Măsurarea audienţelor pe diverse medii, discutată la Mediafax Talks about Advertising Measuring

Autoreglementarea industriei de publicitate online, măsurarea publicităţii outdoor şi avantajele specifice ale mediilor de promovare au fost subiectele celei de-a doua sesiuni din cadrul Mediafax Talks about Advertising Measuring.

Urmărește
82 afișări
Imaginea articolului Măsurarea audienţelor pe diverse medii, discutată la Mediafax Talks about Advertising Measuring

Măsurarea audienţelor pe diverse medii, discutată la Mediafax Talks about Advertising Measuring (Imagine: Mediafax Foto)

Sesiunea a doua, intitulată "Provocările unei măsurări corecte a industriei de publicitate", a fost moderată de Orlando Nicoară, director general MediaPro Interactiv, şi a avut ca teme pe agenda discuţiilor prezentarea unui model de succes de măsurare a audienţelor, cel din Ungaria, măsurarea audienţei TV, reglementările din publicitatea online, repere în măsurarea în outdoor şi avantajele specifice ale mediilor de promovare.

Zsolt Virag, Country Manager Ipsos ASI Hungary, a prezentat modelul ungar de măsurare audienţei. Astfel, Virag, a dat definiţia conceptului de "touch point", care reuneşte produsul, ambalajul şi preţul, mai precis "tot ce înseamnă contactul consumatorului cu brandul". De asemenea, acesta a vorbit despre "unpaid media", canalele de comunicare informale, care, în opinia sa, reprezintă "cea mai mare provocare a cercetării în publicitate"

"Nu poţi face o bună comunicare pentru un produs slab. Produsul este in centrul construcţiei brandului", a declarat Virag, care a subliniat că produsul este cheia, este "cel mai important element al mixului de marketing", comunicarea fiind un element adjuvant.

De asemenea, în opinia lui Virag, comunicarea tradiţională încă funcţionează. Conform modelului ungar, 80% din cheltuielile pentru publicitate din Ungaria sunt orientate către TV, Virag precizând că, în cazul televiziunii, creativitatea vinde impactul. Virag a mai precizat că tipul de comunicare POS este importantă pentru non-users, care sunt mai puţin receptivi la reclamele TV. În ceea ce priveşte media digitală, analistul a precizat că se observă, chiar şi în ţările dezvoltate, că acest tip de comunicare are "un recall mic, dar un impact mare asupra tinerilor şi a targeturilor specifice".

Lucia Romaniuc, preşedinte al ARMA, a vorbit despre mediul TV, care este unul dintre mediile cele mai folosite de advertising. "Oamenii de media au spus mereu, parafrazând o replică din «Forrest Gump», că audienţa este ca o cutie de ciocolată, niciodată nu ştii ce vrei primi", a declarat Romaniuc, subliniind totodată că cercetarea pentru televiziune este cea mai scumpă, nu numai în România, ci şi în străinătate.

Prezentă la dezbatere, Arina Ureche, director general al BRAT, a vorbit despre implementarea sistemului de măsurare SATI pentru site-urile de internet, considerat ca fiind un răspuns la nevoia de informaţii relevante legate de trafic şi audienţe, dar şi de a stabili profilele demografice ale utilizatorilor. "Din experienţa mea la BRAT am aflat că nu există date semnificative sau mai puţin semnificative, ci există date acceptate sau nu de piaţă", a declarat Ureche.

Potrivit ei, studiul SATI "oferă credibilitate mediului", stimulând investiţiile advertiserilor în online. "SATI aspiră să fie o monedă de schimb în tranzacţionarea publicităţii online, recunoscut şi acceptat de industrie", a adăugat ea.

David Strnad, Executive Managing Director al MGE DATA spol. s.r.o., a vorbit despre măsurarea şi tehnologiile folosite în publicitatea Out Of Home şi despre "tracking mobility initial", care reprezintă măsurare prin GPS.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără: fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează şi consumatorilor finali, prin www.mediafax.ro.

Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informaţiilor de afaceri oferite zilnic companiilor. Prin seria de conferinţe Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri au la dispoziţie un forum de dezbatere despre subiecte şi probleme arzătoare, precum şi o modalitate de dialog cu autorităţile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici