- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (16.06.2009, 13:05)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Maria Ţoghină, preşedinte SRR: Agenţiile de presă nu sunt în pericol în perioada de criză financiară
Maria Ţoghină, preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), a declarat marţi, într-o dezbatere care a deschis ediţia din 2009 a Zilei Agenţiilor de Presă, că agenţia de presă reprezintă o afacere solidă în perioada de criză financiară.
Urmărește
221 afișări
Maria Ţoghină, preşedinte SRR (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
La dezbaterea dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie, "Ştirea de agenţie - informaţie vitală pentru toate tipurile de media?", moderată de Carmen Ionescu, redactor-şef al agenţiei Rador, au mai participat Gabriela Vrânceanu Firea, director Săptămâna Financiară, Luca Niculescu, redactor-şef RFI, Adrian Bucur, editor-prezentator Prima TV, Pavel Ionescu, redactor-şef Redacţia Informaţii, Radio România Actualităţi, şi Ionuţ Iamandi, senior editor Adevărul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Ion Cristoiu: Mă întrebam pe 14 noiembrie 2014: Sunt românii capabili, duminică, la al doilea tur, de o Revoluţie prin vot?
-
Trump deţine controlul deplin asupra guvernului, dar nu va obţine întotdeauna ceea ce doreşte
-
Cutremur joi dimineaţa în Arad
"Agenţiile de presă nu sunt în pericol. Reprezintă în continuare o afacere susţinută", a fost de părere Maria Ţoghină. Preşedintele-director general al SRR a explicat că, în această perioadă de recesiune, este în continuare mai ieftin să cumperi un abonament la o agenţie de presă decât să plăteşti reporteri.
"Ştirea de agenţie este esenţială pentru orice jurnalist. Este un mod prin care îţi consolidezi şi îţi verifici ceea ce ştii", a subliniat Ţoghină. "Jurnalistul de agenţie nu-şi propune să practice un jurnalism în direct, ci unul care să aducă valoare informaţiei", a mai spus aceasta.
De asemenea, Adrian Bucur a subliniat faptul că cel mai mare duşman al agenţiei de presă a devenit televiziunea de ştiri, însă aceasta nu asigură de fiecare dată elementele esenţiale informaţiei - precum viteza şi acurateţea.
"Este una dintre cele mai grele munci din presă şi poate cea mai ingrată", a fost de părere Bucur.
"Până la urmă, jurnalistul de agenţie este un anonim pentru publicul larg. Acolo, în agenţie, sunt jurnalişti foarte buni, care nu sunt expuşi publicităţii, de aici mai puţin faimoşi şi, poate, mai puţin orgolioşi", a spus, la rândul său, Maria Ţoghină. "Este o competiţie necesară, o competiţie cu un anonim, care, în fiecare zi, te invită să fii mai bun".
"S-a accelerat un proces existent deja - acum 10-15 ani, ştirea de agenţie reprezenta obiectul principal de la care porneam să ne scriem articolele. În prezent, ea este una dintre multiplele surse existente", a declarat, la rândul său, Luca Niculescu. "Totuşi, agenţia reprezintă un gaj de credibilitate, un brand. Cred că în perioada de criză avem nevoie de mai multe informaţii economice, introduse în context şi bine explicate", a mai spus acesta.
Referindu-se la utilizatorii ştirilor unor agenţii de presă, Cristian Dimitriu, directorul general al MEDIAFAX, a explicat că mass-media reprezintă doar una dintre categoriile de public cărora li se adresează o agenţie. Dimitriu a adăugat că MEDIAFAX face distincţie clară între consumatorul de business şi utilizatorul obişnuit de internet, având pentru fiecare dintre aceste două categorii câte un site separat prin care se transmit informaţii (news.mediafax.biz, respectiv www.mediafax.ro).
Alături de directorii agenţiilor de presă din România şi de corespondenţii agenţiilor internaţionale, la Ziua Agenţiilor de Presă participă personalităţi ale mass-media şi vieţii publice, care vor dezbate tema "Agenţiile de presă şi criza financiară".
După masa rotundă dedicată utilizatorilor de ştire de agenţie urmează un alt panel de discuţii, la care directorii agenţiilor de presă româneşti vor vorbi despre dezvoltarea în timpul crizei a instituţiilor pe care le conduc. Moderatorul discuţiilor va fi Cristian Dimitriu, director general MEDIAFAX, la panel urmând să participe Carmen Ionescu, redactor-şef Rador, Stephane Ghazarian, directorul biroului AFP România, Cosmin Popa, director general Newsin, şi Magda Bunea, director marketing Agerpres.
Un al treilea panel este dedicat discuţiilor pe tema "Agenţii de presă - portaluri multimedia", acesta fiind moderat de Cosmin Popa. La discuţii vor participa Cristian Pantazi, redactor-şef Hotnews, Daniel Secăreanu, product manager Realitatea.net, Radu Bâlbâie, lector univ. dr. la Facultatea de Jurnalism Sibiu, Adriana Buzoianu, coordonator Rador, Daniel Condurache, coordonator Cuzanet, Nicolae Dascălu, director al centrului de presă Basilica, Neagu Udroiu, diplomat, cercetător şi fost director Agerpres, şi Marian Petcu, profesor la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti.
De asemenea, la evenimente vor participa corespondenţii la Bucureşti ai agenţiilor de presă Xinhua, MTI, EFE şi Itar-Tass.
La acelaşi eveniment va avea loc lansarea cărţii "Ziua agenţiilor de presă 2008", coordonată de Bogdan Hrib, dar şi decernarea premiilor concursului pentru jurnalism de agenţie.
Ziua Agenţiilor de Presă 2009 are loc la Sala Tinerimea Română din Bucureşti şi reuneşte jurnalişti din agenţiile de presă, dar şi din presa scrisă, radio, tv şi online.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:09
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 995. Ucraina neagă acuzaţiile privind dezvoltarea de arme nucleare / Biden şi Xi se pregătesc pentru discuţii privind sprijinul Chinei pentru Rusia
-
astăzi, 08:09
Peste 800 de milioane de oameni suferă de diabet, boala care ameninţă mai ales ţările sărace