Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

Mario Garcia, expert în design de publicaţii print şi online, a vorbit, joi, la Conferinţa presei din România, despre fuziunea între print şi online şi a făcut o analiză a publicaţiilor româneşti, explicându-le celor prezenţi că lucrează în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor.

Urmărește
60 afișări
Imaginea articolului Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

Mario Garcia: Sunteţi în industria informaţiei, nu în cea a ştirilor

A doua ediţie a Conferinţei naţionale a presei, care a avut tema "Managing Media Crisis", s-a desfăşurat joi, la Bucureşti, avându-l ca invitat special pe Mario Garcia, cunoscător experimentat al legăturii dintre produsul tipărit şi cel online. Mario Garcia a creat şi relansat concepte pentru peste 450 de ziare, reviste şi website-uri din întreaga lume, printre care The Wall Street Journal, La Tribune, DeMorgen, Miami Herald, Handelsblatt, Die Zeit şi The Hindu. El este fondator al Garcia Media, una dintre cele mai importante companii specializate în design de presă din lume, profesor la Universitatea din Navarra şi lector la 14 universităţi din Europa şi America Latină.

Expertul a explicat la Bucureşti că online-ul este o parte integrată a businessului media, "partea care supravieţuieşte". El a recomandat investiţii în ediţiile online, pentru că "acesta este viitorul".

Garcia le-a recomandat celor prezenţi să redefinească "ciclul ştirii", fără a o abandona, dar oferind recunoaşterea necesară a online-ului în acest ciclu. În opinia lui, o ştire porneşte ca o alertă, pe internet sau pe mobil, după care apare în print, ca update, pentru ca la sfârşit să se încheie tot online. "Este foarte greu pentru jurnalist să accepte asta, că printul este la mijloc şi că prima dată citim ştirile online şi apoi în print", a spus Garcia.

Pe de altă parte, el le-a spus celor prezenţi să dezvolte ediţiile de weekend ale ziarelor, estimând că "s-ar putea să vină vremuri în care ediţiile săptămânale ale ziarului să treacă exclusiv online, iar atunci rămân ediţiile de weekend".

"Revizuiţi strategiile care funcţionează pentru mai multe platforme, pentru că elementele care funcţionează pe print nu funcţionează neapărat şi pe online", a mai spus Garcia.

"Să nu fim pesimişti. E o renaştere a printului. Nu este sfârşitul printului, ci o adaptare la noi tehnologii. (...) Există multe poveşti de spus şi acum, multe medii, unde să le spunem", a mai subliniat Mario Garcia.

De asemenea, Garcia a precizat că există cinci teme de interes pentru audienţa actuală şi anume sănătate şi fitness, tehnologie şi gadgets, life şi relaţii, joburi şi carieră şi călătorii. Astfel, pe prima pagină a ziarului apare informaţie care până acum era în suplimente sau în ultimele pagini ale publicaţiei. "Ziarele sunt ceva ce citeşti, web-ul e ceva ce faci", a mai spus Garcia, subliniind că oamenii nu accesează site-urile web doar pentru a citi, ci şi pentru socializare, cititorii participând direct la conţinuturile online, în timp ce ediţiile print sunt destinate exclusiv cititului. "Online-ul trebuie să fie rege. Ziarul este şi el acolo, dar pe poziţia a doua", a mai spus expertul.

De asemenea, Garcia a precizat că, într-o redacţie, activităţile de print şi online ar trebui să fie integrate şi, la orice oră, să fie un editor care să conducă şi să coordoneze celor două activităţi. "Trebuie să creezi un mediu comun. (...) Ediţia online trebuie să fie diferită de cea print. (...) Trebuie să abandonăm vechile reguli de construcţie a ziarului", a mai spus Garcia.

La final, Garcia le-a recomandat celor prezenţi să reinventeze produsul - "luaţi ce aveţi şi adaptaţi". El a avertizat că "un redesign nu va salva ziarul. El e acolo ca să ajute zona editorială, dar, dacă nu ai un produs bun, design-ul nu te poate salva".

Garcia a conchis spunând că "în 20 de ani sau mai puţin ediţiile zilnice ale ziarelor vor dispărea".

Pe blogul companiei Garcia Media, garciamedia.com/blog, expertul prezintă mai multe ziare româneşti, făcând o scurtă analiză a acestora şi a conferinţei la care a participat. Astfel, ziarele prezentate sunt Evenimentul zilei, Business Standard, Adevărul, Libertatea, Cotidianul şi Gazeta Sporturilor. De asemenea, în cadrul conferinţei, Garcia a făcut aprecieri în ceea ce priveşte ziarele România Liberă, Pro Sport, Ziarul Financiar, Gândul, Click!, Cancan şi Jurnalul Naţional.

"Conversaţiile scurte cu publisherii şi editorii arată că, în multe cazuri, jurnalismul tradiţional prevalează aici (în România), şi sunt făcute investiţii mici sau aproape deloc în operaţiunile online, deşi mă bucur să văd că există ziare financiare online, care nu există în print (http://www.wall-street.ro). Ca şi editorii americani acum 10 ani, unii dintre editorii români pe care i-am întâlnit consideră că nu este ştire până ce informaţia nu apare în print. Se experimentează puţin, dacă nu chiar deloc, cu publicitatea", scrie Garcia pe blogul companiei.

 

Citește mai departe:

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Citește mai departe:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici