Publicaţia scoţiană apreciază dimensiunea "carnală şi carnavalescă" a montării lui Purcărete, dar şi abilitatea actriţei Ofelia Popii de a juca un Mefisto androgin.
"Când diavolul apare, în forma de silfidă a Ofeliei Popii (…) Faust merge în iad şi înapoi. Publicul este trimis într-o lume haotică, plină cu îngeri zburători, porci, sacrificii şi ceremonii… o încărcare senzorială, de sunete şi imagini, în timp ce Mefisto încearcă să îl seducă pe Faust într-un act primordial de curtare", scrie publicaţia.
Autorul articolului face referiri şi la reprezentaţiile celor două spectacole ale lui Purcărete, prezentate la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, din vara aceasta, "Faust" şi "Metamorfoze".
"Dacă în «Metamorfoze» elementul central este apa, în «Faust» cel mai important element este, fără îndoială, focul (…) împreună cu viscere, sexualitate şi un carnaval al sacrului şi al profanului care explodează într-o orgie post-apocaliptică de exces", mai notează Herald Scotland.
"Dincolo de şmecheriile tehnologice stăpânite de Purcărete (…) unul dintre cele mai frapante detalii ale spectacolului lui Purcărete este distribuţia acestuia", mai scrie publicaţia, notând că ultima femeie care a jucat rolul diavolului a fost Elizabeth Hurley, în filmul "Pact cu diavoliţa".
"Din fericire, însă, Popii (Ofelia Popii, n.r.) nu are cochetăria pisicească a lui Hurley, ci realizează o interpretare care are aspecte sălbatice, disperate şi, în mod surprinzător, vulnerabile", mai remarcă publicaţia scoţiană, făcând referire la rolul actriţei din "Faust".
Megraproducţia "Faust" de Goethe, în regia lui Silviu Purcărete, a avut premiera în seprembrie 2007, numărându-se printre manifestările care au deschis stagiunea 2007-2008 la Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu.