Maria Ţoghină, preşedinte SRR: Agenţiile de presă nu sunt în pericol în perioada de criză financiară

Maria Ţoghină, preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), a declarat marţi, într-o dezbatere care a deschis ediţia din 2009 a Zilei Agenţiilor de Presă, că agenţia de presă reprezintă o afacere solidă în perioada de criză financiară.

Urmărește
221 afișări
Imaginea articolului Maria Ţoghină, preşedinte SRR: Agenţiile de presă nu sunt în pericol în perioada de criză financiară

Maria Ţoghină, preşedinte SRR (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

La dezbaterea dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie, "Ştirea de agenţie - informaţie vitală pentru toate tipurile de media?", moderată de Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador, au mai participat Gabriela Vrânceanu Firea, director Săptămâna Financiară, Luca Niculescu, redactor-şef RFI, Adrian Bucur, editor-prezentator Prima TV, Pavel Ionescu, redactor-şef Redacţia Informaţii, Radio România Actualităţi, şi Ionuţ Iamandi, senior editor Adevărul.

"Agenţiile de presă nu sunt în pericol. Reprezintă în continuare o afacere susţinută", a fost de părere Maria Ţoghină. Preşedintele-director general al SRR a explicat că, în această perioadă de recesiune, este în continuare mai ieftin să cumperi un abonament la o agenţie de presă decât să plăteşti reporteri.

"Ştirea de agenţie este esenţială pentru orice jurnalist. Este un mod prin care îţi consolidezi şi îţi verifici ceea ce ştii", a subliniat Ţoghină. "Jurnalistul de agenţie nu-şi propune să practice un jurnalism în direct, ci unul care să aducă valoare informaţiei", a mai spus aceasta.

De asemenea, Adrian Bucur a subliniat faptul că cel mai mare duşman al agenţiei de presă a devenit televiziunea de ştiri, însă aceasta nu asigură de fiecare dată elementele esenţiale informaţiei - precum viteza şi acurateţea.

"Este una dintre cele mai grele munci din presă şi poate cea mai ingrată", a fost de părere Bucur.

"Până la urmă, jurnalistul de agenţie este un anonim pentru publicul larg. Acolo, în agenţie, sunt jurnalişti foarte buni, care nu sunt expuşi publicităţii, de aici mai puţin faimoşi şi, poate, mai puţin orgolioşi", a spus, la rândul său, Maria Ţoghină. "Este o competiţie necesară, o competiţie cu un anonim, care, în fiecare zi, te invită să fii mai bun".

"S-a accelerat un proces existent deja - acum 10-15 ani, ştirea de agenţie reprezenta obiectul principal de la care porneam să ne scriem articolele. În prezent, ea este una dintre multiplele surse existente", a declarat, la rândul său, Luca Niculescu. "Totuşi, agenţia reprezintă un gaj de credibilitate, un brand. Cred că în perioada de criză avem nevoie de mai multe informaţii economice, introduse în context şi bine explicate", a mai spus acesta.

Referindu-se la utilizatorii ştirilor unor agenţii de presă, Cristian Dimitriu, directorul general al MEDIAFAX, a explicat că mass-media reprezintă doar una dintre categoriile de public cărora li se adresează o agenţie. Dimitriu a adăugat că MEDIAFAX face distincţie clară între consumatorul de business şi utilizatorul obişnuit de internet, având pentru fiecare dintre aceste două categorii câte un site separat prin care se transmit informaţii (news.mediafax.biz, respectiv www.mediafax.ro).

Alături de directorii agenţiilor de presă din România şi de corespondenţii agenţiilor internaţionale, la Ziua Agenţiilor de Presă participă personalităţi ale mass-media şi vieţii publice, care vor dezbate tema "Agenţiile de presă şi criza financiară".

După masa rotundă dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie urmează un alt panel de discuţii, la care directorii agenţiilor de presă româneşti vor vorbi despre dezvoltarea în timpul crizei a instituţiilor pe care le conduc. Moderatorul discuţiilor va fi Cristian Dimitriu, director general MEDIAFAX, la panel urmând să participe Carmen Ionescu, redactor-şef Rador, Stephane Ghazarian, directorul biroului AFP România, Cosmin Popa, director general Newsin, şi Magda Bunea, director marketing Agerpres.

Un al treilea panel este dedicat discuţiilor pe tema "Agenţii de presă - portaluri multimedia", acesta fiind moderat de Cosmin Popa. La discuţii vor participa Cristian Pantazi, redactor-şef Hotnews, Daniel Secăreanu, product manager Realitatea.net, Radu Bâlbâie, lector univ. dr. la Facultatea de Jurnalism Sibiu, Adriana Buzoianu, coordonator Rador, Daniel Condurache, coordonator Cuzanet, Nicolae Dascălu, director al centrului de presă Basilica, Neagu Udroiu, diplomat, cercetător şi fost director Agerpres, şi Marian Petcu, profesor la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti.

De asemenea, la evenimente vor participa corespondenţii la Bucureşti ai agenţiilor de presă Xinhua, MTI, EFE şi Itar-Tass.

La acelaşi eveniment va avea loc lansarea cărţii "Ziua agenţiilor de presă 2008", coordonată de Bogdan Hrib, dar şi decernarea premiilor concursului pentru jurnalism de agenţie.

Ziua Agenţiilor de Presă 2009 are loc la Sala Tinerimea Română din Bucureşti şi reuneşte jurnalişti din agenţiile de presă, dar şi din presa scrisă, radio, tv şi online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici