Marca "Click", adjudecată la licitaţie cu 11 milioane de lei fără TVA, de avocata lui Patriciu

Marca "Click", scoasă la licitaţie alături de marca "Adevărul Holding" pentru a acoperi o datorie de 15,5 milioane de lei către Odyssey Communications, a fost adjudecată, miercuri, pentru 11 milioane de lei fără TVA de Emilia Ciucan, avocata lui Dinu Patriciu, proprietarul Adevărul Holding.

Urmărește
872 afișări
Imaginea articolului Marca "Click", adjudecată la licitaţie cu 11 milioane de lei fără TVA, de avocata lui Patriciu

Marca "Click", adjudecată la licitaţie cu 11 milioane de lei fără TVA, de avocata lui Patriciu

Mărcile Adevărul Holding, Click, TV Click, Click FM au fost scoase la licitaţie miercuri, ca urmare a unei sentinţe a Tribunalului Bucureşti, care a obligat Adevărul Holding la plata unei sume de peste 15,5 milioane de lei către Odyssey Communication, o altă societate din trustul lui Dinu Patriciu.

Marca "Click" - care a avut un preţ de pornire de 745.000 de lei fără TVA - a fost adjudecată de Emilia Ciucan, care a spus că a licitat în nume personal, deşi lichidatorul judiciar la Odyssey Communication i-a atras atenţia că potrivit Codului de procedură civilă nu poate participa la licitaţie pentru că face parte din “grupul Dinu Patriciu”. Emilia Ciucan este o apropiată a lui Dinu Patriciu, lucrând în perioada 2000 - 2007 la Rompetrol, înainte de a-şi deschide propria casă de avocatură, Ciucan & Asociaţii, care îl reprezintă pe Dinu Patriciu.

În afară de Emilia Ciucan, la licitaţia pentru marca "Click" s-au înscris Silviu Stratulat, care a licitat în nume personal, Ringier şi Mediafax Group.

Potrivit regulilor de licitare, înainte ca bunurile să fie scoase la vânzare, debitorul şi creditorul negociază în vederea unei înţelegeri şi abia apoi eventual începe licitaţia.

Totodată, avocaţii Adevărul Holding prezenţi la licitaţie au spus că vor contesta raportul de evaluare, că ei au propriul raport de evaluare a bunurilor scoase la licitaţie şi că valoarea mărcilor ar fi mai mare. O avocată a Adevărul Holding a spus că raportul de evaluare a fost realizat pentru fraudarea creditorilor.

De asemenea, Acsis Solv I.P.U.R.L., administratorul judiciar al Odyssey Communication - aflată în prezent în insolvenţă - a spus, înainte de a cere să se înceapă licitaţia, că mărcile Adevărul Holding vor fi vândute numai dacă se depăşeşte pragul, având în vedere că niciunul dintre participanţii la evenimentul de miercuri nu a depus din start o ofertă de cumpărare.

La prima strigare în licitaţia pentru marca "CLICK" au licitat Mediafax Group - 799.999 de lei fără TVA, Silviu Stratulat - 850.000 de lei fără TVA şi Emilia Ciucan - 1 milion de lei fără TVA.

După prima strigare din timpul licitaţiei, Diana Flutur, care conduce S.C. Odyssey Communication, a spus că Odyssey nu a refuzat medierea, ci a solicitat o plată în conturile sale, dar în urma solicitării nu s-a primit nicio sumă. "Eu am făcut o ofertă fiecărui creditor, din păcate, termenul de plată, care era 12 mai, nu s-a respectat", a mai spus Flutur, care a precizat că, în calitate de creditor al Adevărul Holding, va solicita plata miercuri, imediat după licitaţie, şi nu în termen de cinci zile, aşa cum se procedează în general după un astfel de eveniment.

De asemenea, Mihnea Dumitrache, reprezentantul Acsis Solv I.P.U.R.L., a spus în timpul licitaţiei că Emilia Ciucan ar fi reprezentantul Adevărul Holding - în condiţiile în care compania media, ca debitor, nu are voie să participe la licitaţie.

Ciucan a declarat însă că participă la licitaţie în nume propriu, ca persoană fizică, fiind "creditor al Adevărul Holding", fara însă să precizeze valoarea creanţei pe care o are împotriva Adevărul Holding. "Nu am nicio legătură cu Adevărul Holding", a mai spus aceasta.

După o pauză, la a doua strigare pentru marca "CLICK", Stratulat a oferit 10,3 milioane de lei, iar Ciucan - 11 milioane de lei, în timp ce Ringier şi Mediafax Group s-au retras.

În aceste condiţii, administratorul judiciar al Odyssey Communications, Acsis Solv I.P.U.R.L, şi Diana Flutur au decis că suma rezultată după adjudecarea mărcii "CLICK", fiind una mare, poate fi plătită în termen de 24 de ore.

În cele din urmă, marca "CLICK" a fost adjudecată de Ciucan, cu 11 milioane de lei.

După ce a fost declarată adjudecată marca "Click", Orlando Nicoară, directorul general al Mediafax Group, a spus că motivul pentru care Mediafax Group nu a dorit să mai liciteze este pentru că ar fi "cumpărat o marcă «Click», iar Adevărul Holding rămânea cu alte 20-30-40-50 de mărci «Click»".

El a invocat articolul 41, alineatul 4 din legea 84/ 1998, care se referă la faptul că o cesiune de mărci identice sau similare, aparţinând aceluiaşi titular, nu poate fi făcută decât în totalitate şi numai către o singură persoană, sub sancţiunea nulităţii actului de transmitere. Potrivit acestuia, ar exista 90 de denumiri care ar conţine marca "Click", el considerând că nu poate fi vândută marca "Click" în condiţiile în care s-a întâmplat.

Conform articolului 41, alineatul 4, din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, "mărcile identice sau similare, aparţinând aceluiaşi titular şi care sunt folosite pentru produse sau servicii identice sau similare, nu pot fi transmise prin cesiune decât în totalitate şi numai către o singură persoană, sub sancţiunea nulităţii actului de transmitere".

În schimb, Diana Flutur a spus că toate celelalte mărci "Click", precum TV Click, Click pentru femei, Click poftă bună, sunt poprite de Odyssey, care este creditorul Adevărul Holding.

De asemenea, executorul judecătoresc Georgeta Raportoru a spus că toate aceste mărci pot fi scoase la licitaţie, dar pe rând, până la acoperirea creanţei de 15,5 milioane de lei. Dacă se acoperă creanţa, unele mărci "Click" pot rămâne în continuare la Adevărul Holding şi nu vor mai fi scoase la licitaţie.

Miercuri, de la ora 14.00, a avut loc la sediul Biroului Executorului Judecătoresc Raportoru Georgeta din Bucureşti vânzarea la licitaţie publică a bunurilor mobile incorporale aparţinând Adevărul Holding: marca "ADEVARUL HOLDING" (preţul de începere a licitaţiei: 19.700.000 lei), marca "CLICK" (preţul de începere a licitaţiei: 745.000 lei), marca "TV CLICK!" (preţul de începere a licitaţiei 218.000 lei), marca "Bucureşti 106,2 CLICK FM doar radio" (preţul de începere a licitaţiei: 9.000 lei), marca "Bucureşti 106,2 CLICK FM doar radio" (preţul de începere a licitaţiei: 9.000 lei), marca "Click! fm" (preţul de începere a licitaţiei: 9.000 lei) şi marca "CLIC" (preţul de începere a licitaţiei: 9.000 lei).

Preţul de începere a licitaţiei a fost determinat prin raport de expertiză evaluatoare întocmit la data de 30 mai 2012 şi nu a conţinut TVA.

Pentru marca "ADEVĂRUL HOLDING" nu a licitat nimeni.

Agenţia de publicitate Odyssey Communication, deţinută de Dinu Patriciu, a intrat în insolvenţă la sfârşitul anului 2011. Administratorul judiciar al Odyssey Communication este Acsis Solv I.P.U.R.L., acelaşi ca în cazul societăţii Ocram Televiziune SRL, care deţine licenţa audiovizuală a OTV.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici