în cadrul studiului este aceea că televiziunile publice europene difuzează mai puţină ficţiune, dar au mai multe programe europene. În 2005, 42,8% din programele lor de ficţiune erau non-europene, procentul scăzând la 40,2% în 2006, până la 39,7% în 2007.
În acelaşi timp, televiziunile private sunt cele care difuzează mai multe programe de ficţiune non-europene, dar şi la aceste canale producţiile americane continuă să scadă, ajungând la 76,7% în 2007, faţă de 77,1% în 2006 şi 79,2% în 2005.
Posturile private sunt cele care difuzează mai puţine programe europene, dar în 2007 au ameliorat situaţia, difuzând acest tip de emisiuni în proporţie de 8%, faţă de 7,3% în 2006.
În ceea ce priveşte televiziunile de film cu plată (pay TV), studiul relevă o scădere a proporţiei de programe non-europene, la 55,3%, faţă de 60,6% în 2005 şi 60% în 2006.
Şi în ceea ce priveşte posturile tematice, studiul făcând referire în special la televiziunile pentru copii, partea de ficţiune non-europeană s-a diminuat la 65,4% în 2007, faţă de 66,3% în 2006.
Proporţia filmelor de televiziune europene a crescut, de la 44,3% 2006, la 47,2% în 2007, în timp ce procentul serialelor europene a crescut de la 34,2% la 35,4%. Şi numărul programelor de animaţie europene a crescut, de la 35,6% la 42,4%.
De asemenea, procentul filmelor europene a crescut, de la 40,7% la 42,4%, iar numărul scurtmetrajelor, de la 56,9% la 70,6%.
Cercetarea mai indică faptul că proporţia programelor de origine europeană variază considerabil, în funcţie de ţara examinată. Astfel, în Franţa, proporţia orelor de programe europene a fost superioară celorlalte ţări analizate, respectiv 60,2% din programele de ficţiune difuzate. Alte trei ţări europene au difuzat în 2007 între 40 şi 50% programe de ficţiune europene: Finlanda - 49,7%, Elveţia - 44,3% şi Ţările de Jos - 43,9%.
Studiul a fost inclus în volumul al doilea al Anuarului Observatorului european al audiovizualului, "Tendances du marché européen de la télévision", care a fost publicat recent.
MIPTV este una dintre cele mai importante manifestări din domeniu audiovizual, la nivel internaţional. Târgul reuneşte anual televiziuni, producători de film, distribuitori, cumpărători, dar şi vedete. La cea de-a 46-a ediţie a târgului s-au înscris peste 13.000 de participanţi, de la 4.500 de companii din 111 ţări, printre care şi România. Participanţii la eveniment sunt împărţiţi în trei categorii: cumpărători de programe, vânzători de programe şi reprezentanţi ai presei.
România a fost reprezentată la această ediţie a târgului de un număr de 24 de companii, cu cinci mai puţine decât la ediţia de anul trecut a evenimentului, şi un număr total de 79 de persoane. Printre companiile din România prezente la MIPTV se numără: Pro TV SA, MediaPro Distribution, Antena 1, B1 TV, Naţional TV, Dogan Media, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media şi Neptun Media. În calitate de cumpărători de programe au venit la MIPTV şi reprezentanţii platformei digitale Boom TV, dar şi ai caselor de producţie Paprika Entertainment, Zucchero Media, Direct Target şi ai distribuitorului de film Empire Film. Şi producătorul TV Valeriu Lazarov este prezent la Cannes, în calitate de preşedinte executiv al companiei Prime Time Communications SA din Spania.
Totodată, la MIPTV, companii din 52 de ţări - printre care şi MediaPro Distribution şi TVR - şi-au prezentat oferta de programe, în cadrul a peste 500 de standuri.
Citește pe alephnews.ro: Iranul plănuia să îl asasineze pe Trump înainte de realegerea sa ca Președinte. Procurorii federali din Manhattan acuză agenții IRGC de complot
Citește pe www.zf.ro: Cutremur într-o industrie deja pe butuci. Acţiunile celor mai mari companii auto europene se prăbuşesc după victoria lui Donald Trump. Preşedintele promite noi măsuri drastice pentru cei ce fac business cu SUA
Citește pe www.zf.ro: Revoluţie la o fabrică din România. Cum s-a întâmplat asta
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Amenințările cu bombă din timpul alegerilor SUA au vizat zonele democrate. FBI spune că amenințările ar veni din Rusia
Cutremur într-o industrie deja pe butuci. Acţiunile celor mai mari companii auto europene se prăbuşesc după victoria lui Donald Trump. Preşedintele promite noi măsuri drastice pentru cei ce fac business cu SUA
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu Eugenie Bouchard. Cum a putut să apară îmbrăcată, mai mult dezbrăcată
PROSPORT.RO
Vedeta care a sărăcit după un mare scandal! Acum locuiește la o fermă unde crește capre și cultivă legume
CANCAN.RO
Obiceiul care poate duce la tulburări neurologice GRAVE. Avertismentul medicului nutriționist Mihaela Bilici pentru românii care nu renunță la el
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 21:30
Patru români morţi în inundaţiile din Spania şi 7 români în continuare dispăruţi
-
ieri, 19:13