- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (02.04.2009, 18:57)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor
Mario Garcia, expert în design de publicaţii print şi online, a vorbit, joi, la Conferinţa presei din România, despre fuziunea între print şi online şi a făcut o analiză a publicaţiilor româneşti, explicându-le celor prezenţi că lucrează în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor.
Urmărește
60 afișări
Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor
A doua ediţie a Conferinţei naţionale a presei, care a avut tema "Managing Media Crisis", s-a desfăşurat joi, la Bucureşti, avându-l ca invitat special pe Mario Garcia, cunoscător experimentat al legăturii dintre produsul tipărit şi cel online. Mario Garcia a creat şi relansat concepte pentru peste 450 de ziare, reviste şi website-uri din întreaga lume, printre care The Wall Street Journal, La Tribune, DeMorgen, Miami Herald, Handelsblatt, Die Zeit şi The Hindu. El este fondator al Garcia Media, una dintre cele mai importante companii specializate în design de presă din lume, profesor la Universitatea din Navarra şi lector la 14 universităţi din Europa şi America Latină.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Expertul a explicat la Bucureşti că online-ul este o parte integrată a businessului media, "partea care supravieţuieşte". El a recomandat investiţii în ediţiile online, pentru că "acesta este viitorul".
Garcia le-a recomandat celor prezenţi să redefinească "ciclul ştirii", fără a o abandona, dar oferind recunoaşterea necesară a online-ului în acest ciclu. În opinia lui, o ştire porneşte ca o alertă, pe internet sau pe mobil, după care apare în print, ca update, pentru ca la sfârşit să se încheie tot online. "Este foarte greu pentru jurnalist să accepte asta, că printul este la mijloc şi că prima dată citim ştirile online şi apoi în print", a spus Garcia.
Pe de altă parte, el le-a spus celor prezenţi să dezvolte ediţiile de weekend ale ziarelor, estimând că "s-ar putea să vină vremuri în care ediţiile săptămânale ale ziarului să treacă exclusiv online, iar atunci rămân ediţiile de weekend".
"Revizuiţi strategiile care funcţionează pentru mai multe platforme, pentru că elementele care funcţionează pe print nu funcţionează neapărat şi pe online", a mai spus Garcia.
"Să nu fim pesimişti. E o renaştere a printului. Nu este sfârşitul printului, ci o adaptare la noi tehnologii. (...) Există multe poveşti de spus şi acum, multe medii, unde să le spunem", a mai subliniat Mario Garcia.
De asemenea, Garcia a precizat că există cinci teme de interes pentru audienţa actuală şi anume sănătate şi fitness, tehnologie şi gadgets, life şi relaţii, joburi şi carieră şi călătorii. Astfel, pe prima pagină a ziarului apare informaţie care până acum era în suplimente sau în ultimele pagini ale publicaţiei. "Ziarele sunt ceva ce citeşti, web-ul e ceva ce faci", a mai spus Garcia, subliniind că oamenii nu accesează site-urile web doar pentru a citi, ci şi pentru socializare, cititorii participând direct la conţinuturile online, în timp ce ediţiile print sunt destinate exclusiv cititului. "Online-ul trebuie să fie rege. Ziarul este şi el acolo, dar pe poziţia a doua", a mai spus expertul.
De asemenea, Garcia a precizat că, într-o redacţie, activităţile de print şi online ar trebui să fie integrate şi, la orice oră, să fie un editor care să conducă şi să coordoneze celor două activităţi. "Trebuie să creezi un mediu comun. (...) Ediţia online trebuie să fie diferită de cea print. (...) Trebuie să abandonăm vechile reguli de construcţie a ziarului", a mai spus Garcia.
La final, Garcia le-a recomandat celor prezenţi să reinventeze produsul - "luaţi ce aveţi şi adaptaţi". El a avertizat că "un redesign nu va salva ziarul. El e acolo ca să ajute zona editorială, dar, dacă nu ai un produs bun, design-ul nu te poate salva".
Garcia a conchis spunând că "în 20 de ani sau mai puţin ediţiile zilnice ale ziarelor vor dispărea".
Pe blogul companiei Garcia Media, garciamedia.com/blog, expertul prezintă mai multe ziare româneşti, făcând o scurtă analiză a acestora şi a conferinţei la care a participat. Astfel, ziarele prezentate sunt Evenimentul zilei, Business Standard, Adevărul, Libertatea, Cotidianul şi Gazeta Sporturilor. De asemenea, în cadrul conferinţei, Garcia a făcut aprecieri în ceea ce priveşte ziarele România Liberă, Pro Sport, Ziarul Financiar, Gândul, Click!, Cancan şi Jurnalul Naţional.
"Conversaţiile scurte cu publisherii şi editorii arată că, în multe cazuri, jurnalismul tradiţional prevalează aici (în România), şi sunt făcute investiţii mici sau aproape deloc în operaţiunile online, deşi mă bucur să văd că există ziare financiare online, care nu există în print (http://www.wall-street.ro). Ca şi editorii americani acum 10 ani, unii dintre editorii români pe care i-am întâlnit consideră că nu este ştire până ce informaţia nu apare în print. Se experimentează puţin, dacă nu chiar deloc, cu publicitatea", scrie Garcia pe blogul companiei.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe