Media Fact Book: Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2009, de 25 milioane euro

Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2009, de 25 milioane de euro, Kiss FM şi Europa FM fiind staţiile de radio care au atras cele mai mari bugete de publicitate, potrivit estimărilor incluse în studiul Media Fact Book 2010, prezentat, miercuri, de Initiative România.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului Media Fact Book: Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2009, de 25 milioane euro

Media Fact Book: Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2009, de 25 milioane euro

Potrivit estimărilor Media Fact Book, anul trecut, investiţiile nete în publicitatea radio au scăzut la 25 de milioane de euro, faţă de 35 de milioane de euro în 2008.

Totodată, studiul estimează o scădere a veniturilor totale nete din publicitatea radio în 2010, până la 23 milioane de euro.

La fel ca în 2008, în 2009, Kiss FM a continuat să fie radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (32%), fiind urmat de Europa FM (19%), Radio 21 (14%) şi Radio Zu (14%).

Studiul precizează că piaţa de radio s-a caracterizat în 2009 prin lupta pentru supravieţuire, cauzată de situaţia economică. Astfel, Radio Guerrilla şi-a închis două staţii locale. Pe de altă parte, unele staţii private, precum radioul pentru copii Itsy Bitsy, şi-au dezvoltat reţele naţionale. De asemenea, ARBOmedia a înfiinţat ARBOradio, un serviciu de vânzare a publicităţii pentru staţiile locale de radio. Totodată, Radio România a demarat procesul de digitalizare a Arhivei de Aur a Radiodifuziunii. În plus, staţiile de radio au încercat, anul trecut, să îmbunătăţească prezenţa lor pe internet, prin intermediul unor site-uri dedicate şi prin pagini pe reţele sociale precum Facebook, Twitter, Netlog.

Cei care au investit cel mai mult în publicitatea radio anul trecut au fost companiile din categoria "Magazine, centre comerciale şi supermarket-uri" (o creştere de 41% faţă de 2008), înlocuind companiile din categoria "Autoturisme & 4x4 industria auto."

În general, investiţiile în publicitatea radio au scăzut cu 18,8% (cu excepţia barterelor) în 2009, cele mai semnificative scăderi fiind în rândul următoarelor categorii: dealeri auto şi producători (-58%), autoturisme şi vehicule 4x4 (-52%), servicii bancare şi servicii de asigurări (-48%), construcţii şi materiale de construcţii (-46%) şi aparate de uz casnic, electrice şi electronice (- 42%). Alte scăderi importante au fost înregistrate la categoria telefonie mobilă (-15%).

Principalul loc pentru a asculta radio a rămas locuinţa, deşi, începând cu anul 2007, acest indicator înregistrează o scădere continuă. De asemenea, din 2007, ascultatul radioului în maşină a rămas la acelaşi nivel, în timp ce ascultarea radioului la locul de muncă tinde să scadă. În 2009, aproape 10% din audienţa radio este reprezentată de cei care preferă să asculte radio pe internet, telefon mobil, playere media sau alte tipuri de dispozitive, în timpul zilelor de lucru.

Potrivit studiului, în 2009, posturile de radio au continuat să piardă din audienţă. Tendinţa descrescătoare a audienţei radio este mai evidentă în Bucureşti, unde s-a înregistrat o scădere totală a audienţei radio cu 7,6%, la o acoperire zilnică de 61,5 - 56,8%. Totuşi, timpul mediu petrecut pentru a asculta radio a crescut, mai ales în zonele rurale şi urbane, cu 4% (de la 4,05 ore pe zi la 4,23 ore pe zi).

Studiul estimează că radioul va continua să fie un mijloc media relativ ieftin, folosit de mulţi agenţi de publicitate. Totuşi, numărul staţiilor de radio a scăzut. Astfel, în 2009 şi în primul trimestru al anului 2010 funcţionează peste 600 de radio, în scădere faţă de 2008, când existau peste 700 de staţii de radio.

Studiul estimează şi o scădere a veniturilor din publicitatea radio în 2010. Deşi investiţiile rate card în primul trimestru al anului 2010 sunt mai mari cu 13,7% comparativ cu 2009, veniturile din publicitate sunt mai mici cu 13,6%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2008.

Studiul Media Fact Book 2010, lansat miercuri într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 308 milioane de euro până la sfârşitul anului.

Media Fact Book este un ghid care semnalează în fiecare an evoluţia şi tendinţele pieţei media. Initiative România, afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide, activează de peste 10 ani şi se clasează printre primele agenţii de profil.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici